"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Systeem:
- M7VKa moederbord met VIA chipset en onboard sound
- AMD Athlon 1000mhz
- 128 mb RAM pc 133
- NVIDIA Gforce 2 MX 400
- 30 GB 5400 rpm harddisk
- Cd-writer Aopen 48x12x50
- DVD-ROM Samsung SD-612S 40 speed
- Standaard voeding
- Windows 98 SE
Heb de stekkers achterin de brander losgehaald en opnieuw vastgemaakt, liep toen niet meer vast maar computer herkende brander niet meer. Opnieuw stekker er goed in gedaan en computer herkende hem wel, maar liep weer vast!
Tevens brander op aparte brede kabel aangesloten (zat eerst op de zelfde als harddisk) en DVD-player zit nu bij de harddisk. Dit heeft tot nu toe nix geholpen...
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Welke versie van Internet Explorer? Gebruik je "Auto insert notification"? Is de FrontSideBus overklokt?
> AMD Athlon 1000mhz -> heb je wel de snelle CPU patch geinstalleerd voor Win98SE ? (even gezocht, tot nu toe alleen deze [2.2GHz patch] gevonden: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;312108)
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 11:47 ]
* "Heb je Office (97/2000/XP) geinstalleerd staan ? Schakel dan eens FindFast (CTFMon) uit - deze is verantwoordelijk voor veel vastlopers tijdens navigeren"
-Ik heb Office 2000 geinstalleerd, maar waar kun je die optie uitschakelen?
Ik gebruik overigens IE 6.0.
* "Auto insert notification"
-Wat heeft dit er mee te maken en waar kun je dat regelen? Ik heb niets overclockt!
* "AMD Athlon 1000mhz -> heb je wel de snelle CPU patch geinstalleerd voor Win98SE ?"
- Die snelle patch heb ik toch JUIST niet nodig, er staat vanaf 2100 mhz kunnen er problemen voorkomen!!
- En ja, zodra ik een cd (leeg of met bestanden) erin doe, zonder de drive te selecteren loopt ie vast!!
Hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Verwijderd
Auto Insert Notification / Bericht bij automatisch invoegen uitschakelen:
- Start - Instellingen - Configuratiescherm - Systeem - Apparaatbeheer.
Selecteer je CD-ROM drive, klik op Eigenschappen, and selecteer Instellingentabblad. Verwijder het vinkje bij "Bericht bij automatisch invoegen"
Klik op OK, nogmaals OK en start de PC opnieuw op.
Ik meende mij te herinneren dat Win98SE ook een patch had voor >999MHz PC's, echter kan ik alleen de 2.2GHz patch vinden - laat maar zitten...
1) MS Internet Explorer is je navigator bij het bladeren door schijven/bestanden. 2) Overklokken kan je PCI snelheid beinvloeden en daardoor je IDE/ATA + Southbridge/Floppy. 3) Auto Insert Notification is ervoor om automatisch bij invoer de CD te lezen en te starten - vaak conflicteerd dit met brandprogramma's en voor gevorderde gebruikers is het veelal onhandiger als handmatig navigeren zonder dat er allerlei programma's/toetsers bellen gaan lopen bij invoeging CD(R)....
Bigs (en ik ben ook wel benieuwd) bedoelde of je PC ook vastloopt als je er een diskette in doet (dus geen CD[R]), zonder op refresh te klikken - zonder de drive te selecteren en zonder naar Mijn Computer te navigeren.
Win98SE kun je ook installeren over je bestaande systeem - zonder verlies van gegevens - om zodoende rotte DLL's/registerwijzigingen te herstellen.
Wat zijn je laatste 5 geinstalleerde (of juist verwijderde) programma's ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 00:32 ]
# Ik heb het bestandje FindFast gevonden, maar het wordt gelinkt met Office 2000! Wat heeft Office te maken met het feit dat mŽn brander vastloopt?!?!
# Zoals ik al in mijn vorige reply zei doet mijn diskettestation het weer prima. Het lijkt erop dat het maar een tijdelijke "aandoening" was!!
# Mijn laatste geinstalleerde programmaŽs die ik mij kan herinneren zijn: CPU Cool, update van Nero, update van KaZaa Lite, Stinger (anti-virus programmaatje) en Speedfan.
# De laatste programmaŽs die ik verwijderd heb zijn: Speedfan, AdsGone, PowerDVD en ......??
Ik zal mijn brander nu testen en als het lukt zal ik het nog wel ff laten weten!!
En bedankt nog!
<-
Findfast gaat volgens mij je systeem scannen op gerelateerde office documenten. Om ze eventueel sneller te kunnen starten.