[Exchange2000] POP3 mail connector laten inbellen

Pagina: 1
Acties:

• DarKCo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2022
Ik heb een Windows 2000 SBS server draaien, Dit geheel hangt achter een analoge inbel verbinding. Om de catch-all mail box leeg te halen gebruik ik de POP3 mail connector uit SBS server.

Om de mail op te halen heb ik er een aantal schedule tijden ingezet wanneer dit moet worden gebeuren. Dit wordt gaat goed wanneer er verbinding in met internet. Ook het weg sturen is geen probleem.

Alleen hoe kan de mail connector zo instellen dat deze zelf in-belt op de geplande tijden. Een optie hiervoor kan ik binnen POP3 mail connector niet vinden.

Het programma POPBeamer heb ik hier voor al eens geprobeerd, en dit werkt verder goed. Alleen wil ik indien mogelijk de POP3 mail connector hiervoor gebruiken, aangezien dit mooi in Exchange geintergeerd is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Je kunt met een zogenaamde trigger ervoor zorgen dat voordat je popconnector mail ophaalt, er eerst een ander event plaatsvind.
Hier kun je dus ook een trigger opgeven die zorg dat een bepaalde dial-up opengegooid word.

ik weet alleen even niet meer uit mijn hoofd hoe die trigger in elkaar steekt, maar op technet kun je met de combi trigger+pop+connector genoeg vinden.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

mijn collega heeft volgens mij zo'n tooltje ik zal het adres wel ff posten vanmiddag als hij terug is

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
eenvoudige workaround
- configureer routing/remote access met een route en demand-dial routing
- schedule een ping naar het adres om de lijn open te gooien net voordat je mail wilt ophalen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• DarKCo
Had zelf al het idee dat het waarschijnlijk met die router trigger kon. Zal eens kijken of de command hiervoor ergens te vinden is.
Die workaround zal inderdaad ook gaan werken, maar als het met de route trigger uit de mail connector gaat werken zal dit mooier zijn.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

Je draait Windows SBS? Dacht dat er alleen een Exchange SBS was :?

You can't have everything. Where would you put it?

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
Windows 2000 SBS = :

Windows 2000 Server
Exchange 2000 Server
SQL Server 2000
ISA Server 2000
Microsoft Shared Fax Service
Microsoft Shared Modem Service

[ Voor 60% gewijzigd door Jedi Lord op 08-04-2003 23:33 ]

May the Force be with You instead of Bill

• DarKCo
Een collega van me dat het erover dat het waarschijnlijjk ook mogelijk moest wezen om dit via ISA server te regelen. Heeft iemand hier ervaring met ISA server in conbinatie met de POP3 Mailconnactor?

Verwijderd

DarKCo schreef op 11 april 2003 @ 09:48:
Een collega van me dat het erover dat het waarschijnlijjk ook mogelijk moest wezen om dit via ISA server te regelen. Heeft iemand hier ervaring met ISA server in conbinatie met de POP3 Mailconnactor?
kickje, ik zou hier graag wat meer over weten, eventueel.
Pagina: 1