[midi] drumstel, triggers, wavjes e.d.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ben nu al een tijdje rond aan het kijken naar triggers voor mijn kit. Al dat audio spul is echter takke duur, met name de modules die je nodig hebt wil je met eigen samples kunnen werken.
Nou beschikt de echte g33k natuurlijk over een leuke laptop, P4 2.0 met flinke HD en hoeveelheid RAM. Uitegerust met firewire, USB en alle andere flauwekul.

Mijn vraag: is het niet mogelijk om een laptop met de juiste software te gebruiken als module? Triggers sluit je aan op een stukje hardware dat midi signalen maakt en vervolgens een stuk software aanstuurt.

Of toch maar een flinke smak pleuro's op tafel gooien en een hardware module met veel te weinig RAM en prijzige kaarten aanschaffen?

de betaler vervuilt

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja.. moet te doen zijn lijkt mij..al moet je misschien zelf wat programmeren..

ik weet zelf dat die roland V drum wel leuk is.. klinkt redelijk, alleen iets teveel naar Roland zelf..

ik ga eens even voor je kijken

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb er zelf een paar jaar ook wel eens naar gekeken, maar destijds niks gevonden :( Het enige wat ik kon doen toen was het aanschaffen van de goedkoopste module die beschikbaar was, maar dat is me nog te omslachtig allemaal.

Je zou gewoon een apparaat moeten hebben dat alleen een MIDI-out heeft en de triggersignalen omzet naar MIDI-signalen... Maar goed, dat zei je zelf ook al :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je hebt triggers die je gewoon met midi aanstuurt, dat is het probleem niet echt.. (krijg je padjes die je op je drumstel legt, of op je knie-en)

http://www.nativeinstruments.de/index.php?id=battery_us

Battery lijkt mij een mooie oplossing, maar je moet enorm veel instellen dan ook

maa rik zit niet echt in de drumsectie (alhoewel ik het wel leuk vind zo af en toe te rammen op die dingen :D )

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 07-04-2003 11:51 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.synthony.com/Products/NAMM2002/tmc-6.jpg

dit soort dingen zoek ik dus

:P

Alleen de software en mogelijkheden zijn me nog een raadsel :+

de betaler vervuilt

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

daarom gaf ik juist battery op ;) het is alleen een beetje weinig, 6 inputs

[ Voor 39% gewijzigd door gitaarwerk op 07-04-2003 13:01 ]

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

volgens mij, als je bv. een alesis d4 koopt met 12 of 16 ofzo trigger inputs (waarbij die triggers volgens mij gewoon electronica componenten zijn die je bij de lokale electro boer voor een prikkie koopt), zet die d4 het om naar MIDI waarna je aan je laptop een goede (wel belangrijk want het verschil met een goeie en een slechte midi interface is de timing) interface hangt, die jwe er koppelt aan een pakket zals battery (van native instruments zoals gitaarwerk al zegt, een speciale percussie/drum sampler is dat). De samples moet je natuurlijk zelf aanschaffen of maken.

die d4's zijn 2e hands nog wel te vinden trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door djazete op 07-04-2003 13:56 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

een kennis van me heeft een bepaalde aantal drummodules.. ik spreek ze neit zo vaak, dus ik kan het niet even voor je navragen zo snel..

maareh.. 2e Hands apparatuur kan je toch prima kopen? even kijken of alles goed is..dat spul gaat lang mee

Pagina: 1