Toon posts:

[Waterkoeling]Pompje te zwak ??

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn opstellening :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fokkopet/Opstelling.jpg

Aan de beide uiteinden komt de reservoir :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fokkopet/Reservoir.jpg

en dat reservoir komt dit pompje :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fokkopet/Pompje.JPG

Op het pompje staat : 500 l/u ( 6 Watt ) en oppomp hoogte is 1 meter.

Nu krijgt ie dat water dus helemaal niet door het hele circuit heen... kloten dus.
Als ik aan de ene kant zuig ( jah ik zuig graag :D ) dan gaat er wel water door het circuit heen......maar hou ik op......dan pakt ie lucht via die slang.

Naar mijn mening lijkt dit erop dat het pompje dus niet eens een beetje lucht meer kan vooruit duwen.
Ik heb hem ook alleen aangesloten op de cpu koeler......en toen deed ie het perfect.

kan het zo zijn omdat hij 8x omhoog en naar beneden moet door de radiator dat 500 l/u toch te weinig is ?

edit:

Het is btw dat setje van senfu V2.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 12:04 ]

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 07:24
Zit mag ik hopen wel genoeg water in je resovoir he? Zodat het pompje goed onder water staat (is namelijk een dompelpompje)? Als het pompje echt 500l/h doet is hij sterk genoeg. Dusja zit er ook geen geen extra weerstand ergens? Kan je door het setje heen blazen?

Verwijderd

Topicstarter
tmotd schreef op 07 april 2003 @ 12:02:
Zit mag ik hopen wel genoeg water in je resovoir he? Zodat het pompje goed onder water staat (is namelijk een dompelpompje)? Als het pompje echt 500l/h doet is hij sterk genoeg. Dusja zit er ook geen geen extra weerstand ergens? Kan je door het setje heen blazen?
Uiteraard het pompje goed onderwater....... en geen extra weerstand als ik door het systeemheen blaas

• tmotd
Heb je het pomp ook al geprobeert in een emmer met water? Het water moet dan redelijk stukje omhoog spuiten >:). (ervaring hier met eheim 1048, ik werd er nat van :)). Als dat niet zo is is dat pompje gaar en moet je de leverancier maar is bellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
tmotd schreef op 07 April 2003 @ 12:07:
Heb je het pomp ook al geprobeert in een emmer met water? Het water moet dan redelijk stukje omhoog spuiten >:). (ervaring hier met eheim 1048, ik werd er nat van :)). Als dat niet zo is is dat pompje gaar en moet je de leverancier maar is bellen ;)
Tis 2e hands gekocht van iemand, dus dat kan al niet meer.
maar buiten dat ......er zit ook een regelaar op......en hi doet niet meer of minder als ie die verschuif.... (minder----meer).
Raar toch ?

• tmotd
deed hij het bij hem wel? Zoja hoe was zijn opstelling dan, en over die regelaar gewoon open zetten dus zo groot mogelijk flow.

Verwijderd

Topicstarter
tmotd schreef op 07 april 2003 @ 12:26:
deed hij het bij hem wel? Zoja hoe was zijn opstelling dan, en over die regelaar gewoon open zetten dus zo groot mogelijk flow.
volgens hem wel.......kweet geen opstelling van hem.... ( via vraag en Aanbod gekocht ).

Ik test die pomp hier wel eff weer :) mischien is ie wel gewoon dood ;(

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Als je een gesloten systeem hebt is de oppomphoogte 0m hoor
Er gaat immers evenveel water omhoog als omlaag..

Ik zie trouwens meer mensen met een 600l/u pomp en dat gaat goed. Ik denk dat 500 ook geen probleem moet zijn. Zorg alleen dat ie helemaal in het water staat. Een pomp pompt en niet zuigen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Idd een vraagje voor het wc topic :) Voortaan even kijken of je je vraag niet ergens anders kwijt kan ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.