Ik wil twee boekencollecties met elkaar vergelijken en alle boeken selecteren die in beide databases voorkomen. Hieronder een kleine greep uit beide tabellen:
Nu wil ik dus een sql-query die de titels uit beide tabellen bekijkt en als resultaat alle boeken met dezelfde titel geeft. In dit voorbeeldje dus alleen "Groeten van Rottumerplaat". (ik weet eigenlijk niet of dat uberhaupt mogelijk is
)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| DBPiet: ID | titel | schrijver ----+---------------------------+-------------- 545 | Gifsla | Jan Wolkers 546 | Groeten van Rottumerplaat | Jan Wolkers 547 | De walgvogel | Jan Wolkers |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| DBJan: ID | titel | schrijver ---+---------------------------+-------------- 56 | Groeten van Rottumerplaat | Jan Wolkers 57 | Mondriaan op Mauritius | Jan Wolkers 58 | Werkkleding | Jan Wolkers |
Nu wil ik dus een sql-query die de titels uit beide tabellen bekijkt en als resultaat alle boeken met dezelfde titel geeft. In dit voorbeeldje dus alleen "Groeten van Rottumerplaat". (ik weet eigenlijk niet of dat uberhaupt mogelijk is