[J2ME]App loopt perfect in emulator maar niet op telefoon

Pagina: 1
Acties:

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Zoals de titel eigenlijk al zegt loopt mijn programma perfect in de emulator, maar niet op mijn nokia 7650. Als ik via de nokia pc suite de software installeer, krijg ik geen foutmelding maar geeft ie netjes weer dat het geinstalleerd is. Dan ga ik via toepassingen naar mijn programma en probeer het op te starten. Dan komt er heel even mijn titel in de kop van het scherm te staan en wordt de rest van het scherm even wit. Maar daarna (duurt misschien 1 sec) kom ik weer terug bij toepassingen zonder enige foutmelding of iets.

De opbouw van het programma is tot nu toe relatief simpel met een splashscreen in het begin (laat gewoon een simpel plaatje zien) en na 5 sec hoort mijn hoofdmenu te komen.

Ik gebruik de Sun One update 1 als ontwikkelomgeving i.c.m. de java sdk 1.4.0 (kan ook 1.4.1 zijn :) ). Heb ook de nokia mobile sdk geinstalleerd.

Suggesties iemand ?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Je zou stapgewijs de fout kunnen vinden; door het programmatje van je stap-voor-stap uit te breiden; als je op een gegeven het fout krijgt weet je iig waar het aan zou kunnen liggen....

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

errormeldingen e.d. zouden ook welkom zijn..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

bille schreef op 07 April 2003 @ 13:01:
errormeldingen e.d. zouden ook welkom zijn..
Post van de TS goed lezen zou ook welkom zijn :+

Today's subliminal thought is:

• ProgrammerX
Dat is juist het probleem :) Ik krijg helemaal geen error, dus ik heb geen enkel idee of het fout gaat en zo ja waar.

Heb mijn probleem ook nog op enkele andere plaatsen gepost, maar als ik daar ook niet verder mee kom zie ik inderdaad geen andere optie dan mijn programmatje te vereenvoudigen en zo zoeken waar het probleem zit (dacht trouwens dat ik dit probleem met een simpelere versie ook al had :| )

[ Voor 11% gewijzigd door ProgrammerX op 07-04-2003 13:35 . Reden: Typo ]

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Ik heb verder geen ervaring met het platform, maar zijn er geen debug mogelijkheden op de device?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• ProgrammerX
Nexopheus schreef op 07 April 2003 @ 13:57:
Ik heb verder geen ervaring met het platform, maar zijn er geen debug mogelijkheden op de device?
Nou, het zit namelijk zo dat je wel iets naar een "console" kan schrijven (Ik dacht zo snel iets van System.print("je tekst") ). Dit is natuurlijk wel zichtbaar in de ontwikkelomgeving omdat ik hem dan in de emulator draai en de debug tekst in een apart venster verschijnt. Maar op het device zelf is dit natuurlijk niet voorhanden, dus moet je waarschijnlijk werken met een soort van popup window waar je even iets van debug informatie kan laten zien. Maar het grappige is nu dat het process van het maken van zo'n debugform, nagenoeg gelijk is aan het maken van mijn eigen form wat nu dus niet lukt blijkbaar :)

Verwijderd

misschien zit er verschil in het threading model van de ontwikkel omgeving en je telefoon. Oftewel misschien houd je ontwikkel omgeving je thread alive en zegt je telefoon al dat die dood is.
Pagina: 1