[epson]Print geen zwart meer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.063 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?? En vooral hoe ik dit mogelijk weer oplos?

De kleuren doet ie prima, maar hij print niks meer in zwart (en nee, de zwarte inkt is niet op ;) )

Ik heb de driver van windows XP, die heeft voorheen altijd prima gewerkt...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

Het zal niet in de driver zitten waarschijnlijk.
Ik weet niet of deze printer een printkop bevat waarin de catridges gaan?
Zoja zet dat ding eens een 10tal minuten op een vochtige doek.

Misschien kan het zijn dat er wat lucht in dat zwarte inkttankje zit, en misschien heeft dat inkttankje een klein gaatje waardoor je kan blazen zodat je die lucht er uit blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
hm...helaas kan bij deze printer de cartridge er niet uit...ten minste, het kan wel, maar dan kun je em weggooien...

Een vorige keer dat dit gebeurde heb ik de stekker uit de printer getrokken en er weer in gedaan (bij wijze van harde reset). Toe ging ie allemaal vage tekens printen, maar wel weer in t zwart. toe ik em daarna weer op orde had kon ik dus weer zwart printen. dat heb ik nu ook al een paar keer geprobeerd.

En nu na de 10e keer (ofzo) werkt het....dus hij print momenteel weer wel zwart, maar voor hoe lang??

[ Voor 65% gewijzigd door kazz1980 op 07-04-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

Misschien de printer een een aantaluur van de stroom afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
kan t altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28875

printerkop reinigen, ik denk dat je probleem dan is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
je kan onder de printer eigenschappen de koppen schoonmaken misschien help dat, bij mij wel. ik heb ut een keer gehad toen ik de printer lange tijd niet gebruikt had toen had ik ook geen zwart en nadat ik um schoongemaakt had deed hij het wel weer
edit:
damn net te laat, chrcoli was me voor

[ Voor 11% gewijzigd door RubenJ op 07-04-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
printerkoppen schoonmaken heeft er iig niks mee te maken. dat was (natuurlijk) het eerste wat ik geprobeerd had. ondertussen ook alweer een stuk of 5 keer, kost me enkel veel inkt, en werkt niet.

Tot nu toe is enkel de stekker dr uit trekken een (tijdelijke) oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8585

Er bestaat zoiets als een 'harde reset' als combinatie van een aantal knoppen. Dit heeft bij mijn printer (stylus color 800) wel eens geholpen. Kijk eerst eens op internet welke combinatie voor jouw printer geldt, en als je het niet kan vinden bel je Epson even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82867

Wat voor type gaat 't eigelijk om.
Heeft ie een Chip of niet????
Wat je kan proberen is alle kabels er uit, comp. uit en alles weer aansluiten.

Werkt dit niet, kan je proberen de printkop hardware matig te reinigen, dit doe je door het knopje met inkt druppeltjes 5 sec. ingedrukt te houden.
Wat je ook nog kan proberen is een nw. cartridge instaleren, door 5 sec. de papier toevoer ingedrukt te houden.

Lukt dit allemaal niet probeer dan eens kontakt te zoeken met www.123inkt.nl heb ik laatst ook gedaan, mijn printer had de zelfde problemen........... en nu doet ie 't weer :-)

Tomasz
Pagina: 1