Toon posts:

MSI KT4V en XP2400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas niets kunnen vinden in de search, dus maar ff een nieuw topic. Had mijn systeem perfect draaien KT4V en XP2000, DDR512MB, Hercules 3D Prophet 9000 en WinXp. Maar nu heb ik een XP2400 gekocht, maar kan ik dus niet eens booten. Kom dus ook niet in de bios. Bios al gereset, maar niks. XP2400 in KT7T Turbo2 geprobeerd en geen enkel probleem. XP2000 weer terug op KT4V en mobo draait weer. Heb niets Oc.

Iemand een idee?

Thanks

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Wat dacht je van een bios update? Want vaak hebben mobo's een nieuwere bios nodig om de nieuwere CPU's te kunnen herkennen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laatste Bios op beide mobo'tjes draaien. Maar dat had ik ook al toen de XP2000 draaide op het KT4V bordje.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Moet hij hem zelf zoeken of is dat bord hardwarematig ingesteld op die XP2000 ???

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
Bios stond ingesteld op de XP2000. Maar nadat ik de XP2400 heb gemonteerd, staat die dus nog steeds op die instellingen. Maar aangezien ik niet in de bios kan komen, omdat het scherm zwart blijft, kan ik dus ook geen instellingen veranderen. Of moet ik voordat ik de proc op het board zet, de Bios-defaults laden? Of iets anders?!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ja ik weet niet of dit op dit moederbord nog met jumpers of zo geregeld zit maar ik zou zeggen kijk in het boekje of je iets hebt als auto detect processor of zoiets.
Dan zou hij moeten zien welke proc je er in heb zitten.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Of moet ik voordat ik de proc op het board zet, de Bios-defaults laden?
Dat lijkt mij inderdaad het best om even te proberen ja. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al uit. Bios-defaults laden hielp ook niets. Had de FSB op 133 staan, zoals op de site van MSI staat en de ratio op 15. Maar hier ging het dus fout. Heb de FSB nu 133 staan en de ratio op AUTO, en dan werkt het wel.

Thanks voor de respons

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Yeah !!!!!!!

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

OKAY,
right on and phasers on stun. ;)
Pagina: 1