Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stervende voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb een paar weken geleden mijn (slechte) Asus P4S8X bord vervangen door een Gigabyte 8SQ800 bord. In het bijgeleverde EasyTune is me opgevallen dat bepaalde voltages heel laag zijn; vaak 11.77 op de 12V lijn en mijn 3.3V lijn staat bijna altijd op 3.29V. Ook loopt bv. BF1942 soms moeilijk of crasht terug naar de desktop. Ook andere spellen hebben soms last van vertragingen. Ik heb niks overklokt en de koeling is voldoende. Ook zit er vrij weinig in mijn PC; CDRW, DVD, GF4, netwerkkaartje, een HDD en een 8cm casefan.

Is mijn 1,5 jaar oude (goed onderhouden) Enermax 350W voeding nu stervende? Hoe lang gaat zo'n voeding eigenlijk mee als de PC gemiddeld 14 uur per dag, 7 dagen per week aanstaat?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 16:56
11.77 Volt op de 12 lijn en 3.29 Volt op de 3.3 lijn is heus niet zo erg hoor, dit is volgens mij zelfs wel normaal ? iig denk ik dat jou instabiliteits probleem ergens anders ligt.

Eve char: Warock <TEST>

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ik vind de waardes van je voeding ook niet echt schrikbarend uit de richting :P

Heb je je geheugen al getest? En Windows opnieuw geinstalled toen je naar een ander mobo bent overgestapt?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik denk ook wel dat ze goed zijn hoor.

Btw: als alles goed werkt is er toch niks aan de hand

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ow alles werkt idd goed zo te zien .... ik ben weer veel te voorbarig :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik denk dat je je zorgen om niks maakt.
IMO zijn dit heel normale waarden. ;)

Niks aan de hand lijkt me dus. :)

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Bedankt voor de reacties. Ik zal het in de gaten houden (ook weer niet teveel natuurlijk ;) ). Ik heb mijn geheugen getest met memtest en daar kwamen geen fouten uit. Ik ga binnenkort toch een paar repen DDR400 kopen van een van de betere merken aangezien ik nu een beetje een mengelmoes van merken, doublesided/singlesided heb wat overigens tot het P4S8X bord geen probleem was.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je 12v is ruim binnen de marges hoor, en je 3.3 volt kan ook wel prima.

In OH is een boel info te vinden over stabiliteitsproblemen en wat de oorzaak kan zijn, kijk daar es naar :) Blijf je dan nog problemen houden is het misschien handig daar es een topic te openen.

Kan btw ook aan je videokaartdrivers liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door m-m op 07-04-2003 15:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.