Toon posts:

[XFree4.2 & Terminal] X-> terminal -> X beeld rechts onder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb RH8 geinstalleerd en log nu standaard in met X. Maar ik wil uiteraard vaak gebruik maken van de terminal en als ik dan van X naar terminal ga met CTRL+ALT+F1 is dat geen probleem. Geen probleem toch? Ja wel want als ik dan weer terug ga met CTRL+ALT+F7 dan komt mijn X scherm/beeld rechts onderin. Ik kan nog net 'rode hoedje' zien en mijn muis kan ik daar ook terug vinden. Alles werkt volgens mij wel maar het beeld is dus naar rechts onderverschoven. Helaas moet ik jullie textueel uitleggen, want een screenshot geeft gewoon mijn normale beeld.

Ik weet dat het een bekend (althans bij iemand) probleem is want ik heb dit een jaar geleden bij mijn vorige avontuur met linux een keer langs zien komen bij een ander probleem met XFree. Helaas kan ik nu niet meer vinden waar.
Bedankt voor de hulp!!

-----------------------------------
Wat gebruik ik:
PII 333, 192 MB
4Gb HD, S3 Trio64V+ (Diamond Stealth 2121) met 4mb, Funai 14" monitor

Lekker oud spul, maar het werkt nog prima

Mijn X86Config:
http://www.oprit.rug.nl/vanagthove/GoT/XF86Config

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Heb je framebuffer of gewoon 80x25 VGA text console?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat als je X restart.. (smerige manier, maar met Ctrl Alt Backspace lukt dat aardig.)
Inweze is dat het sluiten van X, maar aangezien je in X start, zal init ervoor zorgen dat X weer gestart wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Om een antwoord te kunnen geven op deadinspace moet ik eerst weten waar ik dat kan opzoeken. Voor X gebruik ik de framebuffer, maar voor het textconsole zou ik dat niet weten. Het is gewoon standaard geïnstalleerd met RH8.
De manier die Cyber J aandraagt werkt inderdaad, maar ik wil juist kunnen switchen zonder dat ik gegevens verlies in X.

Deadinspace kun je mij misschien verder helpen?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

De console, is dat 80x25 text mode, of is het een hogere resolutie?

Misschien is de trio driver geupdate in XFree86 4.3.0, dus misschien helpt upgraden naar die versie.

Je kan even proberen of van resolutie schakelen met ctrl-alt-keypad_plus/min het probleem verhelpt... If so, dan heb je iig een lapmiddel.