Via een pop-up venster wil ik dat het mogelijk moet zijn om hyperlinks te kopieren en deze vervolgens te plakken naar een textarea in de parent window. Het kopieren is mij wel gelukt, dat is dan ook niet moeilijk, maar is het mogelijk dat de gekopieerde hyperlink automatisch wordt ingevoerd in de textarea in de parent window? Ik zou niet zo snel weten waar ik moet zoeken om dit te kunnen realiseren. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik zou moeten zoeken?
Ik zal 'm verplaatsen, maar ik denk dat het niet is toegestaan om het clipboard op te vragen. Daarnaast vind ik het een vreemde constructie om gegevens via het clipboard te versturen. Is het niet veel makkelijker om in de popup gewoon iets van opener.form.textarea.value+='link' te doen?
PW -> WG dus
PW -> WG dus
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Janoz, dit lijkt mij inderdaad een mooiere oplossing. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet. Ik krijg de volgende error:
Line: 78
Char: 2
Error: 'opener.document.formulier1.bodytekst' is null or not an object
Code: 0
Maar dit lijkt mij onjuist, want in de parent heet de formulier 'formulier1' en de textarea heet 'bodytekst'.
Enig idee wat er fout gaat?
Code:
<a href="javascript:void(null)" onclick="javascript: opener.document.formulier1.bodytekst.value = 'blah'">kopie</a>
Line: 78
Char: 2
Error: 'opener.document.formulier1.bodytekst' is null or not an object
Code: 0
Maar dit lijkt mij onjuist, want in de parent heet de formulier 'formulier1' en de textarea heet 'bodytekst'.
Enig idee wat er fout gaat?
Code:
<a href="javascript:void(null)" onclick="javascript: opener.document.formulier1.bodytekst.value = 'blah'">kopie</a>
probeer eens:
en wees er van verzekerd dat je textarea ook daadwerkelijk binnen de formtags staat.
code:
1
| onclick="javascript: parent.opener.document.formulier1.bodytekst.value = 'blah';"> |
en wees er van verzekerd dat je textarea ook daadwerkelijk binnen de formtags staat.
Heb dit inmiddels geprobeert. De foutmelding is verdwenen, maar er gebeurd verder niks. Er wordt niks geplakt.
En ja, de texarea staat binnen de formtags
En ja, de texarea staat binnen de formtags
Verwijderd
je kan je link posten naar je hoofdpagina:
en dan in je hoofdpagina opnemen:
code:
1
| <textarea><?php echo $_POST['link']; ?></textarea> |
enig nadeel is dan dat je hoofdpagina gerepload wordtVerwijderd schreef op 07 April 2003 @ 11:52:
je kan je link posten naar je hoofdpagina:
code:
1 <textarea><?php echo $_POST['link']; ?></textarea>
Ik heb geprobeerd om het naar een input text te laten gaan, en dat gaat wel goed. Zou het misschien alleen bij input text werken en dus niet bij textarea?
Digicom, dat is niet wat ik zoek. Op jouw manier wordt alles wat al in de textarea stond overschreven, en dat wil ik niet.
Digicom, dat is niet wat ik zoek. Op jouw manier wordt alles wat al in de textarea stond overschreven, en dat wil ik niet.
oh, je wilt het ook nog eens toeveogen aan al bestaande text in de textarea? 
Dan moet je dus ook eerst even je al bestaande input veilig stellen want op de manier zoals je het nu wilt doen veeg je evengoed alles eerst weg
anyways, dit werkt prima bij mij:
doc met textarea:
popup met toevoeglink:
misschien ff vergelijken wat er bij jouw anders is?
(disclaimer: tis geen 100% valid html/javascript!!just an example..)
Dan moet je dus ook eerst even je al bestaande input veilig stellen want op de manier zoals je het nu wilt doen veeg je evengoed alles eerst weg
anyways, dit werkt prima bij mij:
doc met textarea:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<script>
function openWin(loc,hoog,breed){
newWindow = window.open(loc,'forum','width=120,height=128,left=' + ((screen.width - breed) / 2) + ',top=' + ((screen.height - hoog) / 2) + ',scrolling=yes');
}
</script>
</head>
<body>
<a href="#" onclick="openWin('melp.html',200,200)">link</a><br>
<form action="bla.html" name="henk" id="henk">
<textarea cols="" rows="" name="sjaak" id="sjaak">bla</textarea>
</form>
</body>
</html> |
popup met toevoeglink:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<a href="#" onclick="parent.opener.document.henk.sjaak.value = parent.opener.document.henk.sjaak.value + 'meuk';">link</a>
</body>
</html> |
misschien ff vergelijken wat er bij jouw anders is?
(disclaimer: tis geen 100% valid html/javascript!!just an example..)
Geweldig!!!!
Hij doet het nu wel. En ja, hij moest bestaande inhoud niet overschrijven. Had ik eigenlijk meteen moeten melden.
Enige wat er nu nog moet bijkomen, is dat het wordt ingevoerd op de plaats waar de cursur staat in de textarea. Is dat mogelijk?
Hij doet het nu wel. En ja, hij moest bestaande inhoud niet overschrijven. Had ik eigenlijk meteen moeten melden.
Enige wat er nu nog moet bijkomen, is dat het wordt ingevoerd op de plaats waar de cursur staat in de textarea. Is dat mogelijk?
yep, [google=javascript insert caret]
Pagina: 1