PHD, wie heeft hier ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:34
Op mijn werk moet ik nogal vaak mobo's etc. testen en nu lijkt de P.H.D. (professional hardware diagnostic) PCI van www.uxd.nl een mooi apparaat voor mij.

Dit is een pcikaart die het moederbord test, ook als hier iets aan defect is, en ook zonder geheugen of processor. Ook kan het geheugen en de processor worden getest zonder software. En naturlijk (bijna) alle PCI apparaten zoals modems, netwerkaarten en geluidskaarten.

Ik ben op zoek naar ervaringen van andere mensen over de werking van en met dit apparaat, want 1120 euro (de kostprijs) is niet niks.

De search leverde weinig zinnigs op dus vandaar deze draad.
Graag wel je reactie onderbouwen met goede argumenten. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Teddy op 07-04-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Helemaal niemand ervaring met dit stukkie hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:16
Zie t topic nu pas ;)

Anyway: Idd monstermooi speelgoed. Kost alleen aardig wat.
Gebruik ervan is een stuk moeilijker: Dat ding kan zoveel, ik weet de helft nieteens. Er zit wel een beste handleiding bij, maar ik heb de tijd/behoefte niet echt om dat ding helemaal door te bladeren.

Je zou eens op een dealerinfo dag kunnen kijken (maar da's pas weer in September). Ultra X benelux staat daar eigenlijk altijd wel.

Op m'n werk hebben we ook zo'n ding. Tesamen met de softwarematige tests: Quicktest Pro en Ram stresstest.

Om eerlijk te zijn gebruik ik die meer dan de hele kaart.

De kaart heeft ook mogelijkheden om dooie kasten te booten. Zitte meerdere bootroms bij.

Loopbacktests zijn wel handig, die gebruik ik zelf ook regelmatig. Ook USB wordt getest ;)

Naja, dat is een beetje mijn verhaal. Echt veel kan ik er niet over zeggen, eigenlijk zou je er een soort cursus bij moeten hebben. Ding heeft (teveel) mogelijkheden.

Als je btw in de buurt van Harderwijk komt/bent/zit (daar werk ik) kun je wel 's komen kijken naar dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op stage ook met zo'n kaart gewerkt, werkte heel simpel.
1 keer de jumpers instellen en je kunt de kaart erin steken en hij gaat testen. Alleen was het af en toe wel zoeken naar wat een foutmelding inhield. Maar uxd is telefonisch goed te bereiken en hebben goed personeel bij de helpdesk zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Ik ga denk ik volgende week eens even kijken bij UXD in Hillegom, en eens wat vaag spul van ons meenemen en kijken of het (niet) werkt. Ze verlenen trouwens goede service, ik had om 1400 uur op de site ingevuld dat ik graag enige info wilde, en om 1600 uur belden ze al met uitleg etc. Ook had ik op de USA site wat ingevuld, en een dag later belde dezelfde man van UXD nederland.

[ Voor 53% gewijzigd door Teddy op 16-04-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
wederom 1 kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Ik vind die kaart wel heel geil eigenlijk... maar er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Hoe vaak mag je eigenlijk kicken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x per 24 uur...

En het is inderdaad een mooi pakket, maar als je op zoek bent naar hardware diagnose voor een lage prijs is dit misschien wel wat voor je:

Een 80h POST kaartje...

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/127011.gif
Prijs:€ 22.50 inclusief BTW. bij Informatique

Info: Epox- P80P.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
is ook een leuk dingetje, maar ik verwacht dat de mogelijkheden daarvan niet echt kunnen tippen aan een PHD. Ik zal zo eens de specs doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Het wordt wel eentonig zo, als ik bijna de enige ben die iets meldt. :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.uxd.nl/pictures/hardware/frontphd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Ik wil niet wanhopig overkomen ofzo, maarru, kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
kijk voor de geins eens bij naar de rd2 heb zo geen link voor je maar vroeger verkocht xxlcases dat ding ook maar kan hem nu iet meer op hun site vinden

http://www.pcreview.co.uk/article.php?threadid=368 hier een kleine revieuw van dat ding hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 29% gewijzigd door MisterH75 op 18-04-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
MisterH75 schreef op 18 April 2003 @ 20:31:
kijk voor de geins eens bij naar de rd2 heb zo geen link voor je maar vroeger verkocht xxlcases dat ding ook maar kan hem nu iet meer op hun site vinden

http://www.pcreview.co.uk/article.php?threadid=368 hier een kleine revieuw van dat ding hoop dat je er wat aan hebt
Lijkt mij wel een leuk ding, maar niet voor dagelijks gebruik op de werkvloer, ik ben meer op zoek naar de PHD of iets soortgelijks, ( Micro 2000 heeft ook zo iets). Dit dingetje zou ik eerder thuis im mijn machine hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Teddy op 18-04-2003 21:00 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
is er nu verder niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:39
waarom wil je dit ding hebben?
ik vind het Vroegahwets knutselen aan pc altijd wel leuk :+
maar jah ieder zijn mening/smaak he ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Waarom ik hem wil hebben? omdat wij ca. 12 pc's, 3 Compaqs en 5 servers per dag repareren. en dan geen simpele probleempjes, die kunnen we wel zonder kaart. Daar is deze kaart ook niet echt voor bedoeld, gezien de prijs. :)

edit: Mijn chef vindt het toch te duur, en heeft nu zo'n epox kaartje gekocht. :(
Werkelijk waar, dit was dus ook de laatste keer dat ik moeite voor hem doe.

[ Voor 28% gewijzigd door Teddy op 30-12-2003 16:05 ]

Pagina: 1