NetWare6 NAT en port forwarding zonder bordermanager

Pagina: 1
Acties:

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18
Hoi, ik heb met novell 6 server die draait NAT dit gaat allemaal goed, nu wil ik van buiten naar binnen een poortje forwarden en dit gaat niet goed nu heb ik filtcfg gevonden die dit zou moeten kunnen doen. Maar wat ik ook probeer het lukt me niet echt. Kan het zijn dat voor dat dit werkt toch echt bordermanger moet installeren? Of zou het zo moeten kunnen maar doe ik het niet goed?

Ik heb de tid 2946770 van de novellsite aangehouden maar zoals het daar staat krijg ik het niet klaar.

Verwijderd

1) het is NetWare 6, Novell NetWare 6 en geen Novell 6 8).

2) filtcfg is het tooltje waarmee je packet filtering beheerd, niet je nat

3) NAT port forwarding?
a. BorderManager TCP Proxy kan dat, dus ja je moet BorderManager installeren als je een specifieke port wilt door sturen.
b. Zonder BorderManager kan je alleen een volledig ip address natten naar een inside address, inetcfg>bindings>[binding]>tcpprop>expert>nat

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie antwoord van SuperBas, is de enige juiste antwoord.

offtopic:
Al snap ik even niet wat je met 3b bedoeld, zonder BM kun je alleen je private IP natten mbv je public IP. Dat doe je idd via de inetcfg.
NAT moet je overigens op je public NIC zetten, en op Dynamic only

=[EDIT]=
Zie net je titel, portforwarden zonder BM is dus niet mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 08-04-2003 09:45 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18
Heel erg bedankt voor jullie reacties _/-\o_ , Ik kan op deze server alleen geen bordermanager draaien dus ik stop er verder geen extra tijd meer in, ik heb een PII uit het stof getrokken hier ga ik een linux routertje/firewall van bouwen.

Verwijderd

3b vb:

nic-internet ip's:
195.121.1.50 (Primary ip, via je binding)
195.121.1.51 (Secondary ipaddress)
195.121.1.52 (Secondary ipaddress)
nic-lan ip:
192.168.0.1 (Primary ip, via je binding)

mail server op lan: 192.168.0.15

Dan stel je nat op de internet kaart in op dynamic en static, en in het static lijstje zet je dan public address: 195.121.1.51 en private address 192.168.0.15

En dan maak je in filtcfg een filter aan voor bvb. inbound smtp voor 195.121.1.51

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jah OK .. dan heb je het over Static NAT, en niet over Port Forwarding ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Helemaal goed :*)
Pagina: 1