Toon posts:

Heeft er al iemand overgeclockt met MSI K7T-PRO ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand een Duron overgeclockt met een MSI K7T-PRO ?

Ik ben zeer benieuwd naar resultaten en de uitvoerbaarheid. Ik heb zelf namelijk geen Dremel-machientje (of iets wat er op lijkt) om de bruggen te verbreken en vraag me af of er mensen zijn die het ook anders hebben gedaan.

Tot hoever kwamen jullie op welk voltage en welke koeler gebruiken jullie ?

Ik heb hier wel eens vaker een topic over gezien met mensen die het wouden gaan proberen, maar nog nooit de resultaten ervan.

Is er iemand die voor een vergoedinkje met zijn dremeltje mijn Duron wil tweaken ?
(schande voor mijn naam eigenlijk ;)).

Verwijderd

Het heeft weinig zin om de bruggen te verbreken op je Duron want hiermee lock je ze.
Ze moeten allemaal dicht zijn als ie multiplier unlockt wil zijn, maar op de MSI KT7 Pro heeft het weinig zin omdat deze geen multiplier tweaken ondersteunt

Verwijderd

Ik kom niet verder als:

107*6=642 mhz :(
Voltage: 3,3V @ 3,45V
Cooler: Coolermaster

Als ik de FSB nog verder omhoog, dus 109, dan wil windows niet meer boote :(
Maar een maat van mij die heeft zijn Duron 650 ook op een K7T-Pro op 735 draaien (113*6,5)
Dat snap ik dus niet helemaal, die van hem kan hoger als die van mij. Misgien heeft ut ook wel te maken met de versie van ut mobo of de bios versie.

Maaruh..... mijn systeem draait vet stabiel op 642 :)

Misgien kan die van jou ook wel hoger als die van mij.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet ook de L3, L4, L6 en L7 brugverbindingen wegslijpen en nieuwere bruggen trekken om de multiplier en core voltage op de CPU aan te passen.
Zo heb je geen multipliersettings nodig op je moederbord en kun je toch veel overklokken.

FSB overklokken werkt niet goed bij Durons, komen vaak niet verder dan 110 i.p.v. 100.

Zie hier voor meer info over het overclocken van je Duron zonder multipliersettings op je moederbord.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Multiplier tweaken kan dus niet maar vergeet FSB niet. 107 haal je bijna altijd, 110 als je geluk hebt en met een beetje diabolisch goedkeuren 111 (x6=...>:)). Voltage moet soms 0.1V omhoog, let op de thermometer enga door tot het te hoog (>60C ofzo) wordt.

edit:
Oops, cross post. Sorry!

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Hallo,

Hier dus iemand die het wel heeft gedaan en met succes. Mijn 600 duron op mijn msi 6330 loopt nu op 800. gewoon 8*100. als ik m'n fsb verander gaat mijn geheugen een beetje zeuren.

Het kan dus wel goed en makkelijk. al zou ik wel aan raden om het voorzichtig te doen. Zelf als 'arme' student heb ik een priem, ja ja je leest het goed, gepakt en hier een heel scherp puntje aan gevijlt. Hier mee dus de bruggen door gekrast.

Daarna als die bruggen die door moesten door waren de juiste verbonden met wat geleidings spulletje. Loopt nu lekker op 25 graden celcius :9 (ok dan wel met wat water als koeling maar geen tec of peltier)

Ik moest wel mijn L1 bruggen openen maar dat kan misschien zijn omdat ik een van de eerste versies had. (quote van mobo 'K7T Pro Ver:1').

Anders wou hij alleen de 600 en 750 instelling pakken. nu pakt ie ze dus allemaal tot en met de 800. Ik ben nu best tevreden er over. Ga nog wel verder maar eerst even werk voor school afmaken en dan weer aan de slag.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook of je hem kan instellen als Duron 900 ?

Of is 800 het hoogste.

Verwijderd

Weet je ook of je hem kan instellen als Duron 900 ?

Of is 800 het hoogste.
800 is het hoogste als ik ben gegaan. Had namelijk direct m'n pc nodig om op te werken. Laatste tijd weinig tijd gehad om er aan te gaan klussen.

Maar hij moet hoger kunnen. Dat wel, dat verschilt natuurlijk ook per processor maar toch. ik denk toch dat 850 of 900 goed te halen is.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
nU IK HEB DE MSI k7t pro2 gisteren gehaald en ik ga heb overclocken zodra mijn fop38 binnen is.
En we zullen wel zien hoever we komen :)
(ps met de msi pro2 kan je wel aan de multipliers zitten)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
ja die werkt perfect.. mijn k7tpro2 met duron 700 gaat naar de 1050 (nog ff beetje laten indraaien op 900...
(en dat mobo kletst.. ook heel leuk)
Pagina: 1