Geef je muis af en toe een stukkie kaas
Verwijderd
Goeie vraag... laat het ons weten zou ik zegen! 
Maar nee, ik heb geen ervaring met zoiets, maar ik denk dat je data er wel gewoon op blijft staan.
En met Partition Magic software kun je de rest van de schijf partitioneren denk ik....
Maar nee, ik heb geen ervaring met zoiets, maar ik denk dat je data er wel gewoon op blijft staan.
En met Partition Magic software kun je de rest van de schijf partitioneren denk ik....
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:40 ]
Verwijderd
Onder Win98 moet dit zonder formatteren en partitioneren mogelijk zijn met Partition Magic. Wel eerst goed defragmenteren en maak zeker back-ups voor het geval dat.
Systeem draait linux, maar het gebruikte besturingssysteem moet niets uitmaken natuurlijk, dos+fdisk zou in theorie ook moeten kunnen, dus partition magic biedt niets bijzonders voor dit geval...
het is gewoon de vraag of je harddisk nog gewoon bruikbaar is als je die jumper eraf trekt. Het is me teveel data om een backup van te maken, maar voor die 8 GB extra wil ik de data niet verliezen, dat is het me niet waard.
het is gewoon de vraag of je harddisk nog gewoon bruikbaar is als je die jumper eraf trekt. Het is me teveel data om een backup van te maken, maar voor die 8 GB extra wil ik de data niet verliezen, dat is het me niet waard.
Wat er gebeurd is dat er een vollidige partitie wordt gemaakt op die 32GB.
als je daarna de limitation jumper eraf trekt moet hij opeens 8GB ongepartitioneerde ruimte zien.
Je moet in ieder geval geen data loss hebben (je veranderd niets aan de data die op de schijf staat)
als je daarna de limitation jumper eraf trekt moet hij opeens 8GB ongepartitioneerde ruimte zien.
Je moet in ieder geval geen data loss hebben (je veranderd niets aan de data die op de schijf staat)
er staan wel meer partities op die 32 GB.
ik verander niets aan de data, dat is waar, maar die schijf wordt misschien door de BIOS/Controller heel anders benaderd. Het aantal cylinders veranderd natuurlijk, ik weet niet of dat wat uitmaakt voor de bestaande data op die schijf...
is er iemand die zoiets misschien al eens gedaan heeft??
ik verander niets aan de data, dat is waar, maar die schijf wordt misschien door de BIOS/Controller heel anders benaderd. Het aantal cylinders veranderd natuurlijk, ik weet niet of dat wat uitmaakt voor de bestaande data op die schijf...
Verwijderd
ik zou zeggen, probeer het eens.
als hij niet benaderbaar is, dan kun je die jumper alsnog terugzetten en is alles weer als vanouds, want er wordt niks veranderd aan de data imho.
als hij niet benaderbaar is, dan kun je die jumper alsnog terugzetten en is alles weer als vanouds, want er wordt niks veranderd aan de data imho.
een of meerdere partities maakt niet uit overigens.VlaFlip schreef op 07 April 2003 @ 13:48:
er staan wel meer partities op die 32 GB.
de reden dat ik weet dat het niet uit maakt:
[rml][ HDD] ineens 3 GB groter dan voorheen.[/rml]
de data was namelijk gewoon te lezen op die eerste partitie (getest voordat ik met debug aan de gang ging).
Ik denk dat het wel kan en met fdisk kun je gewoon een partitie toevoegen. Dit kan zonder dat je data verliest. Dit natuurlijk wel als je de overige partities niet aanpast. Het kan wel zo zijn dat je in fdisk dan een tweede primaire partitie moet aanmaken, omdat je denk ik de extended partitie niet zomaar kunt uitbreiden. Dit zou je even moeten opzoeken.
tis inderdaad wel zo dat ik de data niet wijzig, als het niet werkt en ik zet de jumper terug, dan zou alles weer bij het oude moeten zijn...
je kan een HD niet op readonly zetten zoals een floppy toch...
ik blijf het eng vinden...
je kan een HD niet op readonly zetten zoals een floppy toch...
ik blijf het eng vinden...
als je linux draait had je die jumper ook nooit hoeven plaatjes en altijd als die 40 gieg kunne gebruiken btw
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
even een update... ik heb het net geprobeerd (half jaar na dato, maar toch)
en er gebeurt niks met je data. (Tenminste bij een linux 2.6.3 kernel, hoe windows reageert weet ik niet...)
en die jumper was wel nodig, anders bootte de hele pc niet en liep het bios ergens bij de POST vast...
en er gebeurt niks met je data. (Tenminste bij een linux 2.6.3 kernel, hoe windows reageert weet ik niet...)
en die jumper was wel nodig, anders bootte de hele pc niet en liep het bios ergens bij de POST vast...
Pagina: 1