Toon posts:

Windows 2000server vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren van een windows 2000 server.
hier enkele specs

Inwin 2000 Serverkast dual 300watt powersupply
GA-7DPXDW moederbord (gigabyte)
dual Athlon 2000+ MP (server processor)
512 Mb ECC Ram 1 (1 reepje)
Intel onboard lan 10/100
32 Mb videokaart
40 Gb IBM HD
4x 40 GB Maxtor (raid 2x2 mirrord, stripe)
cd-rom speler
30Gb onstream backup
diskette station (uiteraard)

De IBM HD heeft 2 partities waarvan 1tje met windows2000 server. De server is nu geconfigureerd als domeincontroller en draait active directory, dhcp en dns. Het systeem loopt elke dag vast. Waar kan het aan liggen ?

Verwijderd

We hebben ook verder geen (eventlog) melding nodig ofzo.

Tip: Ik zie AMD, ik denk koeling.

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Kijk eens als je indexservice draait op je dc...

I Think i gonne be Sick!!!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het draaien van een backup loopt het systeem ook vast en het opstarten duurt daarna heel lang. In de logboeken staat niets waarvan je kan afleiden dat het de oorzaak van de vastloper is. De processoren en de chipset zijn allemaal voorzien van fans. in de kast zit nog een extra fan. De indexing-service is geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Indexing service was wel geinstalleerd maar niet gestart.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Las het opstarten van je systeem langduurt zal je eens naar de bindings van je netwerkprotocollen moeten kijken,,, zorg ervoor dat de adapter waar je dhcp dns enz opdraait dat deze boven aan staat.
Network properties en dan advanced en advanced settings...

I Think i gonne be Sick!!!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Praten we hier over software raid?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Nee we praten hier over een promise fasttrack 100 controller onboard. Bios versie van het moederbord is de op 1 na nieuwste en de raid controller heeft ook de nieuwste bios.

• FastBunny
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

300w voeding is dat niet wat laag? Of zitten er 2 naast elkaar van 300w ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
2x redundant 300watt powersupply zit er in de kast
url kast :
http://www.in-win.com.tw/...ures&event=ATX&class=Full Tower&type=Q-Series&model=IW-Q2000

url moederbord :
http://www.giga-byte.com..../Products_GA-7DPXDW-C.htm

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 18:36:
Nee we praten hier over een promise fasttrack 100 controller onboard. Bios versie van het moederbord is de op 1 na nieuwste en de raid controller heeft ook de nieuwste bios.
Ja dus. Een hardwarematige heeft een eigen processor (en meestal geheugen).

Tevens is het ook niet slim om 2 HD's op 1 kabel aan te sluiten. Das gewoon vragen om problemen

Gezocht!
Router

• FastBunny
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:19:
2x redundant 300watt powersupply zit er in de kast
url kast :
http://www.in-win.com.tw/...ures&event=ATX&class=Full Tower&type=Q-Series&model=IW-Q2000

url moederbord :
http://www.giga-byte.com..../Products_GA-7DPXDW-C.htm
Das toch 300W met een fallback mogelijkheid waarbij je moederbord maar 300w krijgt toch? een Dual AMD bord heeft een 460W voeding nodig toch?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
de raid is hellemaal volgebouwd om de mirrord stripe te realiseren en de hd waar win2000server op draait zit op een IDE0 als master en verder zit er niks bij de cd-rom en de tapstreamer zitten op IDE1

Verwijderd

Topicstarter
Denk het ook ja maar dan zou het systeem toch al een melding moeten geven dat de powersluppy niet voldoende capaciteit heeft?

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 19:39:
de raid is hellemaal volgebouwd om de mirrord stripe te realiseren en de hd waar win2000server op draait zit op een IDE0 als master en verder zit er niks bij de cd-rom en de tapstreamer zitten op IDE1
En dat moet je nou net niet doen. Das nou de pech met ide, die kan maar 1 HD per kanaal aan (fatsoenlijk).

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 19:43:
Denk het ook ja maar dan zou het systeem toch al een melding moeten geven dat de powersluppy niet voldoende capaciteit heeft?
Nee. Zolang het systeem niet te veel vermogen nodig heeft dan gaat het goed. Als ie echt intensief bezig is dan gaat ie op zijn bek door een te lage spanning.
Hoe die eens in de gaten zou ik zeggen

Gezocht!
Router

Verwijderd

is waarschijnlijk je powersupply fast bunny zegt t ook al.. je hebt een redundant set.. houdt 1 dat als nr 1 sterft, nr 2 t overneemt, en je systeem trekt geheid meer dan 300 wat

Verwijderd

Topicstarter
dus dan zou ik het tijdelijk op kunnen lossen door een extra voeding erbij te zetten en daar de raid hd's en de cd-rom en de tapestreamer op aansluiten.

• Delta2
  • Laatst online: 05-09 21:42
Lijkt mij inderdaad dat het de voeding kan zijn.
Ik had ook een dual AMD draaien op een 350 watt voeding, alles werkte netjes geen powerdowns ofzo, maar bij intensief gebruik gingen bepaalde programma's en vooral de Iexplore flinke kuren vertonen en kwamen met een vage melding aanzetten ( volgens de MS database ging het om een fout in de windows config <--- jaja jongens, laat me maar wezenloos zoeken ).
Aangezien ik al begon te twijfelen over de voeding heb ik er een 550 watt ingelegd en nu draait het hele systeem weer als een zonnetje.
Het enige gekke was dat de bak maanden goed heeft gedraaid op de 350 en toen opeens zomaar keuren is gaan vertonen ( zal wel slijtage zijn ofzo :) ).

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een tijdelijke voeding geplaatst. Even kijken of dit wel zo werkt. Enig nadeel :? van deze kast is dat de voedingen uitneembaar zijn. Heeft iemand enig idee waar ik deze vrij snel kan bestellen moet dan minimaal 400 watt zijn maar voor de zekerheid 550 watt.
url kast
http://www.in-win.com.tw/...&type=Q-Series&model=none

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 14:12:
Ik heb nu een tijdelijke voeding geplaatst. Even kijken of dit wel zo werkt. Enig nadeel :? van deze kast is dat de voedingen uitneembaar zijn. Heeft iemand enig idee waar ik deze vrij snel kan bestellen moet dan minimaal 400 watt zijn maar voor de zekerheid 550 watt.
url kast
http://www.in-win.com.tw/...&type=Q-Series&model=none
Het werkt nu dus wel? Je zou ook ff kunnen monitoren wat er met de spanning gebeurt als je vol bezig bent. Waarschijnlijk zakt die in tot een onacceptabel niveau en ben je dus de klos.
Als ik zo zie wat je er allemaal in hebt hangen, lijkt me dat dus het meest logische.
Maar je hebt het dus nu zo geregeld dat alles op een voeding draait?
Bovendien, volgens mij staat in je eventlog wel degelijk dat je system een crash meemaakt. Tenminste als het er niet letterlijk instaat dan moet je eens op de tijd letten van je Eventlog.

Anyway, 300watt dual amd = vragen om rare problemen, da's algemeen bekend.
Delta2 schreef op 08 april 2003 @ 13:14:
Lijkt mij inderdaad dat het de voeding kan zijn.
Ik had ook een dual AMD draaien op een 350 watt voeding, alles werkte netjes geen powerdowns ofzo, maar bij intensief gebruik gingen bepaalde programma's en vooral de Iexplore flinke kuren vertonen en kwamen met een vage melding aanzetten ( volgens de MS database ging het om een fout in de windows config <--- jaja jongens, laat me maar wezenloos zoeken ).
Aangezien ik al begon te twijfelen over de voeding heb ik er een 550 watt ingelegd en nu draait het hele systeem weer als een zonnetje.
Het enige gekke was dat de bak maanden goed heeft gedraaid op de 350 en toen opeens zomaar keuren is gaan vertonen ( zal wel slijtage zijn ofzo :) ).
Beetje offtopic maareuhm:
Wat voor 550watt heb jij erin gehangen? Ik heb nu een 350watt voor een single 1800+, wordt ook een dual, dus heb ook een 460+ watt voeding nodig.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
Het complete systeem draait nu op een voeding van 400watt ik ga straks kijken of alles nog draait en eventueel een grotere processorload genereren kijken hoe hij dan reageerd.

In de eventlog staat dat het systeem onverwachts is afgesloten en verder alleen berichten van services die opstarten na de reboot. Als alles meezit kan ik nieuwe bestellen bij inwin of ik ga zelf aan de slag met de soldeerbout om die voeding aan te passen aan de systeemkast. Of heeft iemand tips heeft of die voedingen met 500watt of meer direct te verkrijgen zijn. Ik moet er 2 hebben omdat het een reduntantvoeding systeem is.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat een 400 watt voeding ook niet toereikend kan zijn ?
Pagina: 1