Hercules driver voor Hercules kaart of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Ik heb gezocht (google, in de search etc.) maar kan er werkelijk niets over vinden dus vraag ik het hier maar:

- Heeft de Hercules 7.83 driver enig voordeel voor een Herculeskaart?
- Is dit gewoon de standaard Cat3.1 driver of heeft Hercules 'em verbeterd/gemod voor een Herculeskaart?

Ik krijg namelijk over een paar dagen een Hercules Prophet 9700 en probeer voor die tijd de beste driverkeuze te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Neogenic op 07-04-2003 01:49 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het enige voordeel wat me zo te binnen schiet is dat bepaalde aspecten in de drivers geoptimaliseerd wordt voor de specifieke kaart en soms worden er extra's bijgezet.
Zoals de 3D bril bij ASUS.

Maar als je echt alleen gamed en niet zoveel fratsen wil, kun je gewoon die ATI drivers nemen ipv die van Hercules. Die van ATI worden ook vaker geupdate dan die van Hercules denk ik.

C:\>_

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
"bepaalde aspecten in de drivers geoptimaliseerd wordt voor de specifieke kaart"

Als dat werkelijk zo is dan is dat positief natuurlijk, maar ik weet dus niet of dat ook zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Neogenic op 07-04-2003 01:55 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meestal betekent dit niet in perfomancewinst, maar meer in andere delen. Was iig zo bij me ouwe GF kaart.

Het beste is om straks beide drivers te proberen, wat benches draaien en daaruit kun je de beste keuze maken imho. Puur theoretisch kan je wel keuzes maken maar is niet altijd de goede keuze in praktijk.

Zolang je geen aparte dingen aan je Radeon hebt hangen zou ik gewoon gaan voor de Catalyst drivers van ATI zelf.

C:\>_