Nu ik een nieuwe computer heb gekocht, dacht ik bij mezelf dat het wel weer leuk zou zijn om dungeon keeper 2 te spelen. Het probleem is echter dat na het opstarten van het spel ik meteen de foutmelding krijg: DKII heeft fouten gegeneerd en wordt afgesloten. Ook als ik het programma'tje IP.EXE van dk2 draai krijg ik een foutmelding: Failed while trying to open HKEY_DYN_DATA. Het vreemde is dat ik dit op mijn oude pc nooit had. Ik heb op mijn nieuwe pc windows 2000 draaien, MSI moederbordje en een 64 mb geforce2 videkokaart. Wie weet waardoor dit komt?
Op je oude PC heb je ook Windows 2000 gedraait?
Ik weet wel dat Dungeon Keeper 2 niet zo makkelijk aan het draaien te krijgen is in Windows 2000/XP, ik zou dan gewoon de simpelste oplossing nemen en een dualboot maken met Windows 98 erbij. Daar zal DK2 wel gewoon werken
Ik weet wel dat Dungeon Keeper 2 niet zo makkelijk aan het draaien te krijgen is in Windows 2000/XP, ik zou dan gewoon de simpelste oplossing nemen en een dualboot maken met Windows 98 erbij. Daar zal DK2 wel gewoon werken
The devil is in the details.
Verwijderd
Hmz...mijn vriendin met haar pc, xp prof. heeft dat probleem niet.....maar dat komt omdat ze volgens mij een no-cd crack erop heeft gezet......zou je eens kunnen proberen
Wat gebeurt er als je er een nieuwe patch erover heen gooit???? ZOals marco zegt: Je kan idd WIndows 98 er opzetten als dualboot!Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 11:56:
Nu ik een nieuwe computer heb gekocht, dacht ik bij mezelf dat het wel weer leuk zou zijn om dungeon keeper 2 te spelen. Het probleem is echter dat na het opstarten van het spel ik meteen de foutmelding krijg: DKII heeft fouten gegeneerd en wordt afgesloten. Ook als ik het programma'tje IP.EXE van dk2 draai krijg ik een foutmelding: Failed while trying to open HKEY_DYN_DATA. Het vreemde is dat ik dit op mijn oude pc nooit had. Ik heb op mijn nieuwe pc windows 2000 draaien, MSI moederbordje en een 64 mb geforce2 videkokaart. Wie weet waardoor dit komt?
Er word hier niet gesproken over cracks/warez.Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 12:26:
Hmz...mijn vriendin met haar pc, xp prof. heeft dat probleem niet.....maar dat komt omdat ze volgens mij een no-cd crack erop heeft gezet......zou je eens kunnen proberen
Hiero:
Warez, cracks en registratie/licentie codes en NO CD-patches:
Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is middels bijvoorbeeld key-generators, crack's NO CD-Patches en dergelijke toch aan de praat te krijgen is iets wat je buiten Gathering of Tweakers zult moeten doen. Het vragen naar of het aanbieden van dergelijke zaken; software of de licenties, op welke manier dan ook, is niet toegestaan op het forum.
[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 07-04-2003 12:34 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Check: http://www.ntcompatible.com/compdet.php?id=5203
Heb je dit al geprobeerd?
Overigens vind ik dealboot een nogal tweakeronwaardige oplossing.. Dat moet je alleen doen als er geen andere oplossing is.
Heb je dit al geprobeerd?
Overigens vind ik dealboot een nogal tweakeronwaardige oplossing.. Dat moet je alleen doen als er geen andere oplossing is.
🌞🍃
Bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad een oude update op mijn computer staan. Nu met de nieuwste update (bugfix) werkt het wel!
[regular mode :P]
Lees dit voor je een topic opent/een reply post!
Maarja, mooi dat het toch is opgelost.
[/regular mode]
Ik krijg nu het vermoeden dat je dit topic vergeten bent te lezen/uit tevoeren:Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:50:
Bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad een oude update op mijn computer staan. Nu met de nieuwste update (bugfix) werkt het wel!
Lees dit voor je een topic opent/een reply post!
Wel handig om de volgende keer dit wel te doen. Hierdoor kom je in veel gevallen zelf ook het snelst aan een oplossing en komen hier niet allemaal topics die simpel op zijn te lossen door juiste drivers/patch te installeren, anders wordt het hier ook zo saai.• Zoek uitvoerig met google en de GoT search of jouw probleem misschien al ergens anders behandeld is. Probeer verschillende keywords te gebruiken.
• Zorg dat je de laatste patch hebt geinstalleerd, en zorg dat al je drivers up to date zijn.
• Post je systeem specs zo volledig mogelijk! (Moederbord, Processor, Videokaart, Geheugen, Geluidskaart, etc.. Vermeld ook in je topic of je systeem overgeclockt is of niet.)
• Zet in je topic zo nauwkeurig mogelijk welke drivers je gebruikt. Dus versie nummers van je videokaart drivers, moederbord drivers, etc.
Maarja, mooi dat het toch is opgelost.
[/regular mode]
🌞🍃
Verwijderd
Er wordt niet naar cracks gevraagd, noch wordt er één aangeboden. Het gaat ook om, en ik citeer de FAQ: "Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is [...] toch aan de praat te krijgen".OUTerspace schreef op 07 april 2003 @ 12:29:
[...]
Wat gebeurt er als je er een nieuwe patch erover heen gooit???? ZOals marco zegt: Je kan idd WIndows 98 er opzetten als dualboot!
[...]
Er word hier niet gesproken over cracks/warez.Dit is tenzeerste verboden!!! Lees de faq ff door!
Hiero:
Warez, cracks en registratie/licentie codes en NO CD-patches:
Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is middels bijvoorbeeld key-generators, crack's NO CD-Patches en dergelijke toch aan de praat te krijgen is iets wat je buiten Gathering of Tweakers zult moeten doen. Het vragen naar of het aanbieden van dergelijke zaken; software of de licenties, op welke manier dan ook, is niet toegestaan op het forum.
Ik snap natuurlijk wel dat dit ook niet de bedoeling is, maar gebruik dan topic report of SM. Zo verneuk je alleen het topic.
Ontopic: Tja het is gewoon een bekend probleem van XP/2000, sommige games werken niet en zullen dat ook niet doen. Als patchen/compatibility niet werkt, dan kun je proberen wat Apocalypse666 zei (
Ik bedoel dit ook niet verkeerd maar kijk hier even naarVerwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:21:
[...]
Er wordt niet naar cracks gevraagd, noch wordt er één aangeboden. Het gaat ook om, en ik citeer de FAQ: "Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is [...] toch aan de praat te krijgen".
Ik snap natuurlijk wel dat dit ook niet de bedoeling is, maar gebruik dan topic report of SM. Zo verneuk je alleen het topic.
Ontopic: Tja het is gewoon een bekend probleem van XP/2000, sommige games werken niet en zullen dat ook niet doen. Als patchen/compatibility niet werkt, dan kun je proberen wat Apocalypse666 zei (), maar er valt niks te garanderen. Natuurlijk kun je ook een Dual Boot maken als je dat er voor over hebt, zoals MaRc0 al zei.
Dit kan niet, wat dikgedrukt is. Hij verteld in een indirecte weg, wat je moet doenVerwijderd schreef op 07 april 2003 @ 12:26:
Maar goed, probleem is opgelost.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Pagina: 1