soort VIA Epia voor P4

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 20:25
Voor alle HTPC fans onder ons. Er is een bordje uit, dat even groot is als de epia maar wel p4 ondersteund. Een stuk sneller dus en toch erg klein
Afbeeldingslocatie: http://www.commell.com.tw/Product/SBC/LV-670/LV-670E.jpg

Specs:
-Form Factor: Mini-FlexATX @ 170 x 170 mm

-Socket 478 supports Intel mPGA478 Pentium 4 / Celeron CPU @ 533/400 MHz FSB

-Chipset: Intel 845G series (845GL/GV/GE) GMCH and 82801DB ICH4

-DRAM: 1 GB DDR200/266 SDRAM (LV-670) or DDR266/333 SDRAM (LV-670GE)

-PCI Enhanced IDE: dual Channels support 4 ATAPI devices up to UltraATA/100 with 100Mbps of data transfer rate. One 40-pin and one 44-pin IDE port for both of desktop and slim type ATAPI devices.

-VGA Interface: Intel 845G (GL/GV/GE) GMCH built-in Intel Extreme Graphics with 266 MHz VGA core, 256-bit 3D engine and dynamic video memory

-LAN Interface: Intel PRO/100+ 10/100 Mbps Fast Ethernet interface

-Hi-Speed USB 2.0 interface with up to 480 Mbps of data transfer rate

-IEEE 1394 interface with 100/200/400 Mbps of data transfer rate

-TV-out interface with AV and S-video output

-AC97 3D 5.1-CH / SPDIF audio interface

-I/O Ports: two serial port, parallel port, FDD, IrDA, PS/2 keyboard and mouse port

-SSD: IDE-based DiskOnModule with up to 256 MBytes of flash memory capacity

-Expansive Interface: one PCI slot up to 2 bus master PCI expansive slots via riser card

-Pentium 4 additional +12V power free for standard ATX power supply

-Ik zou alleen niet weten waar je m kunt krijgen, maar het ziet er erg goed uit

Verwijderd

Ziet er zeer interessant uit :) Nu nog kijken of de prijs net zo interessant is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:59:
Ziet er zeer interessant uit :) Nu nog kijken of de prijs net zo interessant is :)
Moah, dat spaar je uit op de 1700Mhz (oid) celeron die erin komt, meer dan afdoene lijkt me. Is iig al veeel sneller dan cie via c3 'meuk'.

Mocht dit ooit in een shuttle barebone oid komen, denk ik dat /me er toch ook aan moet geloven

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 14:13

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:01:
[...]

Moah, dat spaar je uit op de 1700Mhz (oid) celeron die erin komt, meer dan afdoene lijkt me. Is iig al veeel sneller dan cie via c3 'meuk'.

Mocht dit ooit in een shuttle barebone oid komen, denk ik dat /me er toch ook aan moet geloven
Das waar ja :) Wordt dit mobo dan niet 'los' geleverd? Zou nl. wel interessant zijn :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 23:01:
[...]

http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=85

Gaat gewoon een socket 478 proc in :?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 14:13
Die shuttle barebones zijn eigenlijk leuker imho, en er zit een agp slot op

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Ja maar om de prijs te drukken doe je er dan toch een 478 celeron in, geen p4, kost $$ man :) En is natuurlijk overkil...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:06:
[...]

Ja maar om de prijs te drukken doe je er dan toch een 478 celeron in, geen p4, kost $$ man :) En is natuurlijk overkil...
Idd, voor een divx/mp3 player (data gaat via netwerk (dus kan vanaf flash-cardje booten) is dit perfect: lekker stil en lekker snel :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 23:06:
[...]

Maar wat is er dan zo geweldig aan dit moederbord boven een standaard Shuttle barebone?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
jadjong schreef op 06 april 2003 @ 23:10:
[...]

Maar wat is er dan zo geweldig aan dit moederbord boven een standaard Shuttle barebone?
Je kan er zelf een kast omheen bouwen, het in een la van je tv meubel verwerken, what ever.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

euh ik mag dan maybee nie goedwijs zijn maareuh: is dit een dualbord ofzow?
Afbeeldingslocatie: http://www.commell.com.tw/Product/SBC/LV-670/LV-670.gif
Of is dat een verijdeld soort chipset? :? Want als je HIER ^^^^ Kijkt ist net een 2e proc.

Even de rest van de specs dr bij:

Form Factor: Mini-FlexATX @ 170 x 170 mm

Socket 478 supports Intel mPGA478 Pentium 4 / Celeron CPU @ 533/400 MHz FSB

Chipset: Intel 845G series (845GL/GV/GE) GMCH and 82801DB ICH4

DRAM: 1 GB DDR200/266 SDRAM (LV-670) or DDR266/333 SDRAM (LV-670GE)

PCI Enhanced IDE: dual Channels support 4 ATAPI devices up to UltraATA/100 with 100Mbps of data transfer rate. One 40-pin and one 44-pin IDE port for both of desktop and slim type ATAPI devices.

VGA Interface: Intel 845G (GL/GV/GE) GMCH built-in Intel Extreme Graphics with 266 MHz VGA core, 256-bit 3D engine and dynamic video memory

LAN Interface: Intel PRO/100+ 10/100 Mbps Fast Ethernet interface

Hi-Speed USB 2.0 interface with up to 480 Mbps of data transfer rate

IEEE 1394 interface with 100/200/400 Mbps of data transfer rate

TV-out interface with AV and S-video output

AC97 3D 5.1-CH / SPDIF audio interface

I/O Ports: two serial port, parallel port, FDD, IrDA, PS/2 keyboard and mouse port

SSD: IDE-based DiskOnModule with up to 256 MBytes of flash memory capacity

Expansive Interface: one PCI slot up to 2 bus master PCI expansive slots via riser card

Pentium 4 additional +12V power free for standard ATX power supply

[ Voor 87% gewijzigd door RammY op 07-04-2003 00:01 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• yogy
:)

Nee, dat is de northbridge.

De chipset is dat zwarte ding wat eruit ziet als een chipset.

[ Voor 49% gewijzigd door yogy op 06-04-2003 23:59 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

die 'tweede proc' is de northbridge.... :z Bovendien heeft een Intel proc niet de core bovenop de cpu liggen, dus als het al dual zou zijn, zou ik eerder denken aan Pentium en Athlon op 1 bord 8)7

Launching containers into space

• RammY

RammY

Dát!

nou gaak weer ff dom zwetsen natuurlijk maar wat is het verschil tussen een Shoutbridge (dat was toch de proc onie of was dat nu het chipset) en een Northbridge :?

• Whieee
  • Laatst online: 16-02 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

northbridge en southbridge: het north en south slaat vooral op de plaats van de chip op een normaal ATX bord. De northbridge regelt de verbinding tussen de CPU en de rest van het systeem. Daarnaast stuurt de NB ook het geheugen aan en het AGP-slot. De southbridge (SB) stuurt de PCI devices aan, alsmede de IDE-controllers en alle I/O-stuff (onboard sound, LPT, COM, USB, PS/2, etc)

Launching containers into space

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

RamShackle schreef op 07 april 2003 @ 00:04:
nou gaak weer ff dom zwetsen natuurlijk maar wat is het verschil tussen een Shoutbridge (dat was toch de proc onie of was dat nu het chipset) en een Northbridge :?
Shoutbridge moet je roepen, Northbridge ligt in het noorden ;)

Het is dus Southbridge, van het zuiden.

Edit: De rest van mijn post is onzinnige geworden. Vage computer poste zo traag dat het >5min duurde schijnbaar... Maar goed, stond hetzelfde (maar dan anders) als voorgaande post.

[ Voor 26% gewijzigd door vehpol op 07-04-2003 00:17 ]

Ceci n'est pas une signature!

• yogy
Dit zegt de Technische PMG FAQ erover:
Wat is een chipset/northbridge/southbridge?

Hoewel de CPU het belangrijkste is om een systeem te kunnen laten werken, is de chipset in wezen het hart van het systeem. Dit is het centrum waarin alle componenten van de computer met elkaar communiceren en samenwerken.

De northbridge : Dit is het gedeelte van de chipset dat het dichtst bij de CPU staat. De CPU communiceert direct met de Northbridge om toegang te krijgen tot de componenten van het systeem. Het geheugen, de AGP poort en PCI bus zijn eveneens aan de northbridge gekoppeld. De FSB is bepalend voor de snelheid waarmee de CPU met de northbridge communiceert.

De southbridge : Deze naam wordt gegeven aan het deel van de chipset dat de I/O interfacing afhandelt. Vroeger had een computer een losse I/O kaart voor IDE/paralelle/seriele interfaces, maar tegenwoordig is dit dus in een enkele chip geintegreerd. USB en verwante interfaces zitten ook in de southbridge.

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

http://www.ultim8pc.co.uk...sp?section=products&idd=3

Afbeeldingslocatie: http://www.ultim8pc.co.uk/images/prod/LV-670.gif

Model
Commell LV-670 Pentium4 mini-ITX motherboard

Description
Intel 845G based mini-iTX motherboard: Intel P4/Celeron CPU @ 533/400 FSB & DDR2100 support. Built in 3D graphics with TV out, 5.1 audio & SPDIF. Intel PRO/100+ NIC,rear 1394 & 2x USB 2 ports. Serial,parallel & floppy ports. 40&44Pin IDE. 1 PCI slot.

Notes
The first P4 based mini-iTX motherboard from Commell. Offers huge computing power, with all the features you'd need in a super small sized package.
Size (WxHxD)
170x170 mm

Availability
In Stock
Price
£139 + VAT (17.5%)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• W1LL3M
  • Laatst online: 18-02 16:29

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

£139 is dus meer dan 200 euro, koop dan een shuttle.
ss50 bijvoorbeeld voor 231 euro, heb je een prachtkastje, voeding en erg goed koelsysteem erbij(optioneel dus) (of ga idd meteen voor een model met AGP-slot!) :)

[ Voor 5% gewijzigd door W1LL3M op 07-04-2003 02:12 . Reden: streep erdoor ;) ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

sterker nog volgensmij is de normale 19cm en deze is dan 2 cm kleiner.. iig geil bordje :P kan je hele leuke dingen mee doen :P :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 21:39

Falcon10

Hit it i would !

waar is die flash aansluiting dan op dat bordje, want die zie ik nu niet onmiddellijk steken. Zou leuk zijn als je vandaar kan booten, gewoon afgeslankte DOS of Linux kernel op flash kaartje en maar booten :)
Geen HD erin, en alles over je netwerkje laten gaan.

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Falcon10 schreef op 07 april 2003 @ 09:19:
waar is die flash aansluiting dan op dat bordje, want die zie ik nu niet onmiddellijk steken. Zou leuk zijn als je vandaar kan booten, gewoon afgeslankte DOS of Linux kernel op flash kaartje en maar booten :)
Geen HD erin, en alles over je netwerkje laten gaan.
Daarvanaf kun je ook booten :) (zie mijn post hierboven ergens :)). alle Data via het netwerk (fileserver hier in de kast) en je hebt een super systeempje voor mp3/divx dat alleen maar een netwerk nodig heeft voor al z'n gegevens :)

• RammY

RammY

Dát!

Tis me weer helemaal duidelijk ;)
Is btw wel een leuk bordje voor een server ofzow. Of een DivX bakkie, of.......

Jammer dat ze dat nieuwe beleid met die inkoop acties hebben :/
Maarjah...

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Voor server of MP3/DivX bakkies zijn veel goedkopere MoBotjes, met alles (incl. proc) onboard te krijgen, zoals de Via Epia800, de M9000 en de M10000, die doen alles wat je eigelijk wil.
Deze kleine P4 MoBo's zijn zware overkill voor dat soort kassies.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart_Banaan op 07-04-2003 10:25 ]

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bart_Banaan schreef op 07 april 2003 @ 10:25:
Voor server of MP3/DivX bakkies zijn veel goedkopere MoBotjes, met alles (incl. proc) onboard te krijgen, zoals de Via Epia800, de M9000 en de M10000, die doen alles wat je eigelijk wil.
Deze kleine P4 MoBo's zijn zware overkill voor dat soort kassies.
Alleen kan de epia 800 niet of nauwelijks divx van hoge kwaliteit met AC3 decoding aan...

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 07 April 2003 @ 12:13:
[...]

Alleen kan de epia 800 niet of nauwelijks divx van hoge kwaliteit met AC3 decoding aan...
Daarvoor zijn er nu de de 933mhz en de 1000mhz versie.
De 800mhz versie is anders perfect voor alleen mp3.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 12:17 ]

• yogy
Ik zou wel zo'n pctje willen hebben, om overal mee naar toe te nemen. In een case met een handvat erop, maar dan moet ik gaan modden enzo, en a. ik vind dat niet echt leuk om te doen en b. ik heb het geld er ook niet voor.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

psmeets schreef op 07 April 2003 @ 13:42:
Ik zou wel zo'n pctje willen hebben, om overal mee naar toe te nemen. In een case met een handvat erop, maar dan moet ik gaan modden enzo, en a. ik vind dat niet echt leuk om te doen en b. ik heb het geld er ook niet voor.
Je hoeft niet meteen te gaam modden. In principe is een plaat triplex en wat spijkertjes genoeg. Kijk, een echte tweaker zou daar totaal geen genoegen meenemen. Maar het KAN heel makkelijk en simpel (en zwak...)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Die 'tweede proc' is dus de northbridge zonder koelblok :) Er zittten wel gaten omheen, grote kans dus dat die er nog opkomt.
psmeets schreef op 06 April 2003 @ 23:58:
De chipset is dat zwarte ding wat eruit ziet als een chipset.
De north- en southbridge vormen samen de chipset :)

Verwijderd

psmeets schreef op 07 April 2003 @ 13:42:
Ik zou wel zo'n pctje willen hebben, om overal mee naar toe te nemen.
Dat heet toch een laptop ??

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 21:39

Falcon10

Hit it i would !

jaja, ok, da wist ik da je er kon mee booten :p

maar ik zie de aansluiting ervoor niet op de fotos van het MB. meestal is dat toch zo'n sleufje ofzo waar zo'n kaartje inpast, maar ik zie het niet op de fotos, enkel de standaard aansluitingen. Of is het dmv een extra 3 1/4" bay waar je dat kaartje kan insteken ( beetje zoals die Soyo toestanden )

-| Hit it i would ! |-

• yogy
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:54:
[...]

Dat heet toch een laptop ??
Die zijn veel duurder en niet makkelijk uit te breiden. Hier kan je gewoon een pci kaart insteken, er kan goedkoper geheugen in, je kan de processor upgraden, etc.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Op www.mini-itx.com gaan er geruchten over een Via Epia P4 :9 , helaas is hier nog geen bevestiging over :(

Verwijderd

psmeets schreef op 07 april 2003 @ 16:38:
[...]

Die zijn veel duurder en niet makkelijk uit te breiden. Hier kan je gewoon een pci kaart insteken, er kan goedkoper geheugen in, je kan de processor upgraden, etc.
En je hebt verder natuurlijk helemaal niks nodig. Geen accu's of zo... O-)

;)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Er is een nadeel aan deze board vergeleken met de Via Epia,
de Via Epia is passief gekoeld, op deze moet een heatsink + fan op

Verder mooi boardje :)

Verwijderd

en het stroom verbruik licht VEEL hoger aqangezien er een P4 op zit en die dus veel meer verstookt
als ze er nu een mobile P4 op gedaan hadden dan was de power ook meteen een stuk lager...
ik heb zelf namelijk het liefste en zo klein mogelijk voedinkje :P zeker met een klein mobo...
plus voor auto gebruik is low power heel fijn

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Ik ben het er helemaal mee eens dat er een P4-Mobile erop kan...

Minder stroomverbruik, minderwarm en geen actieve koeling nodig, redelijke heatsink is al genoeg
Pagina: 1