[OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 6)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Vorige topics:
- [rml][ OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking![/rml]
- [rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 2)[/rml]
- [rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 3)[/rml]
- [rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml]
- [rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 5)[/rml]

Verwante topics:
- -=Het grote EPoX 8RDA+ topic=-
- -=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-
- -=Het grote EPoX 8RDA+ topic, Deel 3=-
- -=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=-
- [rml][ OC] AMD Barton Overclockresultaten[/rml]
- [rml][ OC] mooie OC met 330 euro.[/rml] DuronDude _/-\o_
- [rml][ OC] 101.2 % and rising :)[/rml]

Andere info:
- Alles over Athlon multipliers
- Athlon product ID
- XP bruggen guide

Een paar kleine dingen:
- De nieuwe DLT cores:
Er wordt veel gespeculeerd over deze "nieuwe" core. Het is in principe gewoon dezelfde als de DUT, maar dan met een standaard voltage van 1,5V (L) ipv 1,6V (U). Veel van deze cores kunnen niet tegen hoge voltages. Echter, er zijn een hoop DUT's die dit ook hebben. De vraag is dus nog steeds of dit echt een "DLT probleem" is.

- Het script:
Iedereen kent het script nu ondertussen wel. Je kan zien vanaf welke rating je proc gedowngrade is. Omdat dit script niet officieel is en zeer twijfelachtig gelieve geen posts hierover. Het draagt helemaal niets bij aan het topic en zorgt alleen maar voor verwarring.

- Waar koop ik een goede OC core :?
Bij een winkel :P Kijk gewoon in de pricewatch, pak het telefoonnummer en bel ze op. Shops krijgen een hele berg email, dus de telefoon kan nog wel eens beter werken dan email. Verder is het toch persoonlijk welke core je neemt. Het moet iig een JIUHB of AIUHB zijn. Verder schijnt het zo te zijn dat de 4 letters (bijv AXDA1800DUT3C 9523386272199 JIUCB0251RPMW) iets zeggen over de overklokbaarheid. Van de XPMW mag ondertussen gezegd worden dat deze wel hoge voltages aan kan.
De shop die bovenaan staat in de pricewatch verkoopt hoogst waarschijnlijk heel veel cores. En dus heb je daar de meeste kans op een nieuwe core.

- Over deze draad:
Er moeten meer OC's gepost worden!! :+ >:)

- In het algemeen:
ik ben bezig met de FAQ. Een hoop dingen uit deze draad zullen erin komen. De helpdesk functie van deze draad is bij deze opgeheven. Meer OC's, meer tweaken, minder vragen.

- Geen vragen over welke cpu je moet hebben. Dit is lang en breed besproken.
- Geen vragen over unlocken of iets wat daar op lijkt.
- Geen vragen/posts over het script

Nu lijkt het alsof er niets mag, maar wat ik wil is dat er geen vragen meer komen zoals: "Welke cpu moet ik nou kopen om te OCen..en waar dan? en hoe en wat en blaat.." Ik denk dat iedereen daar nu wel genoeg van heeft ;)

Dit topic begon ooit als mijn OC topic (zie deel 1). Er zijn veel mooie OC's uitgekomen. Hulde aan alle posters _/-\o_

Deel 6 is hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

deel 6 alweer :P

hmmz weet iemand toevallig wat de JONGSTE 2100 is op het moment ? (gezien in nederland dan he :P )

ffe een briefje sturen aan opsporing verzocht :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je CPU zit bijna aan de waarde die een 2200+ (1.8GHz) moet aangeven dus het is wel oke..
Je mobo rond dit gewoon af naar 2200+..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh....ik gok zo week 14 :P

Aangezien het afgelopen week...week 14 was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:21:
Als je te hoog gaat slaat je mobo af om doorbranding of iets dergelijks te voorkomen...
Dan moet je jumperen en het probleem is vaak opgelost...

Ik probeer mijn best hier mensen te helpen, maar niemand wil mij helpen...
Klopt niet helemaal he? Dus alsjeblieft, help mij ook!

-Stef
Dat weet ik wel, er is niets aan de hand met de MoBo, de hoofdvraag is het volgende:

Wat ik dus zou willen weten en dit kon ik dus nergens op deze 'grote 1700+ overclocking special' niet vinden, is het volgende:

Draait er iemand met een maximale ( zeg 2000MHz of meer ) maar wel stabiele overclocking met deze CPU op een epox 8RDA+ rev1.1?, indien ja, laat ff weten wat de settings zijn plz...

Gaat dus niet over hoe ik me'n MoBo weer kan laten praten..
En ja Stef, ik help graag alle mede-aardebewoner hoor! alleen op dit gebied ben ik dus echt niet zo handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fa waka:

Als je hoge voltage draait met je 8RDA dan moet je de mosfets koelen. Gaat echt een keer fout anders :/
Verder is mijn ervaring dat de timing op 5-2-2-2 moeten of 4-2-2-2 als je echt heel goed mem hebt. Elke andere instelling geeft problemen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt een XP 1700+ Thourghbred B ook standaard unlocked op een KT266A chipset? Dus op een MSI k7t266 Pro2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 17:53

Initial G

f.k.a. GKLQuake

koop ik een t-bred 1800+ bij 1to0 vorige week, krijg ik een week 49 van 2002 AIUGA DLT3C. Maar goed mijn KT7A heeft toch geen >12.5x multiplier. Ik ben wel tot 12.5x150=1875 stabiel gekomen @1.725V. FSB155 trok ie niet lang, maar dat ligt natuurlijk aan de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Zie volgende post van mij. :)

[ Voor 131% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Dacht dat je het aantal MHz maal 1,2 moest doen voor Tbreds. Dus 2256*1.2=2707
Dus 2700+ rating.
(correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Is ongeveer een 2800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Soltek = erg slecht kwa overclocken.
Dream on baby, tijden veranderen.
Het is duidelijk dat jij deze draad en http://www.amdforums.com/...1ead775dee141d&forumid=30
niet bijhoudt.
Bij AMD.com is Soltek sinds tzee upgegrade naar het meer exclusievere gedeelte van hun forum. Bovendien is hier genoeg te vinden.
Tijden staan niet stil en Soltek ook niet, europq blijft wat 8er. Ik kan me er niet druk om maken en koop gewoon de revisie frn2-L.

(aaargh azerty-toetsenbord sukt)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:37:
Uh....ik gok zo week 14 :P

Aangezien het afgelopen week...week 14 was ;)
:> die in nederland al gespot zijn ;)
ik weet echt wel dat er deze week weer nieuwe bij zijn gekomen
maar het gaat me er echt om welke nu op het moment verkocht word ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook maar even wat nieuwe benches gemaakt speciaal voor het nieuwe topic. Dit is dus gedaan met een AIUHB 0304 2100+ op 1,85 Volt in combinatie met een Abit NF7 1.0.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijkg037/oc1.JPG

De multimedia benchmark om even te vergelijken met intel procs en het paradepaardje van Intel de 3.06 Ghz.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijkg037/oc2.JPG

En de normale benchmark om even te vergelijken met AMD procs en metname de Barton.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijkg037/oc3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 06 April 2003 @ 22:35:
deel 6 alweer :P

hmmz weet iemand toevallig wat de JONGSTE 2100 is op het moment ? (gezien in nederland dan he :P )

ffe een briefje sturen aan opsporing verzocht :P
ik heb een xp2100+ 0302 en die gaat nu op 12 x 200 op 1,8 volt.

Dan nogmaals mijn laatste vraag uit t vorige topic: Tot hoever volt kan ik ongeveer gaan denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 07:56:
[...]

Dan nogmaals mijn laatste vraag uit t vorige topic: Tot hoever volt kan ik ongeveer gaan denken jullie?
Shunt schreef op 07 April 2003 @ 00:11:
[...]

:> die in nederland al gespot zijn ;)
ik weet echt wel dat er deze week weer nieuwe bij zijn gekomen
maar het gaat me er echt om welke nu op het moment verkocht word ;)
ik heb ehm bij salland weg, en die van mij gaat nu al harder als die van elzared op lager voltage >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:55:
fa waka:

Als je hoge voltage draait met je 8RDA dan moet je de mosfets koelen. Gaat echt een keer fout anders :/
Verder is mijn ervaring dat de timing op 5-2-2-2 moeten of 4-2-2-2 als je echt heel goed mem hebt. Elke andere instelling geeft problemen bij mij.
Mijn corsair PC3200 loopt op 3-2-2-2 op 218 Mhz nog steeds stabiel.... 2.9 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 07:56:
[...]

[rml][ Voltage] Wat is het max. voltage van een Athlon.[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe hoog je de Vcore kan zetten, hangt van een aantal factoren af.
Ten eerste tot hoe hoog ondersteunt je mobo het verhogen van de Vcore.
Ten tweede het verhogen van de Vcore gaat gepaard met temperatuursverhoging, dus in hoeverre kan je koeling het aan.
Ten derde soms is je geheugen, processor of mobo gewoon aan het eind van zijn latijn en dan helpt ook het verhogen van de Vcore niet meer. Het enige wat je bereikt is dat je processor warmer of te warm wordt waaedoor je systeem crashed.
Zeker is wel, dat bij een Vcore boven 2V de levensduur van de processor aardig wordt bekort, maar dit is uiteraard ook afhankelijk of je je comp. 24/7 gebruikt of maar enkele uren per dag.
Suck6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh ja,
die VCore is niet iets dat exact vooraf door AMD wordt bepaald, maar wordt beperkt door de maximaal toelaatbare dissipatie van de CPU chip.

En dat betekent dat je de temperatuur in de gaten moet houden. Dat verklaart ook waarom wij DieHard Overklokkers daar zo veel aandacht aan besteden.

Amd past ook vrolijk die VCore aan al naar gelang waar de chip op moet lopen, kijk maar naar de 1e Socket-A Athlon serie, dat zijn vreselijke heethoofden.

Zelf gaven ze ooit aan in de technische specificatie van die serie, dat de ' max. rating' van die specifieke CPU serie rond de 2.35 volt VCore lag, maar of dat nog steeds geldt bij de nieuwere TBred-B serie, is niet duidelijk.

Let gewoon een beetje op de temperatuur, idle 60 graden celcius en stressed 75 is waar je onder wilt blijven.. ;)

PS
AMD heeft het ook altijd over een " die temp = 90 c." en dergelijke. Dat is niet de maximale temp waarop de CPU nog vrolijk werkt, maar echt de "dood temperatuur" oftewel waar het zaakje het begeeft. Niet waar het meteen doorbrandt, dat gebeurt eigenlijk alleen als er geen koeler op zit. Te warm levert gewoon een CPU op die stopt. Af laten koelen en iets rustiger instellen, is dan alles wat je hoeft te doen.

Laatste toevoeging:
Ook is er het probleem dat de lagering van de ventilator het natuurlijk begeeft als het koelblok en dus ook de ventilator de hele tijd 70 tot 80 graden is, daar zijn die dingen gewoon niet op gebouwd. :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 01:17:
Heb ook maar even wat nieuwe benches gemaakt speciaal voor het nieuwe topic. Dit is dus gedaan met een AIUHB 0304 2100+ op 1,85 Volt in combinatie met een Abit NF7 1.0.

[afbeelding]

De multimedia benchmark om even te vergelijken met intel procs en het paradepaardje van Intel de 3.06 Ghz.

[afbeelding]

En de normale benchmark om even te vergelijken met AMD procs en metname de Barton.

[afbeelding]
Euh, welke versie van sisoft sandra heb jij :?

Bij mij is de AMD XP 3000+ volgens sandra een proc die op 2,4 ghz loopt?
En ik kan niet met de intel 3ghz vergelijken maar alleen tot en met de 2,8 ghz

Ik heb versie 2003.1.9.26 (unicode, 32 bit x86)

Edit: sleepy mode off: Moet ik zeker weer updaten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Je had hem toch al stabiel gekregen op 210 ? Laat hem daar dus op staan en verhoog je mp i.c.m. met je vcore als hij niet stabiel is. gezien je temps moet het allemaal nog wel hoger kunnen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/cpu.jpg

AXDA1700DLT3C 9743287251515
JIUHB0308XPMW

En wat benchies.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/benchmark/JIUHB/cpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/benchmark/JIUHB/mem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/benchmark/JIUHB/cache.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/benchmark/JIUHB/mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik haal met mijn JIUGB al hoger. Maar wellicht is jouw mobo de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Exodus...je geheugen benchje is wel verrot...normaliter zou bij pc2700 geheugen en een fsb van 180 deze toch rond de 26xx/24xx mb/s moeten liggen !

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
WTF...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.soetens3/ubercpu.jpg

200 mhz FSB!!! En hij boot gewoon Windows etc. en hij is tot nu toe nog niet vastgelopen.
Als ik de MP naar 12 of hoger zet, boot de PC niet meer.

Dit is echt freaking vaag, normaal gesproken kan een MSI KT3 zo hoog toch helemaal niet? :?

/edit
Hij liep net beetje vaag vast... Windows hing, maar hij speelde gewoon nog heel de Winamp playlist af.

Heb nu het voltage van het geheugen naar 2.7 gezet, even kijken of dat helpt. :)

[ Voor 42% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Loopt je PCI nu op 40 MHz, en je AGP op 80?? Lijkt mij toch niet zo gezond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar, probleem al opgelost...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nope, helaas hij blijft vastlopen, ook na het geheugen op 2.8v te hebben gezet.

Ik begon het toch al een beetje warm te krijgen. _/-\o_

Maar helaas.

Wat dat geheugen betreft.. Ik heb 1024 MB, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, dat de performance wat minder is.

Ik zou trouwens zo naar de winkel willen rennen om als een gek een nForce 2 mobo te kopen, maar helaas, mijn geld gaat deze maand ergens anders naar toe: Een nieuwe cabriokap voor mijn automobiel. :+

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 07-04-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zo te zien heeft Gistron net nieuw voorraad binnen.
Ze kunnen jammergenoeg alleen niets zeggen over de steppings \ codes.
Zijn er nog andere in omloop dan de JIUHB's? Is er een kans dat ik een heel andere chip zou krijgen? Dat zou namelijk wat minder zijn... :/

-DmD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Diavire schreef op 07 April 2003 @ 14:49:
Zo te zien heeft Gistron net nieuw voorraad binnen.
Ze kunnen jammergenoeg alleen niets zeggen over de steppings \ codes.
Zijn er nog andere in omloop dan de JIUHB's? Is er een kans dat ik een heel andere chip zou krijgen? Dat zou namelijk wat minder zijn... :/
Kan altijd, maar als je bij Gistron, Yorcom, MaXpert, Eynstein o.i.d. bestelt, mag je wel een JIUHB vewachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Aham brahmasmi schreef op 07 April 2003 @ 14:16:
Geen zorgen mijn kt3 ultra 2 draait al iets van 4 maanden op 200 FSB maar voor de zekerheid maar op 192 FSB :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de hoop dat iemand mij nu wel wil helpen hier ff een sle vraagje: is het zo, dat als ik de mp verlaag, ik de fsb weer een stukje hoger kan gooien waardoor ik uiteindelijk weer een paar mhz int. clock heb? Als ik bijvoorbeeld met een mp van 12 1850mhz haal, en ik zet de mp op 11.50, dat ik dan 1875 haal ofzo bijvoorbeeld?

-Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:56:
In de hoop dat iemand mij nu wel wil helpen hier ff een sle vraagje: is het zo, dat als ik de mp verlaag, ik de fsb weer een stukje hoger kan gooien waardoor ik uiteindelijk weer een paar mhz int. clock heb? Als ik bijvoorbeeld met een mp van 12 1850mhz haal, en ik zet de mp op 11.50, dat ik dan 1875 haal ofzo bijvoorbeeld?

-Stef
Proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je totale oc zal door een lagere mp/hogere fsb niet veranderen...alleen heeft een hogere fsb meer inpact op de totele snelheid van je systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 15:05:
je totale oc zal door een lagere mp/hogere fsb niet veranderen...alleen heeft een hogere fsb meer inpact op de totele snelheid van je systeem...
mits je geheugen dit aan kan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
ik zit opgescheept met Kapotte winbond pc3200 ram :+
hij boot windows niet (zelfs niet op safe settings)

dus nu met pc2700 samsung
NA 3 uur stresstest van prime95 0 erros uiteraard.

idle: 54 stressed: 64
met standaard amd boxed cooler
IO/Ram mod naar 3,04v

Modbreak:

Pics verwijderd.. post maar pics van een normaal formaat :)

cpu: JUIHB 0308 RPMW
183x12,5
mainboard: Iwill xp333-r Ali Magik 1 chipset
ram: samsung pc2700

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson
moet ophouden met hardware slopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 16:05:
SonyEricsson
moet ophouden met hardware slopen... :P
reepje was DOA . :+
geloof het of niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 19:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

net even verder gegaan met me 2100+ AIUHB week4 op een epox 8k3a
ik krijg hem nu op 2250mhz met 1,775 volt, bij 2300mhz post hij wel maar laad hij windows niet, dit ligt denk ik aan me geheugen, samsung pc2700, hoeveel volt mag ik ongeveer door me geheugen pompen?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ferdysmeets/pc%20pics/2250mhz.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ferdysmeets/pc%20pics/sisoft%20cpu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ferdysmeets/pc%20pics/sisoft%20memory.JPG

Exodus hoe komt het dat jij zo'n lage bandbreedte haalt op een fsb van 180? wat zijn je memory timings etc?

[ Voor 46% gewijzigd door Fanatic_FS op 07-04-2003 17:44 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja, ik heb lage memtimings... Anders boot hij niet, tevens kan ik mijn mem ook niet op "fast" of "ultra" settings zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 07 April 2003 @ 15:53:
ik zit opgescheept met Kapotte winbond pc3200 ram :+
hij boot windows niet (zelfs niet op safe settings)

dus nu met pc2700 samsung
NA 3 uur stresstest van prime95 0 erros uiteraard.

idle: 54 stressed: 64
met standaard amd boxed cooler
IO/Ram mod naar 3,04v

[afbeelding]
[afbeelding]

cpu: JUIHB 0308 RPMW
183x12,5
mainboard: Iwill xp333-r Ali Magik 1 chipset
ram: samsung pc2700
2,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingston HyperX @ 210 Mhz Cas 2 - 2 - 2 - 6. 2,7 Volt .

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijkg037/oc5.JPG

Edit:

Fanatic_FS zou je ook je plaatjes even een normale grootte willen geven. Anders is het vet irritant om het topic te lezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:20:

[afbeelding]

Edit:

Fanatic_FS zou je ook je plaatjes even een normale grootte willen geven. Anders is het vet irritant om het topic te lezen.
infineon en hyper x is toch bijna gelijk....ik haal een iets lagere score op 200 mhz met 2-2-2-5 @ 2,9 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:20:

[afbeelding]

Edit:

gefixed ;) btw is dat hyperx pc3000 of hyperx pc3500?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 07 april 2003 @ 17:45:
[...]

gefixed ;) btw is dat hyperx pc3000 of hyperx pc3500?
Thx, het is trouwens HyperX pc3000. Alleen het is niet helemaal stabiel, daarvoor moet er wat meer volt doorheen alleen dat lukt dus niet met deze revisie van m'n mobo. 200 Mhz Cas 2 - 2 - 2 - 5 is stabiel op 2,7 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:48:
[...]

Thx, het is trouwens HyperX pc3000. Alleen het is niet helemaal stabiel, daarvoor moet er wat meer volt doorheen alleen dat lukt dus niet met deze revisie van m'n mobo. 200 Mhz Cas 2 - 2 - 2 - 5 is stabiel op 2,7 Volt.
ik zat een beetje te twijfelen tussen hyperx pc300 of corsair pc3200, maar als ik deze resultaten van jouw zo zie zit het wel goed met hyperx, mijn mobo kan 3,2 vdimm geven }) dus dat zal geen probleem moeten geven

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 07 April 2003 @ 17:51:
[...]

ik zat een beetje te twijfelen tussen hyperx pc300 of corsair pc3200, maar als ik deze resultaten van jouw zo zie zit het wel goed met hyperx, mijn mobo kan 3,2 vdimm geven }) dus dat zal geen probleem moeten geven
Wow, dat is nogal wat man! Ik zie een hevige overclock in het vooruitzicht >:) ;)

Het grote voordeel van HyperX is dat het zo enorm cheap is, 53 Euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:53:
[...]

Wow, dat is nogal wat man! Ik zie een hevige overclock in het vooruitzicht >:) ;)

Het grote voordeel van HyperX is dat het zo enorm cheap is, 53 Euro _/-\o_
64euro is de goedkoopste prijs in de pricewatch zie ik net, enige probleem is dat ik nog met luchtkoeling zit :( dus extreem hoog zal er wel niet inzitten

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vrieserik85:

Op de vraag hoever je kan gaan weet je zelf het antwoord toch wel? Tot hij niet meer stabiel is ;) Of totdat de temp zo hoog is dat JIJ het niet meer veilig vind :) Is erg persoonlijk namelijk.
Aham brahmasmi schreef op 07 april 2003 @ 14:16:
LOL :D Wat maakt die pci snelheid nou uit joh. Als het maar snel is ;) Als je hardware heel wil houden moet je niet tweaken. Ik had een KR7A op 195Mhz lopen..en daar zit geen 5:2:1 div op. De pci liep dus op 49Mhz :) SCSI kaart en geluidskaart werkte niet meer, mja, dat heb je toch niet nodig voor 3Dmark dus dan maakt het weinig uit.
Dit is DOC alleen de D wordt nog wel eens vergeten.. Gewoon door tweaken dus ;) Als het stabiel is gaat het goed.

Edit:
Wat ik dus met deze post bedoel is dat we geen replies nodig hebben met "of het wel veilig is". Nee, tweaken is niet veilig. Je kan het risico beperken door geen domme dingen te doen, maar veilig is het nooit.
Mijn huidige mobo was heerlijk stabiel op hoge fsb's, maar nu is hij toch echt gaar.. Tja..daar doe je gewoon niks aan. Dat is gewoon het risico. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 07 April 2003 @ 18:04:
[...]

64euro is de goedkoopste prijs in de pricewatch zie ik net, enige probleem is dat ik nog met luchtkoeling zit :( dus extreem hoog zal er wel niet inzitten
Maakt niks uit voor je geheugen, dat wordt toch niet warm. Wel een tip om je southbridge ook te koelen met iets, de mijne wordt verschrikkelijk heet dus ik ga er ook wat opplakken. Ik zit trouwens ook gewoon nog met luchtkoeling, ligt er maar aan wat voor luchtkoeling. Met een volcano 7 + 6000RPM zit je goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 18:07:
[...]

Maakt niks uit voor je geheugen, dat wordt toch niet warm. Wel een tip om je southbridge ook te koelen met iets, de mijne wordt verschrikkelijk heet dus ik ga er ook wat opplakken. Ik zit trouwens ook gewoon nog met luchtkoeling, ligt er maar aan wat voor luchtkoeling. Met een volcano 7 + 6000RPM zit je goed 8)
ik heb een alpha pal 8045 met een ys-tech fan erop, als hij te heet gaat worden kan er altijd nog een delta 80hp op 7volt op }) , jij hebt een nforce2 moederbord daar wordt de southbridge veel warmer dan bij mijn kt333 moederbord, mijn northbridge wordt nu passief gekoeld door een zalman blokje met adhesive

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 07 april 2003 @ 18:17:
[...]

ik heb een alpha pal 8045 met een ys-tech fan erop, als hij te heet gaat worden kan er altijd nog een delta 80hp op 7volt op }) , jij hebt een nforce2 moederbord daar wordt de southbridge veel warmer dan bij mijn kt333 moederbord, mijn northbridge wordt nu passief gekoeld door een zalman blokje met adhesive
O-)
Ik denk niet dat een KT333 op zo'n hoge FSB wil lopen. Je kan het natuurljik proberen maar ook de NForce 2 heeft problemen met een FSB boven de ~210 Mhz.
Nou ja, ben benieuwd wat eruit komt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Laat maar :)

[ Voor 118% gewijzigd door Piggen op 07-04-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:21:
[...]

Ik denk niet dat een KT333 op zo'n hoge FSB wil lopen. Je kan het natuurljik proberen maar ook de NForce 2 heeft problemen met een FSB boven de ~210 Mhz.
Nou ja, ben benieuwd wat eruit komt :)
Mijn Epox KT333 ging 235Mhz FSB.....kan ik zonder VDD mod niet aan komen met een Nforce2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Zo.... ff een extra maxxxpert radiator tussen m'n Poseidon kitje gestouwd.... (ja ik heb dus nu 2 rads :D )gelijk 7C lagere temps stressed @ 1.7V @2301Mhz :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 19:21:
[...]

Mijn Epox KT333 ging 235Mhz FSB.....kan ik zonder VDD mod niet aan komen met een Nforce2...
Ok dan kom ik op die uitspraak terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb een Athlon XP met AUICB core, mijn mobo is een ECS K7VTA3 (KT333 Chip) en hij loopt nu op 13x150 (1950MHz) maar ik kan Multiplier en VCore niet veranderen op dit bord :(
Op 13x166 krijg ik geen beeld, zelfs niet als ik het gegeugen op CAS2.5 en die andere spulletjes op 3-6-3 zet ;( Hoe kan ik zorgen dat ik toch die 166 haal? (ik kan namelijk niets tussen 150 en 166 instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo, ik heb mijn XP1700+ @ A7V8X & PC2700 TwinMOS als volgt draaien:
11 * 193 = 2122 MHz, dat zou dus een 2500+ oid zijn??
Mijn DDR loopt op 385 MHz :D
Dit alles op luchtkoeling (Arctic Super Silent Pro). Ben nu ff Prime95 aan het draaien, heb net 2 uur unreal 2 gespeelt met de MP op 10,5 en dat ging perfect :D

Heb trouwens een AXDA1700DLT3C JIUHB 0308SPMW :d

[ Voor 9% gewijzigd door dog4life op 07-04-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn xp 2100+ AIUHB DUt3c 0302 MPMW @ 2,4 ghz (12 x 200) op 1,875 vcore

Hoger dan dit kom ik niet echt: fsb van 205 is al crash. Ik kan wel booten op 2,5 ghz met 1,925 vcore maar dan is ie nog niet stabiel.

Temps zijn nu 37 idle en 45 stressed met waterkoelingsetje van TT.

CPu benchmarks:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.eggen/benchmarks/cpusisoft@2,4ghz.JPG

CPu-Z

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.eggen/benchmarks/cpuz@2,4ghz.JPG

Geheugen 2 x 256 mb pc 2700 infineon @ 2-2-5-2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.eggen/benchmarks/memsisoft@2,4ghz.JPG

Ik heb 2,5 uur gedraaid met prime temp werd dan 45 graden, maar had geen errors. Dus volges mij is ie aardig stabiel.

Ik ga binnenkort nog wel es zien wat echt zn max is, als ik koeling heb voor de north en de southbridge, daar zit nu nog niks op nl >:)

Voor 98 euro vind ik dit een mooi resultaat, nu hopen dat ie t een driekwart jaar blijft doen, dan ben ik helemaal blij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Erik1 schreef op 07 April 2003 @ 20:12:
Ik heb een Athlon XP met AUICB core, mijn mobo is een ECS K7VTA3 (KT333 Chip) en hij loopt nu op 13x150 (1950MHz) maar ik kan Multiplier en VCore niet veranderen op dit bord :(
Op 13x166 krijg ik geen beeld, zelfs niet als ik het gegeugen op CAS2.5 en die andere spulletjes op 3-6-3 zet ;( Hoe kan ik zorgen dat ik toch die 166 haal? (ik kan namelijk niets tussen 150 en 166 instellen)
ander mobo kopen of een voltmod toepassen lijken mij de enige opties

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op 07 April 2003 @ 20:12:
Nope het enige dat je kan doen is de multiplier hardware matig veranderen naar 11 ofzo. En dat is echt niet moeilijk hoor, ik heb het al veel mensen in mijn omgeving zien doen en het werkt echt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs.de/reviews/2003/snd_syndrom/intro.jpg

Is de thorogbed B ook niet op 0,13um?

zijn er al sudden death gevallen bekend bij amd?

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Laatst online: 15-08 13:07
Jongen alle t-bred zijn op 0.13 gemaakt, zelfs IK wist dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Natuurlijk weet ik dat alle t-breds op 0,13 zijn gemaakt, wat ik hiermee bedoel is, gaan wij dit probleem ook niet meemaken. heb namelijk geen zin dat mijn proccesor aan een sudden death het loodje legt...

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCCarrot schreef op 07 april 2003 @ 22:11:
Natuurlijk weet ik dat alle t-breds op 0,13 zijn gemaakt, wat ik hiermee bedoel is, gaan wij dit probleem ook niet meemaken. heb namelijk geen zin dat mijn proccesor aan een sudden death het loodje legt...
Nog niemand heeft dat ooit gemeld op welk forum dan ook, dus ik zou me helemaal geen zorgen maken. En anders koop je toch gewoon een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
MCCarrot schreef op 07 april 2003 @ 22:11:
Nee hoor, dat is alleen bij pentium volgens mij (nog niet bij amd gezien) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Laatst online: 15:22
Als je de Vcore niet (veel) meer dan 10% verhoogt (1.750-1.775V voor de DUT's), dan is het nog enigzins veilig. Goede koeling is natuurlijk ook altijd handig voor de levensduur.

[ Voor 7% gewijzigd door E-RIC op 07-04-2003 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-RIC schreef op 07 April 2003 @ 23:42:
Als je de Vcore niet (veel) meer dan 10% verhoogt (1.750-1.775V voor de DUT's), dan is het nog enigzins veilig. Goede koeling is natuurlijk ook altijd handig voor de levensduur.
1,75 volt is niks man, daar kom je ook niet ver mee. Nee pas bij 2 volt beginnen we te praten 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
In mijn nieuwe bordje dat van de week komt wil ik een nieuwe 1700+ lepelen. Het wordt een Abit NF7-S en in reviews heb ik gelezen dat met een JIUHB 0308 2350Mhz werd gehaald.

Ik post mijn results hier nog. :9

[ Voor 50% gewijzigd door Stinger666 op 08-04-2003 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:00

botoo

💀 too old to die young

Als je alle draadjes nog niet genoeg gevolgd hebt, en de OC zin gaat weer jeuken, dan loop je het risico dat je te impulsief in een winkel staat en niet met de juiste cpu naar buiten gaat
In mijn situatie is dat een AXDA2000DKT3C 9430696280371 AIUGA 0204WPHW :o

Zo is het mij een paar weken geleden gebeurd :+ maar niet getreurd, de nieuwe week 40-2002 XP2000+ is snel genoeg voor normaal gebruik, en uiteindelijk gaat het om de potentiele OC toch?

Eerst op een Epox 8KHA+ mobo met 2 x 256 Twinmos ram, op de 8KHA+ kan je de vCore niet erg hoog zetten, en aangezien er een Epox 8RDA+ aan zat te komen, heb ik het bij 2019 (12,5*161) gelaten.
Inmiddels met de Epox 8RDA+ en een Corsair TWINX512 3200LLPT setje ram haal ik (12,5*167) 2088, niet helemaal waar ik op hoopte, maar ja, het is dan ook een A'tje.
11*180 trekt de cpu iig niet :/ en door het (eigenlijk veel te) snelle ram wil na een mislukte OC het mobo niet het bios meer in. Het is best wel tijdrovend om steeds weer een latje Twinmos bij te plaatsen, bios inklimmen, instellingen terugzetten, uitschakelen, Twinmos verwijderen, opstarten, etc :/ en het lukt wel weer. Ik heb dus nog niet zo heel veel instellingen kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/WCPUID2088.JPG

Toch maar eens kijken of ik niet tegen een leuke 1700 aan kan lopen :)

edit:

Gewoon met stille :) luchtkoeling: Alpha8045 / Coolermaster 33cfm fan

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 08-04-2003 10:03 . Reden: luchtkoeling ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt een XP 1700+ Thourghbred B ook standaard unlocked op een KT266A chipset? Dus op een MSI k7t266 Pro2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 10:04:
Een Thoroughbred B kan niet eens op een KT266A bordje zonder BIOS-update en modificatie aan het bord. Zie voor meer informatie ook het forum van www.msi.com.tw. Tbred B's draaien namelijk op een lager voltage dan het bordje geeft...

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

M'n 1700 xptje gaat niet verder dan 2005 MHZ stabiel. (166 FSB x 12 @ 1.7 volt)
40 graden stressed met Thermaltake WC en 3 papst ultra-silent fans die de boel koel houden. Jammer dat m'n MSI niet zo geschikt is voor OCen :(

AMD ATHLON 1700XP AXDA1700DUT3C 9747597250153
JIUHB 0309SPKW

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 20:45

aKra

Intentionally left blank.

Died schreef op 08 April 2003 @ 10:18:
[...]

Een Thoroughbred B kan niet eens op een KT266A bordje zonder BIOS-update en modificatie aan het bord. Zie voor meer informatie ook het forum van www.msi.com.tw. Tbred B's draaien namelijk op een lager voltage dan het bordje geeft...
Als je goede koeling hebt maakt dat toch niet heel veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 10:04:
Wat had fewture ook al weer geschreven in de first post :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Omdat ik de vorige keer de fout inging met de core code. Ik heb nu deze gevonden:
AXDA1700DUT3C
JIUHB 0308 WPMW

Is dit wel een potentiele overklokker? Volgens mij wel namelijk maar ik vraag het dus maar ff :)
Voor zover ik kan zien wel. Alleen die WPMW zit ik een beetje mee omdat ik XPMw voorbij zie komen :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Tuurlijk is het een overklokker... die krengen halen allemaal 22xx/23xx en hoger met extreme(re) koeling.
Als je pas tevreden bent bij 2500mhz kan ik je niks beloven natuurlijk :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 08 April 2003 @ 12:39:
Omdat ik de vorige keer de fout inging met de core code. Ik heb nu deze gevonden:
AXDA1700DUT3C
JIUHB 0308 WPMW

Is dit wel een potentiele overklokker? Volgens mij wel namelijk maar ik vraag het dus maar ff :)
Voor zover ik kan zien wel. Alleen die WPMW zit ik een beetje mee omdat ik XPMw voorbij zie komen :)
Denk dat die wel lekker zal gaan hoor. Ik zou zeggen jaag hem omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb dezelfde en kom er mee op 2300 Mhz :D met luchtkoeling!, dus overclocken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb em besteld. Hij komt onder het waterblokkie met 2,1vcore max erdoor. Dus ben benieuwd wat hij gaat doen. Beetje jammer dat ik nog steeds de A7V266-E heb, maarja die word vandezomer ofzo pas vervangen :)
Ik ga nu voor het budget zo laag mogelijk met zoveel mogelijk Mhz.
Thnx allemaal

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Svenergy schreef op 08 April 2003 @ 10:51:
M'n 1700 xptje gaat niet verder dan 2005 MHZ stabiel. (166 FSB x 12 @ 1.7 volt)
40 graden stressed met Thermaltake WC en 3 papst ultra-silent fans die de boel koel houden. Jammer dat m'n MSI niet zo geschikt is voor OCen :(

AMD ATHLON 1700XP AXDA1700DUT3C 9747597250153
JIUHB 0309SPKW
welk mobo heb je precies? en geef dat beestje eens wat meer volt dan wil hij wel verder hoor >:)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had net bios beta 6 1011.006 op me A7V8X geflash, maar die werkt niet helemaal lekker volgens mij. Me asus probe wou niet eens starten :S
Nu ik 1011 bios heb op me A7V8X kan ik weer verder klokken >:)
Het geheugen kon bij versie 1010 en lager boven de fsb van 166 alleen op 333 Mhz en sneller. Bij me fsb van nu 190 Mhz staat het geheugen dus op 380 Mhz... aangezien ik maar 333 Mhz Samsung heb wou die niet echt veel hoger want dan was het... BSOD
Maar nu heb ik een optie om me geheugen op 320 Mhz te zetten. Dat zou betekenen dat me fsb nog stukken hoger gaat kunnen :P
Helaas heb ik me proc. maar lopen op 1,71 Ghz (XP2000+) 190 x 9.0
En hij wordt nu al stressed 50 graden :S Waarom wordt mijn proc. toch zo gaar warm joh. Hij staat gewoon op 1,65v en als ik naar de 1,85 wil dan fikt de proc. weg door de socket. Zit een Coolermaster koeler op type CP5-7JD1B-OL is deze gewoon slecht voor klokken ? (domme vraag vast :D)
Uiteraard ga'k proberen me fsb ruim boven de 400 Mhz te douwen, maar dat wordt morgen aangezien ik nu niet zoveel tijd heb. Heerlijk topic om elke dag te blijven lezen dit, tweakers unite :P

ps. Die coolermaster cooler begint af en toe al zoem geluiden te maken, zijn die dingen nou zo snel gaar ?? iemand anders ook last van...

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 08-04-2003 16:20 . Reden: Coolermaster vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb vandaag 'n '1700+ DLT3C XPMW 0308' besteld...

Dus we zullen zien B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
aKra schreef op 08 April 2003 @ 16:20:
Ik heb vandaag 'n '1700+ DLT3C XPMW 0308' besteld...

Dus we zullen zien B)
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
He he :) , ik kreeg ook al een e-mail van iemand die had gelezen da'k een 0308 DLT SPMW binnen had gekregen. Maar ik had 'm net als aardig wat anderen inmiddels van Gistron. 'k Weet niet of ze daar nu ook XPMW's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Reficul schreef op 08 april 2003 @ 10:04:
Died schreef op 08 april 2003 @ 10:18:
Ik heb hier een abit kr7a. heeft dus ook een kt266a chipset. En hij was standaard unlocked. heb hem nu zelfs op 12,5x zitten (is een 1700+ origineel)
Ik heb echt niets hoeven te modden om mijn t-bred erop te laten werken op het standaard voltage voor dat ding (1,6V).
Ik hoefde alleen een bios-update te doen (als ik dat nog niet eerder had, gedaan wat al wel het geval was. hoefde dus helemaal niets te doen).

Ik weet niet in hoeverre dit ook op gaat voor die MSI, maar aan de chipset zal het iig niet liggen

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net van Gistron het volgende gekregen:

AXDA1700DLT3C 9825107282654
JIUHB 0309MPMW

Ik ga het zo uitproberen op mijn A7N8X bord, jullie horen het nog. Heeft er iemand ook deze "versie"? Het is meer als referentie bedoeld, want zoals ik al zei ga ik zelf proberen hoever ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:37:

JIUHB 0309MPMW

Ik ga het zo uitproberen op mijn A7N8X bord, jullie horen het nog. Heeft er iemand ook deze "versie"? Het is meer als referentie bedoeld, want zoals ik al zei ga ik zelf proberen hoever ik kom.
wat voor koeling en wat voor geheugen heb je erbij? als dat een beetje goed is kun je best wel hoog komen met het beestje :)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 17:37:

JIUHB 0309MPMW

ik heb er eentje uit week 07, verder is het hetzelde. Draait nu op 2353mhz op 1,7 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

MPMW is de opvolger van XPMW ?

En doet het beter/slechter ?

Ik heb hem hier om de hoek besteld, € 79 maar 100% garantie dat ik de goede core krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ik heb vandaag mijn AXDA2100DUT3C AIUHB0302 binnen gekregen van Yorcom. Hij start met 13x166 @ 1,8 volt wel op alleen na een tijdje floept ie eens uit en start opnieuw op. Het voltage staat nu al op zijn max. Ik denk dat het RAM geheugen (Samsung 512 mb DDR 333 PC2700) de bottleneck is. Ik denk dat ik die binnenkort maar is ga vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 06 april 2003 @ 23:28:
Dacht dat je het aantal MHz maal 1,2 moest doen voor Tbreds. Dus 2256*1.2=2707
Dus 2700+ rating.
(correct me if i'm wrong)
In de FAQ staat duidelijk Aantal mhz x 1.5 -600 voor tbred

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Laatst online: 15:22
Toevallig was ik vandaag bezig met het bedenken met een algemene formule om aan de hand van de FSB (ook tussen 133 en 166 en boven de 166) en cache een rating te berekenen. Eerst natuurlijk formules voor de huidige CPU's:
Barton = MHz * 1.2 + 300 (indien 3000 wordt gerenamed naar 2900. Anders is er geen lineaire functie)
Thoroughbred 333MHz FSB: MHz*1.2 + 100
Thoroughbred 266MHz FSB: MHz*1.5 - 500 (t/m 1.8GHz)
Thoroughbred 266MHz FSB: MHz*1.5 - 600 (vanaf 2.0GHz)
Ervan uitgaande dat 2.2GHz 3000+ wordt en 2.3GHz 3200+ (met allebei 200MHz FSB) ga ik binnenkort proberen een formule te maken.
Het probleem is eigenlijk dat bij de 333MHz FSB CPUs de toename per MHz kleiner is geworden (1.2)

[ Voor 9% gewijzigd door E-RIC op 08-04-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Av3ng3rtje schreef op 08 April 2003 @ 18:42:
Ik heb vandaag mijn AXDA2100DUT3C AIUHB0302 binnen gekregen van Yorcom. Hij start met 13x166 @ 1,8 volt wel op alleen na een tijdje floept ie eens uit en start opnieuw op. Het voltage staat nu al op zijn max. Ik denk dat het RAM geheugen (Samsung 512 mb DDR 333 PC2700) de bottleneck is. Ik denk dat ik die binnenkort maar is ga vervangen.
Nee je gehugen loopt juist goed, want 2 x 166 = 333DDR. Ik denk dat je gewoon een schrale XP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-=MOL=- schreef op 08 April 2003 @ 12:39:
AXDA1700DUT3C
JIUHB 0308 WPMW

Ik heb goed nieuws voor je. Een hele leuke Quote:

I have 0310WPMW and I running it 2.2Ghz at 1.48 Volt Vcore as my 8RDA+ shows, stable. I puted a litle more Vcore, 1.54 Volt, and get 2.26Ghz at 215FSB.

Dus zekers goed ;) ik ben er zelf ook al een aan het zoekken. waar heb je em vandaan ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Yo, ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen met een Sweex kast en 300 watt voeding. De pc wordt waarschijnlijk heel wat overgeklokt (athlon xp 2500+ barton of xp2600+) en de kast krijgt 6 casefans, en een CCFL, afijn, is een 300 watt sweex goed genoeg? Kan ik beter voor 30 pleuro een Sweex 400 watt kopen of een duurder merk?

Ik heb gehoord dat de 5 v lijn dan sterk moet zijn, is dit ook zo bij Sweex voedingen?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SuperPaddo schreef op 08 April 2003 @ 21:11:
Yo, ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen met een Sweex kast en 300 watt voeding. De pc wordt waarschijnlijk heel wat overgeklokt (athlon xp 2500+ barton of xp2600+) en de kast krijgt 6 casefans, en een CCFL, afijn, is een 300 watt sweex goed genoeg? Kan ik beter voor 30 pleuro een Sweex 400 watt kopen of een duurder merk?

Ik heb gehoord dat de 5 v lijn dan sterk moet zijn, is dit ook zo bij Sweex voedingen?
Je kan beter voor een goed merk gaan. En voor een mobo met een extra 12v stekkertje ( die de p4 ook gebruikt ) de 8RGA+ en de NF7 hebben dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
I kwou gaan voor de Epox EP-8RDA+

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 08 april 2003 @ 21:22:
I kwou gaan voor de Epox EP-8RDA+
Dat is je eigen keuze, maar ik ken ook veel mensen die juist van dit mobo naar de NF zijn gegaan. Ook door de onstabiele doorvoer van de 5+ volt lijn op hoge voltages.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.