Toon posts:

vlekken met afdrukken op laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met het volgende probleem. Ik heb een HP4100 TN printer die op zich goed functioneert. Als je een nieuwe toner inbrengt blijft hij het ongeveer een maand goed doen en als de toner half leeg is begint ie te vlekken. Ik heb het idee dat de toner ergens lekt, het vreemde is alleen dat ie het pas doet als de toner half leeg is. Hij heeft het met een orginele toner van HP maar ook met van die imitatie toners.

Iemand een idee dan wel een suggestie??

Groeten

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

-ET-

Phone Home

is de drum niet kapot?

Verwijderd

Edit:"Welkom op got"
voortaan een betere topic titel gebruiken a.u.b.

Het zou inderdaad de drum kunnen zijn die is versleten
Hoe lang heb je het apparaat al?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
De printer is ongeveer een jaar oud....de drum? Sorry die term komt niet in mijn woordenboek voor...tenminste niet dat ik weet. Iets specifieker??

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

-ET-

Phone Home

de drum is zeg maar de opvang bak voor de overgebleven toner. Vaak moet je de toner rol vast klemmen in de drum.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de drum is die groene rol die in je toner cartridge zit als je dat klepje opzij duwd

Zolag je dat ding niet in het zonlicht legt en met je vingers afblijft gebeurt er weinig mee.
Stop je er geen vies papier in ofzo .. (vet wat van het papier op de drum komt oid)

van die pindakaas figuren op kantoor ofzo

Iperf

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

misschien een keer flink schudden met de toner als hij weer begint met vlekken, daar heb ik zoiets ook wel eens mee opgelost

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

-ET- schreef op 07 April 2003 @ 14:05:
de drum is zeg maar de opvang bak voor de overgebleven toner. Vaak moet je de toner rol vast klemmen in de drum.
de drum is absoluut geen opvang bak.

het is die groene rol die je ziet als je het klepje opzij doet
Deze zitten in sommige machines los in de printer en wordt dan niet vervangen als de toner op is. in jouw geval zit hij in de cartridge en mag je verwacheten dat deze goed blijft zolang de cartridge niet leeg is

ik kan me wel voorstellen dat een of andere miep met d'r vette vingers die rol vastpakt, da's slecht voor die drum je ziet ook wel vlekken als ej veletjes er een voor een in doet, vet van vingers op papier etc

(deze rol is een forto gevoelige laag die electrish word opgeladen en ontladen door er gericht light op te laten vallen (laser) overal waar die rol is ontladen wordt toner aangetrokken. en vormt zo het plaatje)

jezus . topic 2 maanden oud ... :+ nou ja schuld van m'n proxy .... :X 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 21-07-2003 22:43 ]

Iperf

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Zitten de vlekken altijd op dezelfde plek? Is het meer een veeg langs de rand? Want dan zou het wel de trekker kunnen zijn die wat vies is...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Aantal kleine vraagjes

- is de printer geaard aangesloten ( erg belangenrijk bij lasers )
- Gebruik je vochtig papier ? ( mischien in vochtige kelder opgeslagen )
- Gebruik je papier dat ook volgens de spec's van de printer ok is ?
- Is de transferrol schoon ? ( kleine schuimrol onder de tonercartidge in de printer )
- heeft de printer optijd onderhoud gehad ?

edit:

ERG oud topic idd |:( word tijd voor bed

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 22:52 ]

Pagina: 1