Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LED] Luxeon's, waar kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Luxeon stars en emitters zijn LEDs die extreem fel zijn (rood 1W = 660.000 mcd), hier een review.

Nu wil ik er een aantal bestellen, maar ik kom overal verschillende prijzen tegen, op deze site staan ook luxeon stars, de 1W emitters zijn niet al te duur 12 euro ongeveer, de 5W stars zijn hier weer goedkoper, zo te zien hebben ze alleen geen 1W emitters.

Het lijkt me wel een mooi alternatief voor een CCFL, vooral omdat de kleur mooier is en omdat er 1001 meer mogelijkheden voor zijn (0-100% dimbaar, zeer snelle reaktietijd (<1ms), etc.) :)

Ik wil er een aantal bestellen, maar waar zijn ze lekker goedkoop? Ze zijn er al een tijdje dus ze moeten nou wel eens wat goedkoper geworden zijn d8 ik.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Misschien hier: http://www.luxeonstar.com/product1.html

[edit] En misschien ook niet... $45,- om 10 ledjes naar NL te sturen...

[ Voor 41% gewijzigd door AcouSE op 07-04-2003 12:21 ]

Verwijderd

the manufacturer recommends a heat sink. That's right, this LED needs a heat sink.
Dat wil ik dan toch liever niet hebben in mijn kast. Ik kan er ook wel een gekleurde 100 watt peer in draaien, dat ziet er ook leuk uit. Maar het wordt ook erg warm dan.

• Benadski
Valt best wel mee hoor!!

Een LED van 1W of 5W zal nooit meer dan 1W of 5W aan warmte kunnen produceren, dan blijft er geen energie meer over voor het licht namelijk! Een klein koellichaampje is noodzakelijk, maar een extra fan heb je echt niet nodig als je vier 1W LEDs in je kast hebt zitten...

Een 30cm CCFL zal meer warmte afgeven dan een 5W star denk ik en je ziet toch ook kasten met 50 CCFL's erin? Kan makkelijk dus! :)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50

rimpeldinky

nani?

AcouSE schreef op 07 April 2003 @ 12:20:
Misschien hier: http://www.luxeonstar.com/product1.html

[edit] En misschien ook niet... $45,- om 10 ledjes naar NL te sturen...
*snif* *snif* * rimpeldinky ruikt een bekend luchtje ;) })

*burp*

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

rimpeldinky schreef op 07 April 2003 @ 16:09:
[...]
*snif* *snif* * rimpeldinky ruikt een bekend luchtje ;) })
Hier heb je een wasknijper om op je neus te zetten

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

O-) O-) bedoelde ook een inkoopactie OP laupro O-) O-) :+

*burp*

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

LOL, dat dacht ik al :P

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Wij verkopen bijna alles op LED gebied, dus ook luxeon. Mischien wel perfect voor het case modden. site is www.accentlightandleds.com

Voor meer informatie stuur dan een mail met wat je precies wil naar

info@accentlightandleds.com

Dan proberen we je verder te helpen.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

DEvRV schreef op 07 april 2003 @ 16:49:
Wij verkopen bijna alles op LED gebied, dus ook luxeon. Mischien wel perfect voor het case modden. site is www.accentlightandleds.com

dit lijkt wel een verkapte reclame :P

anyway mooi site-je om eens te snuffelen

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Benadski
DEvRV schreef op 07 april 2003 @ 16:49:

Hmm, reclame?!? Maakt me niet uit, zolang het maar goedkoper is dan de leveranciers die ik heb gevonden... :)

Ik ga trouwens geen IA beginnen voor deze LEDs, dat doet iemand op CO misschien. Maar als ie er komt zal ik er zeker een aantal bestellen!

• Felyrion
  • Laatst online: 19:13

Felyrion

goodgoan!

dit is wel erg interessant voor een mooie compacte manier om je case te verlichten :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• DEvRV
Zekers, mooie is dat we constant bezig zijn met doorontwikkelen. Op dit moment ben ik bezig met een "colorwash". De leds geven dan dus om de 5sec (instelbaar uiteraard) verschillende kleuren. Practig effect in je kast natuurlijk!!!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
DEvRV schreef op 07 April 2003 @ 20:59:
Zekers, mooie is dat we constant bezig zijn met doorontwikkelen. Op dit moment ben ik bezig met een "colorwash". De leds geven dan dus om de 5sec (instelbaar uiteraard) verschillende kleuren. Practig effect in je kast natuurlijk!!!
Heb je daar nog RGB leds voor nodig? je kunt ze namelijk nog bestellen als je snel bent bij mijn actie op Laupro.

• DEvRV
Die heb ik zelf liggen ;) zijn importeur van tryka en optiled

• Lamborghini
DEvRV schreef op 07 April 2003 @ 22:34:
Die heb ik zelf liggen ;) zijn importeur van tryka en optiled
Ow, 8)7 , ik had niet op je nick gelet. :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik sta eigenlijk nog steeds versteld dat er een heatsink op die Led's moet... :X

Dadelijk moet er nog een fan op ook... })

Volgens mij zijn die Lumi dingen behoorlijk prijzig als ik 't zo eens zie, 't is misschien wel gaaf, maar voor die prijs?...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DEvRV schreef op 07 April 2003 @ 20:59:
Goh. De site is zelfs al aangepast. Wat een service

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DEvRV
goed hé :*) Tis tijdelijke site, binnekort nieuw. Ga proberen er een apart deel in te bouwen voor LED's toepasbaar voor bovenstaande doeleinden.
(en een nieuw logo :r )

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

DEvRV: check je mail. Spammen is not done

Verwijderd

Ik gebruik in mijn case een 8 tal nichia LED`s en deze geven ook al meer dan voldoende licht, ik denk dat ze een stuk goedkoper zijn.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

maare 660.000 mcd, is dat niet extreem veel? Ik heb die ledjes van die heldere ledjes ia, en die waren iets vann 3000mcd (dacht ik) en vooral die blauwe is al erg fel. Deze zijn dus 220x zo fel als die ik nu heb.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Benadski
zwahiel schreef op 08 April 2003 @ 01:08:
Ik sta eigenlijk nog steeds versteld dat er een heatsink op die Led's moet... :X

Dadelijk moet er nog een fan op ook... })

Volgens mij zijn die Lumi dingen behoorlijk prijzig als ik 't zo eens zie, 't is misschien wel gaaf, maar voor die prijs?...
Prijzig? Valt wel mee toch? Een 1W star kost ongeveer 9-12 euro, net zo duur als een CCFL. Als je er drie koopt (royal blue, green en red) kan je alle kleuren maken, dit kan niet met CCFL's.

Ik heb het er wel voor over iig! :)

EDIT: Extreem fel zijn ze zeker, dat is juist de bedoeling! Gelukkig zijn ze PWM dimbaar en dus op elke gewenste lichtsterkte af te stellen zonder dat de kleur van het licht vervaagt! Probeer dat maar eens met CCFL's of gloeilampen!

Respect to tha LED! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Benadski op 08-04-2003 13:31 ]

• Lamborghini
Benadski schreef op 08 April 2003 @ 13:29:
[...]
EDIT: Extreem fel zijn ze zeker, dat is juist de bedoeling! Gelukkig zijn ze PWM dimbaar en dus op elke gewenste lichtsterkte af te stellen zonder dat de kleur van het licht vervaagt! Probeer dat maar eens met CCFL's of gloeilampen!
CCFL's kun je ook dimmen hoor.

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Nou ik heb zo luxeon 5W gezien jezus die zijn echt heel vel en rondom stralen ze en verlichten een hele kamer, gezien op de elektronica beurs en automatisering 2003, ook een zaklamp met zo luxeon erin, echt heel fel :9~
En een lichtbak maar dan vol moet tientallen luxeon stars :D

Hmm ja als we ze beetje goedkoop kunnen krijgen met ze alle op laupro, hmmm ja lijkt me wel wat :D

Hou het topic ff goed inde gaten, LEDS ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MrOizo op 08-04-2003 14:54 ]

• DEvRV
Zijn ook VLM's te koop. Dit zijn Luxeon Star Led's alleen dan met armatuur én bekabeling.

@MrOizo welk bedrijf was dat die op de elektronica beurs en automatisering stond met die Luxion?

• Benadski
Lamborghini schreef op 08 April 2003 @ 14:01:
[...]

CCFL's kun je ook dimmen hoor.
Niet lineair van 0-100%, niet efficient, niet binnen een microseconde, niet met volledige kleurbehoud en zowieso is de kleur van CCFL's altijd flets, het is niet monochramatisch, blauw is lichtblauw en rood is roze. :r

CCFL's really suck (nofi). :(

• MrOizo
  • Laatst online: 17-09 13:49
DEvRV schreef op 08 April 2003 @ 14:48:
Zijn ook VLM's te koop. Dit zijn Luxeon Star Led's alleen dan met armatuur én bekabeling.

@MrOizo welk bedrijf was dat die op de elektronica beurs en automatisering stond met die Luxion?
Dat weet ik juist niet uit me hoofd, misschien dat ik het op kan zoeken

• Benadski
Jaaaa, er is een animocheck geopend! _/-\o_ (Nu de 1000 stuks nog halen...)

Bedankt voor het uitzoeken van de goedkoopste LEDs en het verdere geregel! Di's echt een lage prijs! Dit topic kan nu wel dicht, behalve als iemand ze nog goedkoper weet (of mail me dat ff)...

Niet lullen over die IA zelf hier dus, dat kan je op Laupro doen. :)

Verwijderd

Wat is de levensduur ? aangezien ie ook redelijk hitte produceert ?

Verwijderd

Op Laupro loopt nu een animocheck voor deze Luxeons. :)

Hopenlijk is er genoeg animo, het zijn nl hele vette ledjes... :9 :P

Geen vragen wat betreft een inkoopactie in dit topic, vinden de modjes nl niet zo leuk... ;) O-)

• Benadski
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 17:55:
Wat is de levensduur ? aangezien ie ook redelijk hitte produceert ?
Als je er een kleine heatsink opzet (<60K/W) gaat ie 100.000 uur mee. Da's ongeveer 10 jaar continu! :)

Die heatsink is trouwens noodzakelijk. Zonder brandt ie door! Het is trouwens niet zo dat het gelijk een graad warmer in je kast wordt, dan moet je er vier om meer in hebben zitten denk ik. Maar dat ligt ook aan de airflow en positie van de Luxeons natuurlijk.

EDIT: Casemod met luxeons! Let ook ff op de prijzen in Amerika! :P

En effe nog wat specs enzo (fouten voorbehouden)...

Wat kunnen ze:

- veel licht geven (oranje-rood tot maarliefts 825.000 mcd!!! en da's geen typfout!)
- heel snel aan en uit gaan (meer dan 5.000.000 keer per seconde)!
- Lang meegaan (100.000 uur! is ongeveer 10 jaar continu!)
- Zuinig zijn (de gekleurde zijn per watt efficienter dan gloeilampen of TL's)
- mooi licht geven (de kleuren zijn strak, niet flets zoals CCFL's, rood = rood en geen rose)
- in combinatie met elektronica extreem vette lichtshows produceren!
- extreme krachten overleven, de LEDs zijn niet van glas en hebben geen gloeidraad die kan breken!

Wat kan jij ermee?

- casemodden
- je kamer verlichten
- zaklamp maken
- discolichten maken
- koplamp vervangen (fiets / stadslichten auto)
- achterlicht vervangen (fiets / scooter / motor)
- remlicht vervangen (meerdere LEDs nodig, verhoogt veligheid enorm tov gloeilampen, reaktietijd is veel sneller!)
- knipperlichten vervangen (scooter / motor / auto)
- binnenverlichting vervangen (mooi bijpassend kleurtje / twee kleuren / RGB :9 )
- belichting voor effectfoto's
- mee op straat lopen
- aquariumverlichting
- nog veel meer (verzin eens een paar dingen en zet ze in dit topic!!!)

Waar je aan moet denken:

Koeling! Een klein koellichaampje is nodig om de LEDs koel te houden, deze mag maximaal 60K/W zijn, minder is beter. Het wordt niet extreem heet zoals een gloeilamp of TL, LEDs stralen geen IR uit en zijn dus koude lichtbronnen! Let wel op, kouder betekent efficienter! Bij -20oC zijn ze het mooist!

Stroom! LEDs zijn vrij gevoelig voor grote stromen, de Luxeons mogen maximaal 350mA continu hebben, de rode en gele vragen dan 2,85V de rest 3,45V. Door middel van een weerstand (kan je oa hiermee berekenen) kan je de stroom begrenzen en je star veilig aansluiten.

Solderen! Niet te lang, maximaal 5 seconden per pootje en tussendoor af laten koelen!!! Liefst met een klein soldeerboutje solderen (< 20W).

Als je alles precies wilt weten kan je in deze datasheet kijken!

Zegt maar tegen je buren, familie, vrienden, kenissen, onbekenden in tram of bus, op straat, in het zwembad, op de fora, via mail, aan alle deuren, op school en tegen jezelf: Luxeons zijn vet!

Disclaimer:

Het is je eigen schuld als je je netvliezen verbrandt, schijn nooit in ogen, zorg dat er niet direkt ingekeken kan worden! Behandel ze als lasers.

[ Voor 83% gewijzigd door Benadski op 26-04-2003 00:21 ]

Verwijderd

beetje overdreven voor een audio vu meter lijkt me, ofniet? ;)

• Lamborghini
Benadski schreef op 25 april 2003 @ 23:13:
[...]
EDIT: Casemod met luxeons! Let ook ff op de prijzen in Amerika! :P
Daar zijn ze 15 dollar per stuk. En dan heb je er iig geen 1000 minimaal van nodig.

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Benadski schreef op 25 april 2003 @ 23:13:
[...]

<knip>

Disclaimer:

Het is je eigen schuld als je je netvliezen verbrandt, schijn nooit in ogen, zorg dat er niet direkt ingekeken kan worden! Behandel ze als lasers.
Dat is wel minder :/

• DEvRV
Lamborghini schreef op 26 april 2003 @ 12:31:
[...]

Daar zijn ze 15 dollar per stuk. En dan heb je er iig geen 1000 minimaal van nodig.
maybe, maar dan heb je er nog wel €45 shipping costs bij :|

• Benadski
Lamborghini schreef op 26 april 2003 @ 12:31:
[...]

Hier zijn ze 10 euro per stuk en jij hoeft er ook geen 1000 af te nemen, precies hetzelfde dus, alleen goedkoper! Maar laten we het niet over de AC hebben...
Minder?!? Hoe feller hoe mooier! En het lijkt me niet zo extreem gevaarlijk hoor, zolang je er niet in blijft staren gebeurt er niks met je... Je moet het vergelijken met 50+ LEDs die aanstaan, daar kijk je ook niet lang in.

Er schijnt ook dental blue te zijn sinds kort, een kleur speciaal voor tandartsen! :+

• Benadski
Een mooie review over de Luxeons vind je hier trouwens.

Een shotje, een Luxeon verlicht de linker (en rechter) vlag, rechts een mag-lite!
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/review/82/luxeon13.jpg

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Benadski schreef op 28 April 2003 @ 12:43:
Een mooie review over de Luxeons vind je hier trouwens.

Een shotje, een Luxeon verlicht de linker (en rechter) vlag, rechts een mag-lite!
[afbeelding]
Jah er zit ook verschil in Mag Lite's hoor.. Die kleine sleutelhanger van 1 AAA batterij en die grote 6D aka Knuppel-van-aluminium

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Bij -20oC zijn ze het mooist!
hmm... dat word extra prometia aanschaffen dan ;)

*burp*

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

toemij dan maar 100 blauwe led`s.
veen goedkoper en als er 1`tje knapt (doorbrand) ben je 35 ct kwijt i.p.v. 20 euro.

• Benadski
Ze branden niet zomaar door hoor, met de goede weerstand en de juiste voedingsbron zal dat NOOIT gebeuren! Gewoon een kwestie van goed berekenen en een kleine veiligheidsmarge nemen. :)

Een luxeon is veel kleiner dan 100 LEDs en zal dus minder ruimte innemen in je kast, tevens mag je je van mij 1337 noemen als je er een of meer in hebt zitten. :D

Verwijderd

ik heb er 4 bij"besteld" in de Animo-check _/-\o_ ...
Ben wel razend benieuwd naar die dingen, khoop dattie doorgaat :) ...

• Lamborghini
En ik heb er weer ff 10 bij besteld. Die dingen zijn super vet.

Wat nou ledjes? Als je echt iets fel wil belichten moet je Luxeons nemen. Ik ga ze in me PC maken maar ook in de auto :P

[ Voor 50% gewijzigd door Lamborghini op 03-05-2003 22:46 ]

• Benadski
Haha, ik ben blij! Ze zijn eindelijk te (goed)koop!
Waar zeg ik niet, want dat mag niet. :P

Ik ken iemand met een Laptop in z'n auto die Luxeons onder z'n wagen wil hebben, ik denk dat ik daar maar eens een mooi apparaatje voor ga maken en leuke software voor ga schrijven.

De bedoeling is ze PWM aan te sturen en wel op een frequentie hoger dan 500Hz om een mooi egale gloed te krijgen, ook tijdens het rijden. Er komen (nu nog 1 van elk) rooie, groene en blauwe onder, eventueel nog witte. Met RGB kan je alle kleuren maken, dus dat wordt wel leuk! De aansturing gebeurt met een 40-pins AVR, weet nog niet welke. Daarmee kan ik dan maximaal 31 Luxeons, LEDs of andere dingen PWM sturen!

De software zal op de laptop komen en de verschillende LEDs aansturen, maar hoe ga ik de link leggen naar de AVR? RS-232 op 57,6 kbaud lijkt me snel genoeg om de dataoverdracht te verzorgen. 5760 bytes per seconde is dan het maximale wat ik kan versturen. Ik reken twee bytes per verandering van waarde, dan kan ik dus elke LED maximaal 2880 / 32 = 90 keer per seconde van sterkte veranderen, goed genoeg lijkt me! :)

Als iemand nog ideen heeft om dit goed te maken hoor ik het graag!

Oja, waar ik een beetje mee zit: Hoe zit het met de seriele interface en windows? Kan windows netjes op tijd bytes verzenden via RS-232 of wordt dat moeilijk?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
kheb ook gezien dat ze eindelijk te koop zijn, alleen khoop dat de verzendkosten stukken lager zal worden. ben anders bang dat dit vele potentiele kopers die er maar 1 of 2 willen, zullen afschrikken...

• Benadski
Ik denk dat dat echt wel zo is hoor, een bubbeltjesenveloppe kost 45 cent, een postzegel 80 cent en het kan dus misschien wel 2 euro worden ipv. 6 als je er weinig haalt. Maar daar ga ik niet over, moet je Pixietje maar over mailen... Ik weet ook niet wat de verzendkosten naar Pixie toe gaan bedragen namelijk.

• Meelobee
  • Laatst online: 10:29

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

BJDI schreef op 28 April 2003 @ 16:56:
toemij dan maar 100 blauwe led`s.
veen goedkoper en als er 1`tje knapt (doorbrand) ben je 35 ct kwijt i.p.v. 20 euro.
Waar haal jij blauwe leds voor 35ct?? 8)7

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
dat doen we op een bekende maar niet voor spam geschikte site die alle IA's hier op got heeft overgenomen zodat daar een centrale site voor is

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Dit is wat voor mijn drive-in show :) .. dit vreet altijd stroom.. als het met leds kan niet meer :) .. toch ff een paar besteld :) ..
Maar hoeveel kosten die 5 watt dingen dan? zal wel een stukje duurder zijn..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
t is pas leuk voor een drive in show als t de zelfde hoeveelheid licht opbrengt als een normale lamp, anders blijft het zo donker

maar met een jaar of 5 - 10 denk ik dat er wel leds zijn die evenveel opbrengen als normale gloeidraad of msd lampen

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Meelobee schreef op 28 May 2003 @ 20:52:
[...]

Waar haal jij blauwe leds voor 35ct?? 8)7
ow die had ik laatst ook hoor van *spam (die ia site)

kan ook 40 ct geweest zijn hoorw, boeiuh :P

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

AMDFreak

Intel is zo..

www.laupro.nl/ia volgens mij liep daar een inkoopactie over die dinge :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• ZoTeX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 15:11

ZoTeX

Time for a change

.:modbreak:.
Spam en zie: Einde aan de Inkoopacties

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 23:07 ]

Time is on our site: www.Mandros.nl, Free 2500 MB, FTP, PHP, MySQL Webhost: FUNPIC.DE try it!

• dawuss
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Kan ik die ook af halen bij je? Zo veel heb ik er nu ook weer niet nodig :P

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 23:07 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

oude koeien zijn allergisch voor spam ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.