Allereerst mijn excuses voor de topictitle, ik kon geen andere beschrijving bedenken.
//edit er komt een 2e deel ! momentje svp
De situatie:
Apache v1.3,
PHP v4.3.1,
MySQL v3.23.56-nt,
Windows 2000 Server
Een delphi programmeur met beperkte Javascript ervaring
PHP maakt gebruik van de .dll (dus geen .cgi)
Probleem:
ik gebruik de onclick events van de <SELECT> tag om, afhankelijk van de gekozen items, een div te laten zien of niet. Wat er misgaat is dat hij bij de 1e klik een foutmelding geeft, 'object does not support this property or method'. Bij de 2e keer klikken werkt het echter zoals bedoeld.
Wat wil ik doen?
Ik wil de gebruiker uit een aantal listboxen (<SELECT multiple>) een keuze laten 'doorschuiven' naar een en dezelfde listbox (=doelbox). De bedoeling is de gebruiker op deze manier makkelijk een aantal items te laten selecteren. Een item mag maar 1 keer voorkomen in de doelbox, en moet te verwijderen zijn.
Hoe doe ik dit?
Wat doe ik fout?
//edit er komt een 2e deel ! momentje svp
De situatie:
Apache v1.3,
PHP v4.3.1,
MySQL v3.23.56-nt,
Windows 2000 Server
Een delphi programmeur met beperkte Javascript ervaring
PHP maakt gebruik van de .dll (dus geen .cgi)
Probleem:
ik gebruik de onclick events van de <SELECT> tag om, afhankelijk van de gekozen items, een div te laten zien of niet. Wat er misgaat is dat hij bij de 1e klik een foutmelding geeft, 'object does not support this property or method'. Bij de 2e keer klikken werkt het echter zoals bedoeld.
Wat wil ik doen?
Ik wil de gebruiker uit een aantal listboxen (<SELECT multiple>) een keuze laten 'doorschuiven' naar een en dezelfde listbox (=doelbox). De bedoeling is de gebruiker op deze manier makkelijk een aantal items te laten selecteren. Een item mag maar 1 keer voorkomen in de doelbox, en moet te verwijderen zijn.
Hoe doe ik dit?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| // deze functie zet de zichtbaarheid van een div om function toggleVisible(szDivID, iState) // 1 visible, 0 hidden { var obj = document.getElementById(szDivID); obj.style.visibility = iState ? "visible" : "hidden";} function toggleDivVisible(objSource) { var cMicro= objSource.options[objSource.selectedIndex].text; toggleVisible(cMicro,1); for (nOption = 0; nOption < objSource.options.length; nOption++) if (objSource.options[nOption].selected == false) toggleVisible(objSource.options[nOption].text,0); } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <div name="1"> hier staat dan weer eens select, behorende bij optie 1 </div> <div name="2"> hier staat een select, behorende bij optie 2 </div> <div name=mainselect> <select multiple onClick="toggledivvisible(this)"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> </select> </div> |
Wat doe ik fout?
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 21:55 ]