Toon posts:

[Debian] Problemen bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al een jaartje zonder problemen een Debian (SID) server hier thuis als gateway, firewall, enz. Nu zette ik hem vanochtend aan en ik krijg de volgende error:

end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 0

Vervolgens boot het hele ding niet meer. De term floppy lijkt aan te geven dat er iets met de floppy drive aan de hand is, maar er zit helemaal geen floppy drive in. Ik heb geprobeerd de floppy drive te disablen in de bios, maar dat heeft ook niet mogen baten. Enig idee wat dit kan zijn? Het heeft tot nu toe altijd goed gewerkt namelijk.

Verwijderd

1) de driver disabelen in de kernel
2) een hekje voor de floppy regel in /etc/fstab zetten

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nou erin kwam zou ik dat doen ja, maar hij boot dus niet en zonder floppy disk is een bootflop gebruiken ook lastig, maar ik ben dus nu ff bezig een oude bak te slopen voor de floppy drive :)

Edit: Ik heb er een floppy drive aangehangen en het werkt nu weer. Vreemd, want het heeft het hiervoor altijd gewoon gedaan...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 14:52 ]

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

In plaats van een andere pc te slopen voor een fysieke floppy drive kan je ook booten van je debian cd (of koppix oid.)

Verwijderd

Topicstarter
TrJ schreef op 07 April 2003 @ 15:02:
In plaats van een andere pc te slopen voor een fysieke floppy drive kan je ook booten van je debian cd (of koppix oid.)
cdrom speler zit er ook niet in :P

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

TrJ schreef op 07 April 2003 @ 15:02:
Heb zo het donkerbruine vermoeden dat 'ie dat wel wist ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Waar tijdens het booten gebeurt dat precies? Kun je een paar van de regels ervoor/erboven geven?
Pagina: 1