Toon posts:

[GF4] herrie + reboot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb wat probs met mijn kompjoetr..
Mijn Geforce 4 MX 440 maakt een enorme herrie; de fan doet echt vreemd. Je kan de fan een beetje indrukken, en hij staat dus ook te ver naar buiten, denk ik.. Hierdoor maakt ie een enorme herrie.
PC is ook erg sloom bij opstarten. Duurde normaal 15 a 20 seconden, nu duurt het 2 minuten.. Nadat APACHE is geladen (er draait een klein webservertje op die pc), duurt het erg lang voordat de rest van de programma's opstart.

Ik heb Windows XP en de specs van mijn pc staan in mijn .sig..

Eerst rebootte de pc nogal eens, ik heb die optie (auto-reboot na fout) uitgezet en heb gekeken wat nu de foutmelding is... Ik weet niet of ik er wat aan heb, maar er staat iets van dit:
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
Na deze melding komt een verhaaltje met als het niet eerder gebeurd is dat je overnieuw op moet starten en blabla, maar dan staat er:
***STOP: 0x00000077 (0xc0000185, 0xc0000185, 0x00000000, 0x00915000)

Vervolgens staat op het eind van het blauwe scherm dit:
Bezig met het starten van de fysieke geheugendump

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat ik het beste kan doen :S ?

/edit: Herrie van dei GF4 komt boven mijn boxen uit :S En ik kan je zeggen; die staan HARD:?:(

Grtz JP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:41 ]

Verwijderd

Heb je al eens gecheckt op virussen bij www.housecall.nl?

En het fannetje van je videokaart er al eens opnieuw opgezet?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik zou gewoon ffe ergens een nieuwe fan scoren.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die fan er opnieuw opzetten dan :S ? Ik ben er een beetje voorzichtig mee, hijs net 3 weekjes oud ofzow :)...
Hmmz ik heb r Norton Antivirus opzitten.. Dat zou toch, in principe, wel moeten voldoen?
Alvast bedankt voor je reply :)!

Verwijderd

Die fan kun je wel losschroeven en er opnieuw opzetten ja, tenminste dit kan bij de meeste kaarten.

En zijn de blauwe schermen op hetzelfde moment begonnen als het geluid met de videokaart?

Verwijderd

Als ie net 3 weken oud is, dan lijkt het mij dat er gewoon garantie op zit en je 'm kan ruilen of laten repareren...

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ongeveer wel. Ik weet natuurlijk niet zeker of er enige samenhang tussen is :S. PC draait al anderhalf jaar perfect en ineens doet ie alles verkeerd :'(
Het is een geforce 4 MX CGN-1884TVD, op heel het internet nix over dit specifieke type te vinden.. Op de site van www.club-3d.com staat de kaart er ook niet tussen. De fan zit op een zilveren blokje, volgens mij noem je dat de heatsink? Kaart is pas 3 weken oud, das ook zo stom.. Ik zal anders eens langsgaan bij de leverancier....

/edit1: Maar ik kan dus nergens info vinden over, OF ik die fan wel overnieuw erop kan zetten :S. Suf dat ik precies het onderdeel heb dat nergens te vinden is...
/edit2: Mijn leverancier (www.multipc.nl) zegt dat er geen info over de videokaart op de website staat omdat het een AGP*8 is. Club-3d schijnt nogal sloom te zijn met hun info :S. Vanavond ff een nieuwe kaart halen, doen ze daar geloof ik niet moeilijk over :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:45 ]

Pagina: 1