Ik heb wat gezocht, en ben tot de volgende conclusies gekomen:
Je kunt op 2 manieren Mail verzenden:
- Zelf een SMTP server opzetten
- Je mail met sendmail door laten sturen naar een andere SMTP server.
Aangezien poortje 25 bij mij dicht zit, heb ik sendmail aan de praat gekregen.
Dan het volgende probleem, wat mijn probleem ook is...
Het ontvangen van Mail.
Ik wil zelf m`n eigen POP3 server bouwen, waar ik vanaf een PC met een client op kan inloggen.
Met fetchmail moet iedere gebruiker zelf bepalen hoe hij z`n mail bij elkaar wil sprokkelen. Daar heeft iedere user een apart filetje voor, welke moeilijk is te configureren. Dan heb je daar fetchmailconf voor. Maar daar heb je weer X voor nodig, welke ik niet heb draaien.
Ik zoek dus eigenlijk een programma dat voor iedere gebruiker zelf een POP3 account aanmaakt, zodat iedereen met zijn/haar gebruikersnaam/w8w00rd kan inloggen.
Bestaat dat ook, of vraag ik nu iets heel moeilijks?
PS: ik zoek geen vmail/qmail, omdat deze ook de functie van sendmail overneemt
Je kunt op 2 manieren Mail verzenden:
- Zelf een SMTP server opzetten
- Je mail met sendmail door laten sturen naar een andere SMTP server.
Aangezien poortje 25 bij mij dicht zit, heb ik sendmail aan de praat gekregen.
Dan het volgende probleem, wat mijn probleem ook is...
Het ontvangen van Mail.
Ik wil zelf m`n eigen POP3 server bouwen, waar ik vanaf een PC met een client op kan inloggen.
Met fetchmail moet iedere gebruiker zelf bepalen hoe hij z`n mail bij elkaar wil sprokkelen. Daar heeft iedere user een apart filetje voor, welke moeilijk is te configureren. Dan heb je daar fetchmailconf voor. Maar daar heb je weer X voor nodig, welke ik niet heb draaien.
Ik zoek dus eigenlijk een programma dat voor iedere gebruiker zelf een POP3 account aanmaakt, zodat iedereen met zijn/haar gebruikersnaam/w8w00rd kan inloggen.
Bestaat dat ook, of vraag ik nu iets heel moeilijks?
PS: ik zoek geen vmail/qmail, omdat deze ook de functie van sendmail overneemt
[ Voor 4% gewijzigd door decramy op 06-04-2003 23:47 ]
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net