netwerk de volgende dag om zeep

Pagina: 1
Acties:

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
De gegevens:

2 machines met win ME, één server en één client. Netwerkkaartjes identiek van goedkoop merk op 100 Mbit/s. Verbinding via cross cable. Internet deling via winroute lite. Firewall van Black-ice (Ip's intern netwerk ingevoerd). Adsl modem met USB aansluiting.

Probleem: na de configuraties doorlopen te hebben en wat restarts werkt het geheel naar behoren en is internet deling een feit. Ip laat ik DHCP uitdelen ivm toekomstplannen.
Ip komt ook keurig op de client aan ook na contrôle dmv release en renew.

Echter de volgende dag werkt er helemaal niets meer. Ip is weer vreemd ingesteld en subnetmask is 0.0.0.0 geworden.

Vraag: is er iemand bekend met deze problematiek en wat was in dat geval de oplossing?

Verwijderd

Er zit in Windows ME toch een optie in gebakken die internet deling mogelijk maakt. Misschien moet je dat een proberen. Ik heb hier een hele tijd Als Server Windows XP en als client ME draaiende gehad en liet Windows alles regelen, werkte goed.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Daar ben ik mee begonnen en dat werkte niet. Hierna heb ik analogX proxy geinstalleerd en dat werkte ook een dag. Daarna ben ik overgestapt op winroute echter volgende dag weer om zeep..

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer of met Static IP na een reboot de zooi ook weer verknalt word...
Misschien dat winME en DHCP spelen niet goed gaat...

Verwijderd

En als je een statische IP adres uitdeelt aan beide computers, zou dit het probleem verhelpen ? Ik heb hier een vergelijkbare opstelling alleen met twee XP machines en het werkt perfect met statische IP adressen en Subnets.

edit:

Iemand was me al voor met dit idee :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 23:47 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
ga ik proberen. ma-avond.

Verwijderd

Laat ff weten als het werkt a.u.b ben benieuwd.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vinz98 schreef op 06 April 2003 @ 23:44:
Daar ben ik mee begonnen en dat werkte niet. Hierna heb ik analogX proxy geinstalleerd en dat werkte ook een dag. Daarna ben ik overgestapt op winroute echter volgende dag weer om zeep..
hm... ik heb ook slechte ervaring met de DHCP van winroute zelf... ben uit frustratie omdat dat niet werkend te krijgen was maar op static over gegaan... d8 dat het aan Windows lag...

Nooit gedacht dat Winroute de mogelijke oorzaak was... (draait hier nogsteeds Winroute Pro op een win2k pro machine...)
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 23:46:
[..]
edit:
Iemand was me al voor met dit idee :P
offtopic:
:P

[ Voor 14% gewijzigd door Fludizz op 06-04-2003 23:49 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Ik hoop so. Ik laat het iig weten!
Bestaat virtueel gebak al?

Verwijderd

vinz98 schreef op 06 April 2003 @ 23:50:
Ik hoop so. Ik laat het iig weten!
Bestaat virtueel gebak al?
Nee maar ik heb wel een aflever adres voor je :P

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Ik ga informeren by the local bakker _/-\o_

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
Nou, probleem lijkt opgelost. Ik ben met een netwerktester aan de gang gegaan en kreeg niet alle lampjes. Ik had met zo'n goedkope netwerktang de pluggen geknepen en die was na een week al stuk. Ik wacht op het duurdere model en mag hem omruilen. In de tussentijd een professionele tang van mijn werk geleend. Ik kneep een van de pluggetjes aan en voelde echt de pinnen zakken. Gemeten en alle lampjes deden het. Het netwerk heeft sindsdien niet meer geweigerd.

Verwijderd

probleem opgelost dus, mooi zo :)
Pagina: 1