Toon posts:

Alle audio zelfde geluidsstrerkte maken

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een kort simpel vraagje... Nu heb ik een heleboel verschillende mp3's van verschillende geluidssterkte. Als ik ergens een hekel aan heb is, wanneer ik ze gebrand heb en in de auto ofzo afspeel, dat ik telkens het volume moet bijregelen met de draaiknop.

Is er een programma die van verschillende bestanden in een playlist de laagste geluidssterkte kan opzoeken en zo alle mp3's zachter maakt zodat ze allemaal hetzelfde zijn?

Groeten,
Rob

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gebruik de search eens, daar staan genoeg topics over zulke software ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Daar zijn er best een hoop van ja. De meesten kijken naar het hardste geluid van de mp3.

Maar deze: http://www.geocities.com/mp3gain/ , mp3gain kijkt naar de gemiddelde volume en past ze zo aan, dat voelt natuurlijker aan.

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
mp3Gain voor permanente verandering (zonder kwaliteitsverlies)

replayGain icm bijvoorbeeld Foobar2000 (verandert niets aan het bestand, maar voegt 2-3 tags toe (APE-formaat, zoiets als ID3), waarna de player (Foobar2000) het bestand naar die gegevens zachter afspeelt).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de search reeds gebruikt..... Maar ik zal vast en zeker de verkeerde steekwoorden gebruikt hebben :(

Verwijderd

Zoek dan eens op Normaliseren (engels: Normalise)

Bij veel MP3 compressors zit het zelfs ingebouwd (evenals in sommige MP3->AudioCD convertors en brandprogramma's).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment het programma aan het uitproberen wat spooky zei.
Ik wist niet dat deze funcite dus normaliseren heette (foei)... Nu zal het heel wat makkelijker worden!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=mp3 normalization]
[search=mp3 normalization]

should do fine :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.