Dump RC5, Ga OGR latjes meten!

Pagina: 1
Acties:

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 18:59
Het is mij altijd een raadsel geweest waarom je mee zou moeten doen met RC5. Ik heb het af en toe wel gedaan, maar het enige waar je het voor lijkt te doen, is voor een zielig wedstrijdje??? Ga dan meedoen aan een wedstrijd die echt vraagt om inzicht/behendigheid/kracht/snelheid etc, niet eentje die draait om zoveel mogelijk computers te assimileren met RC5 koeien.

Ik heb af en toe dus wel meegedaan met rc5, maar na een tijdje zag ik het nut er niet van in en vond ik het zonde van die 2% computerkracht die het mij kostte tijdens het spelen van een game.

Tot vandaag: Het einde van RC5 is in zicht. Binnen 2 jaar zal de sleutel gevonden zijn, en wat hebben we dan? Juist een berichtje van een letter of honderd dat ons feliciteert met het decoderen van een lame berichtje. Wat hebben we er aan over gehouden? NIETS. Je kan zeggen: de wetenschap dat 64 bit encryptie niet sterk genoeg is! Nou... wat doen we dan? we gebruiken 128 bits encryptie, waar dnet ongeveer 3^64 jaar over zou doen om te kraken. Hadden we daar die 3 jaar voor moeten kraken? Dat had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen. Dat het op deze manier kan wisten we al, waarom zou je zoiets dan nog in de praktijk moeten bewijzen? Een verspilling van energie zou ik zo zeggen.

Maar nu komt DNet dus met OGR! OGR heeft WEL een nut, zelfs een wetenschappelijk nut. Quote van de site:
OGR's hebben veel toepassingsmogelijkheden waaronder sensorplaatsing voor Rontgen crystallografie en radio astronomie. Golomb Rulers kunnen ook een significante rol spelen in de combinatiekunde, de coderingstheorie en de communicatie. Dr. Golomb was een van de eersten die analyses maakte voor de toepassing van OGR's in deze vakgebieden.
Als je OGR draait, dan heb voeg je dus ook daadwerkelijk wat toe aan deze wereld! Er is een functioneel nut voor OGR's. Ik kan nu dus met een gerust hart een koetje draaien wetende dat hij de wereld voor mij een stukje beter maakt, als dat geen goed gevoel is :)!

Wat betreft de statsfreak:
RC5 zijn we nu bijna op de helft, de key kan elk moment gevonden worden. We staan elke dag op de tweede plaats, maar voordat we overall ook op twee zullen komen te staan is het project waarschijnlijk al afgelopen! Reken er niet op dat er een nieuw project gaat beginnen! Dnet heeft nu andere, wetenschappelijkere projecten. Alleen als ze errug veel geld zouden krijgen, zouden ze misschien weer een rc5 achtig iets gaan doen.
Als we nu allemaal overstappen naar OGR, dan maken we wel verschil! alle andere teams denken, net als jullie nu 'RC5, RC5, RC5'. Als de DPC's gewoon met OGR gaan beginnen op het niveau van de anderen, zullen we 2e worden, bij de huidige noderate, maar ook bij de totale noderate! Gaan we echter allemaal voor OGR, dan komen we zeker voor anandtech te staan! En aangezien OGR het toch wel langer uit gaat houden dan RC5 (na OGR24 komt ogr25, waarvan de stats compatible is, dus waarom zou dnet de projecten niet overzetten?)

RC5 sterft een langzame dood, OGR heeft de toekomst, dus wie zou er nu nog RC5 blokje willen herkauwen????

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
OGR heeft WEL een nut, zelfs een wetenschappelijk nut
Je hebt hey heel de tijd over dat we toch wel weten dat 128bit beter is dan 64bit, maar als je het over wetenschapelijke nut hebt is het toch zo dat je eerst iets moet bewijzen voordat het een feit is? We kunnen berekenen hoeveel je gemiddeld nodig hebt met x aantal computers om y aantal berichten te decoderen. Maar dan is er nog geen bewijs. Wat wij nu doen is het wetenschapelijk bewijs leveren. Daarna mogen we pas aannemen dat RC5-64 niet veilig genoeg is. Dus RC5 heeft weldegelijk wetenschapelijk nut!

* aanvulling: ook zou dit project meerdere keren uitgevoert kunnen worden voor een betere benadering, maar krijg iemand eens zo gek om dat te doen
RC5 zijn we nu bijna op de helft, de key kan elk moment gevonden worden.
Dat kan al vanaf het moment dat de contest gestart is, en elke dag wordt die kans groter.. DUH!
We staan elke dag op de tweede plaats
Dus niet #1, dus hebben we nog een lange weg te gaan
maar voordat we overall ook op twee zullen komen te staan is het project waarschijnlijk al afgelopen
We groeien exponentieel, als we zo doorgaan zullen we steeds harder inlopen en wat we nu bereikt hebben is al veel meer dan dat we een jaar geleden hadden kunnen zeggen... ee kunnen toch proberen het onmogelijke mogelijk te maken, we zijn aardig op weg !
RC5 sterft een langzame dood, OGR heeft de toekomst, dus wie zou er nu nog RC5 blokje willen herkauwen????
RC5 leeft net zo lang als OGR, ze zijn beide oneindig. En ik herkauw nog tijden door, lang leve RC5

Ik hoop dat OGR alleen maar zorgt voor nog meer members !

(edited 15-07-2000).]

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022

brikoe

Dus als jij ergens aan begint en je komt iets beters tegen of iets wat je leuker lijkt dan kap je zomaar datgene waar je mee bezig was af? Zelfs na 3 jaar hard werken.

Dat snap ik niet! Wie wat begint moet het ook afmaken, 2e of geen 2e!!

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:59
Helemaal mee eens, RC5, CRACK IT!!!!!!!!!

Mooooooooh

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

[dpc-commercial]
welkom... in het hol van leeuw!
[/dpc-commercial]

ga ergens anders zitten stoken ;)

Join TeamBVD!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Vanochtend toen ik alle "hassle" op AnandTech las dacht ik nog: "tjeezz... gelukkig is er bij ons niet zo'n dom gezeik."

Wel dus :(

[even voor de mierenneukers]
Het zal mij echt aan m'n achterste corroderen of je nou rc5/seti/ogr/gf of _wat_ voor project dan ook doet, als je er maar lol in hebt!!! Nuchter bekeken zijn al die projecten ONZIN, een teken dat wij blijkbaar te veel vrije tijd, CPU kracht, en verveling hebben, en er is nog nooit een weeskindje in de sloppen van Rio beter geworden van ons gereken. There! Ik laat m'n PC's 24 uur stroom vreten omdat ik het lollig vind, heb schijt aan m'n energie-rekening en het milieu omdat ik verslaafd ben aan stats. Zo! Dat is eruit :)
[rant off]

Maar ik heb wel graag goede argumenten, en die van jouw zuigen nogal. Ik ben het met je eens dat het "nut" van rc5 te betwisten is, maar RC5 is het beste prject dat d.net zich kan wensen. Om te zorgen dat ze een project als CSC of OGR snel kunnen afronden, dient d.net zich ervan te verzekeren dat ze een grote "installed base" hebben. RC5 zorgt daarvoor, en juist door de lange levensduur van het project is het ideaal om mensen (en teams) aan d.net te binden. Van de 250.000 deelnemers zijn er misschien 50.000 net zo fanatiek over rc5 als wij, de rest zal waarschijnlijk onwetend OGR gaan doen als hun client toevallig zo ingesteld staat.
En dat is precies wat d.net wil. Een client die 4 projecten kan doen, met een standaard prioriteit die door d.net is gezet. Jammer genoeg voor d.net geven wij geen donder om wat zij willen :) wij willen gewoon #1 worden!
Wat betreft het "langer volhouden" van OGR...
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat RC5 en OGR allebei oneindige projecten zijn. Welk project na RC5 het "langlopende" project van d.net zal worden is gewoon een managementkeuze van distributed.

OGR gaan doen omdat je dat (om wat voor reden dan ook) leuker vind... OK, have fun & (gemeend) succes. Maar weglopen omdat je 2de bent en daar misschien wél 1ste kunt worden... lame lame lame.

Mijn fl. 172,- :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• [eNeRGy]
Een client die 4 projecten kan doen, met een standaard prioriteit die door d.net is gezet
Pinball, dit is niet helemaal waar, in de huidige clients zijn de CSC en DES cores verwijderd (vandaar dat je ook geen benchmark kan doen). Dus al te flexible zijn wij ook weer niet :)

Mijn € 78,20

* Sorry Pinball :)

(edited 15-07-2000).]

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

eNeRGy: OK, het is niet zo als het nu is (wist ik niet met m'n oude clients :)) maar dat is nog steeds wel wat d.net wil. Zo kunnen ze mensen bezig houden met een langlopend project als RC5, en tussendoor kleine projectjes doen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:11

Floor-is

5.2

Proest, ROFLMAO!
Het zal mij echt aan m'n achterste corroderen
Verder sluit ik me eigenlijk wel helemaal bij je aan PinBall (in hoeverre ik hier zeker van ebn weet ik niet, het is immers 2:25 en ik ben redelijk verrot ;))

[Onwijze mierenneuker mode]
ƒ172,= is niet € 78.20 maar € 78.05 :+ :o ;) (En nog een paar van die krengen)
[Onwijze mierenneuker mode is weer voorbij]

Maareuh Dazzle als je toch aan OGR begint, wees dan wel zo vriendelijk even een DPC team op te richten oid... Of beter, laat iemand anders het doen, want jou vertrouw ik niet >:) straks kom je iets anders tegen dat meer zin heeft en loop je weer weg ;)

/me out ©

Bericht hierboven

• [eNeRGy]
Ik snap niet waarom er steeds over andere forums en teams gesproken wordt. Want DPC doet al mee aan OGR onder dezelfde naam als onder RC5, en als je 1 OGR blokje kraakt staan je gegevens meteen in de stats en onder DPC. Dus waarom moet alles dan apart? Met DES en CSC waren er toch ook geen andere forums of teams ? En toen deden er toch ook mensen mee aan 2 contests tegelijk?

Voordat je spreekt moet je wel ff verder kijken.
http://www.distributed.net/ogr
en http://stats.distributed.net/ogr

(edited 15-07-2000).]

Verwijderd

Lang leve de vrijheid van woord en geschrift :)

[ :+echte-clown-modus]
Al zou voor een aantal uitzonderingen op deze wereld de vrijheid van mondsnoering door derden ingevoerd mogen worden >:)
[/echte-clown-modus :+]

Leven en laten leven, toon respect, draai je om en maak je niet druk over onbenullige questies
Afbeeldingslocatie: http://icons.ilse.nl/icons/pics/face82.gif

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:11

Floor-is

5.2

Oops, sorry hoor, ik wist het niet, had idd ff verder moeten kijken dan het draadje van me keyboard lang is.

Sorry voor de fout ,/me out ©

Bericht hierboven

Pagina: 1