Sygate server met 1 netwerkkaart ??

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Kan ik gebruik maken van 1 netwerkkaart in de sygate server? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik maak gebruik van een HUB (wat me nodig lijkt ???)

Dit staat op de sygate site:

Sygate Home Network can be configured to utilize a single Network Interface Card (NIC) for sharing an Internet connection (external broadband modems only). Users no longer need to install a second NIC in the gateway PC, which saves money and makes set-up a breeze.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
het kan. Kabel modem in de hub steken, en dan je NIC in de hub, en dan zou sygate 2 IP-adressen aan die NIC moeten geven, 1 voor internal use en 1 voor xternal use.
Niet erg praktisch als je wil multiplayeren, want vriend van me kreeg Diablo 2 neit aan de gang, want die pakte het externe IP-adres bij een lan-game

En je krijgt (naar mijn weten) nooit een 100mbit netwerkkaart bij je kabelmodem, dus das ook al een minpunt.

En bij chello mag je geen hub aan de modem hangen, maar _moet_ je persee een NIC aan je modem hangen.
(overigens mag je bij chello geen proxy, maar wel sygate, want dat is een NAT-systeem :))

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Het kan misschien wel via een hub, maar waarom geen 2 nics in de server? Dat verminderd de load over je netwerk (anders moet inetverkeer er immers 2x over), het is zekerder (want ik weet niet of dat het uberhaüpt kan) en waarschijnlijk makkelijker (met instellen en zo..)

Kabel plus nic krijg je toch al van de provider, dus het enige argument zou kunnen zijn dat je geen slot vrij hebt...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• EdwinB
Probleem is dat ik een netwerkkaart te kort kom en ff geen poen heb voor een 3COM 905 van 150 piek. En nee, ik koop geen kaartje voor 3 tientjes... slechte ervaringen mee.

Verder moet ik dus de kabel van kabelmodem naar HUB cross maken. FF knutselen :)

Maar.... is er nou iemand die dit systeem zo heeft draaien ??

:D @WIN :D

• EdwinB
Niemand :?

:D @WIN :D

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Indien je de uplink poort van de HUB gebruikt moet het een cross zijn anders is dit niet noodig. Ik gebruik ook sygate en het werkt perfectemundo...
Pagina: 1