Champ 2 GB hdd met bad sectors

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 18:37
Hey :)

Ik heb een champ harddisk met bad sectors. Is het mogenlijk om deze te verwijderen met bijv. een Low Level Format?

Op de site van Seagate stond wel een progie om een Low Level Format uit te voeren......... maar werkt zo'n programma met alle hardeschijven? of alleen van een specifiek merk? en zijn er dan progies die met elke harddisk werken :?

Thx :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flappie op 07-04-2003 13:31 . Reden: In de titel staat Camp. Dat moet Champ zijn :) Lief modje die het verandert? ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bad Sectors kun je nooit en te nimmer verwijderen. Maar met Low Level format worden inderdaad alle Bad Sectors als onbruikbaar gemarkeerd, zodat je er achteraf geen last van hebt. Alleen is dat niet zo veilig, want wanneer je eenmaal last van bad sectors krijgt, dan kun je er de donder op zeggen dat er binnen afzienbare danwel lange tijd meer zullen volgen. Dan kun je weer van te voren af beginnen.. Beter is om de HDD in te ruilen (voorzover je nog garantie hebt) of een nieuwe te halen :Y)

Ik weet wel dat PowerMax van Maxtor ook met andere schijven overweg kan, of dat ook voor de andere tools geldt weet ik niet.

Titel fixed :P

• Flappie
Sjit das nou jammer. Ik heb hem nodig voor mijn server die 24/7 draait :)
Ik probeer gewoon een Low Level format. En garantie gaat niet lukken voor een schijf van 7 jaar oud ;)

Thx voor die titel :p

[P.S. Hoe lang duurt een Low Level format :? ]

[ Voor 12% gewijzigd door Flappie op 07-04-2003 13:46 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het duurt úren en hoe groter de schijf, hoe langer.. Immers, élk blokje moet getest worden.

• Flappie
Uren :? wat versta je onde uren? 2 uurtjes? of 7-8 uur? 't is trouwens een 2 GB schijfje ;)

• The_Greater
  • Laatst online: 02-03 08:47
Ik denk dat hij er 3 uur er over gaat doen. Want net als BalusC zegt, testen doet hij bij elk blokje.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

bad sectors kun je niet verwijderen met een format. Het zijn fysieke beschadigingen aan een schijf

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
ik heb hier ook een Champ 2 GB in mn smoothwall bakkie liggen, en wat zien die dingen er goedkoop uit zeg haha!!! hij draait hier nu al een maand 24/7 en het valt me echt mee dat ie t nog doet...

• TumbleCow
  • Laatst online: 22-03 14:07

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

:) Champ hdd's zijn echt vrij klote, je data valt waar je bij staat, maar ze begeven het nooit helemaal.

Verwacht ook maar niet dat je met een lowlevel format van je problemen af bent hoor. die gaten blijven gewoon komen.

Ik heb destijds ook een linux routertje 24/7 op een 1.2 gig champ hdd gedraait, en eerlijk is eerlijk, de harddisk heeft het nooit echt begeven. Ik kreeg wel steeds meer last van libs die niet meer werkte enzo, maar als routertje bleef hij het prima doen.
Op enig moment had ik er genoeg van en ben ik overgestapt naar een 3.2gig seagate, maar ik denk dat die brakke champ nogsteeds werkt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door TumbleCow op 09-04-2003 12:08 ]

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 23-03 18:13
wHiTeRaZoR schreef op 09 april 2003 @ 12:07:
:) Champ hdd's zijn echt vrij klote, je data valt waar je bij staat, maar ze begeven het nooit helemaal.

Verwacht ook maar niet dat je met een lowlevel format van je problemen af bent hoor. die gaten blijven gewoon komen.
:? Ik heb zelf ook een 1,2GB versie en hij draait hier al 6 jaar zonder bad sectors. Toen mijn vader hem destijds gekocht hadden was hij al niet nieuw meer. Het is trouwens een JTS Corporation schijfje, er staat wel groot 'CHAMP' opgedrukt, maar JTS Corporation is het eigenlijke merk en die naam staat op de sticker op de onderkant.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TumbleCow
  • Laatst online: 22-03 14:07

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik maar met een exemplaar ervaring heb, en dat is natuurlijk niet helemaal representatief. Nu moet ik ook zeggen dat ik met die disk meteen uitgebreid mijn vertrouwen in champ / jts corporation verloren ben. :)

Eigenlijk ben jij ook een beetje de eerste positieve ervaring die ik hoor.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 22-02 14:02
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:42:
bad sectors kun je niet verwijderen met een format. Het zijn fysieke beschadigingen aan een schijf
Een bad sector is slechts een stukje op de schijf die als onbruikbaar is gemarkeerd. Ik heb een keer een virus gehad die random bad sectors op je schijf ging schrijven (ik heb aardig wat gezeur gehad om die ervan af te krijgen...
Maar het is als het goed is mogelijk met Fdisk... (weet ik niet zeker; is inmiddels bijna 4 jaar geleden)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, een Bad Sector is echt een fysieke beschadiging aan de schijf..

Natuurlijk kan dat ook zogenaamd gevolg zijn van een of ander gestoord virus, maar zoiets is dan weer wel gewoon met een format/fdisk/etc te fixen ;)

Échte Bad Sectors worden mbv Low Level format als onbruikbaar gemarkeerd, zodat je achteraf geen last meer van hebt :) Hoewel schijf direct inruilen toch wel verstandiger is.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 09-04-2003 16:33 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

edit:
dubbelpost ;)

[ Voor 138% gewijzigd door blobber op 09-04-2003 16:35 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 22-02 14:02
bad sector Last modified

A portion of a disk that cannot be used because it is flawed. When you format a disk, the operating system identifies any bad sectors on the disk and marks them so they will not be used. If a sector that already contains data becomes damaged, you will need special software to recover the data.
Almost all hard disks have sectors that are damaged during the manufacturing process, but these are usually replaced with spare sectors at the factory. By the time the disk is shipped, it should be free of bad sectors. If your disk utility starts showing bad sectors, therefore, this is a sign that there is something wrong with the disk or disk drive.
bron: webopedia
idd ;)
Ik heb het dus over de bad sector-markeringen...
(ik denk dat flappie dat ook bedoeld :))
Pagina: 1