[Linux] Framebuffer en Trident TGUI9680

Pagina: 1
Acties:

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Topicstarter
Dit is een VESA 1.2 chipje en helaas geen VESA 2.0, maar huidige Linux kernels hebben deze framebuffer meegecompileerd.
Daardoor wordt het scherm op gegeven moment zwart (kan wel blind typen, maar toch). Is het mogelijk om framebuffer te disablen mbv. de LILO bootprompt?
code:
1
vga=ask
of
code:
1
video=vga16

werkt helaas niet. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Ik weet wel dat ik een nieuwe kernel kan maken zonder framebuffer, maar op dit moment heb ik niet de beschikking over een werkende Linux bak.

edit: heb al gezocht op www.tldp.org en verscheidene HOWTO's gelezen. kwam zelfs hier een topic tegen waarin ik met hetzelfde probleem zat.

[ Voor 13% gewijzigd door PipoDeClown op 07-04-2003 14:19 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Een paar dingen:

* Moet het niet video=vga:16 zijn, dus met dubbele punt?
* Waar komt de kernel die je nu hebt vandaan? Dat vga=ask niet werkt duidt misschien op afwezig zijn van de vgacon driver (al lijkt dat me vrij sterk)
* Is het systeem al geinstalleerd, of probeer je juist te installeren? In dat eerste geval: kun je remote inloggen met bv. ssh?