Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
meestal maak je gebruik van een zg smarthost om mail van je interne mailserver (bij jou exchange) naar het Internet te sturen. Om te testen kun je misschien eerst eens kijken of dat lukt met telnet naar poort 25 van die smarthost, vaak mail.{provider}.nl of smtp.{provider}.nl en als dat lukt je smarthost ergens invullen in jouw mailserver. Dan nog zorgen dat mail die bedoeld is voor je eigen netwerk niet naar de smarthost gaat.
Mail naar buiten is gelukt, het bleek aan de isa server te liggen. Maar is er ook een manier om mail naar binnen te sturen zonder dat je een exht doemin + DNS naar buiten draait?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
het mx record van je domein aan laten passen.
Deze laten verwijzen naar je isa-server.
Deze laten verwijzen naar je isa-server.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Helaas draait het testnetwerk met dezelfde domein naam als het live netwerk dus als ik dat aanpas kan ik geen mail meer op het live netwerk krijgen en ik ben bang dat binnen no time heel het kontoor op de stoep staat 
Maar ja, het telnetten en alles naar en van de mailserver werkt dus ik ga ervanuit dat het nu werkt.
Maar ja, het telnetten en alles naar en van de mailserver werkt dus ik ga ervanuit dat het nu werkt.