Toon posts:

[xml/xsl/schema] aanpak filosofie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een xml document van personen waarin publicaties zijn opgenomen. Deze publicaties zijn van een verschillend type ("recent journal publications", "key publications" etc), maar de types kunnen in de toekomst veranderd of uitgebreid worden.

Aangezien dat type voelt als metadata heb ik er een attruibute van het publication element van gemaakt.

Alleen het type komt als kopje boven de groep van publications van dat type in de uiteindelijke output, zodoende krijgt dat type een beetje een dubbelfunctie, enerzijds is het een identifier voor het type publication en anderzijds is het een text voor een kopje.

Mijn idee was nu in een global element ofzo typen publications te declareren waarin typestrings aan typenummers worden gekoppeld. Vervolgens wordt het type attribute van het publication element gewoon een nummertje.

Nu vraag ik me eigenlijk af of dergelijke definities niet eigenlijk in een schema thuishoren, het definieert namelijk je structuur.

Wat zou hiervan de beste aanpak zijn? is er in het algemeen iets over te vertellen, of is het een kwestie van smaak? (de keuze van ettibute of styleelement is ook zoiets, meestal maak ik er een attribute van als iets voelt als metadata, maar da's ook enorm vaag natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
schopje... Ik heb hier nog niet echt veel zinnigs over gevonden eigenlijk