Ti4200->8500->Ti4200 3D prestatie achteruit

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
Hallo...ik had eerst een Ti4200 in me systeem
hier ging dus een radeon 8500 erin (voor 5 uurtjes) en toen me ti4200 er weer in gezet. ik uninstal alle drivers + utils zoals rivatuner en freshfix altijd eerst voordat ik een nieuwe kaart installeer.
maar nu ik weer me ti4200 erin heb doen sommige spellen het trager (of met schokken) waar ik het eerst niet had.

bv Toca Race Driver,
en ik merk het specifiek bij game 2 (dragotic ) 3dmark 2001se en bij de test vertex Shaders )waar ik nu dus een diashow krijg ipv vloeiende framerate.

ik heb verschillende det. drivers gebruikt . van 30.82 t/m nieuwste 43.xx geen verschil.
3dmark 2001se score is er +/- 1000 - 1500 punten erop achteruit gegaan

ik heb geen zin om weer winxp erop te zetten (heb net 3 dagen gelee al gedaan en dus niet van plan om weer 6 uur te gaan installen ) stom om geen ghostimage te maken

iemand enig idee hoe het komt.
me windows config is hetzelfde gebleven. geen software geninstalled

-ik draai winxp + sp1
-nu det. 43.xx

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja heb wel vaker gehoord dat je altijd resten van drivers overhoudt (van die ATI heb ik helemaal gehoord) Volgens mij moet je echt opnieuw installeren.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Detonator verwijderaar i.v.m. installatie ATI 9500/

Kijk eens even onder dit topic. Let wel, geen oplossing, maar herkenning van het probleem.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Het komt vaak voor dat in zulke situaties de performance achteruit gaan. Toen ik van een Kyro2 naar een GF4ti4400 wisselde scheelde een verse windows installatie ook wat performance. Dus als je zeker wilt zijn weer goede performance te hebben kun je het beste een verse windows instal draaien, ook al zeg je zelf dat je dat niet wilt. It's your choice ;)

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
hmm..
alle meuk weggehaald
nix helpt..... :'(

dan maar windoows overnieuw erop ..deze x met backup

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:10
Kijk s met dxdiag bij 3d instellingen of agp wel 'enabled' is. zo niet, dan moet je d.m.v. registry dit aanzetten
Pagina: 1