Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van mij heeft een nokia 8310 en zoals jullie misschien wel weten zijn er nogal wat software problemen gehad.. nu wil ze gebruik gaan maken van bellergroepen, en elke keer valt het toestel uit bij die menu keuze....

ze heeft garantie bij debitel, maar volgens nokia niet meer.. nokia zegt hij is 5 dagen over garantie :( erg lullig... maar moet nokia het toestel kunnen of willen updaten, en moeten ze er kosten bij berkenen .. het is toch hun fout dat de software niet juist is?

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Volgens mij moet Nokia die telefoon updaten. De software hoort gewoon te werken. Als er bugs in zitten is het hun schuld. Als koper verwacht je een werkende telefoon en als dit niet het geval is moet er wat aan gedaan worden.

Erm...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heeft ze nu wel of niet garantie? Als het goed is heeft ze na aankoop een jaar garantie, ook al is het toestel ouder. Debitel dient dit voor haar op te lossen, gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 07-04-2003 12:52 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:40
Yup, Debitel moet ervoor zorgen. Als zij garantie geven lossen zij het maar op. Dat Nokia geen garantie geeft is jouw (als klant) probleem niet. Bij de een of de andere heb je dus garantie. Als er kosten uit voort vloeien gaat dit (als ik het goed gelezen heb in deze post) naar Debitel.

Verwijderd

Bovendien is het niet meer zo dat je een echte garantie periode hebt. Het apparaat moet naar alle redelijkheid een redelijke tijd goed werken. Dit betekend dat 5 dagen over de garantie periode dus niet inhoud dat er geen garantie meer op zit.
Daarnaast geldt dat het probleem cq defect al eerder aanwezig was maar niet eerder is opgemerkt. Ook dit is een grond waarop je het toestel gratis zou moeten kunnen laten maken.
Maar ik zou het via debitel spelen, laat hun maar ergens achter aan gaan voor het geld wat je maandelijks stort.