Gitaar distortion

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
ik ben dus al lekker bezig met elektrische gitaar, maar mijn distortion op mijn versterker is zo bagger als de pest :)
Ik ben dus even naar Feedback in Utrecht gegaan om te kijken naar pedaaltjes, maar ik kon niet wijs uit al die effecten.
Ik zoek gewoon een pedaaltje waar je het effect a la Rammstein (Ich Will, Bestrafe Mich, Sonne, Herzeleid) kan krijgen, want met mijn versterker is dat onmogelijk.
Ik heb al een beetje zitten zoeken hier met de search, maar dat waren meer centrale gitaartopics waar 1 keer het woord distortion in voor kwam :+
Wie heeft er tips?

offtopic:
Rammsteinfan? nee, hoezo? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-04-2003 21:39 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

En ze konden je bij feedback niet helpen? Je mag er zover ik weet alles zelf uittesten, kom je vanzelf wel een leuk geluidje tegen denk ik :)

• armageddon_2k1
ik had niet zo bijster veel tijd :) ik hopte er gewoon even langs om even in de vitrine te kijken enzo. Ik zal Dinsdag wel ff kijken :)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
distortion ala Rammstein ? Oftewel zware mesa-like distortion met veel laag ?

Probeer de BOSS MT-2 (Metal Zone) of de Ibanez Tube Screamer... Feedback heeft bijde volgens mij.

Wat voor gitaar + versterker heb je :?

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Gewoon binnenlopen idd. Vraag advies aan de verkoper wat je precies wilt. Pak een gitaar van de muur en scheuren maar in de zaak.

• armageddon_2k1
Ik heb een IBanez SA-160QM (geloof ik) en een kleine Behringer Firebird Gx108 versterker.
Die gast van feedback raadde me aan niet al te veel in een versterker te investeren...zodoende.

[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-04-2003 23:08 . Reden: gitaartype ]

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
armageddon_2k1 schreef op 06 april 2003 @ 23:05:
Ik heb een IBanez SA-160QM (geloof ik) en een kleine Behringer Firebird Gx108 versterker.
Die gast van feedback raadde me aan niet al te veel in een versterker te investeren...zodoende.
Het ligt er nogal aan wat je ermee wilt doen. Als je _echt_ goede distortion wil hebben moet je aan een tube-amp denken, zoals een mesa recto of een peavey 5510. Maar met een kleiner budget zou je dus beter naar een goed pedaaltje moeten kijken. Als je alleen distortion wil is een metalzone of een ander analoog distortion pedaal een goede oplossing, maar als je meerdere effecten wilt hebben zou je de cosm modelers moeten uitproberen, zoals de nieuwe boss me-50...

Ik heb zelf een Ibanez GSA 60 en een Behringer V-amp 2 waarmee ik of over mn computer of over mn Ibanez TS15 versterkertje speel en daar komt een heel redelijk geluid uit :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
De meeste boss pedaaltjes zijn idd wel goed maar blijf van die multyeffectdingen af want zodra je in een band gaat spelen dan kan je geluid zo in het niets vallen vooral als bijd de andere gitarist een goede versterker heeft. Als je wat geld over hebt kan je ook een goede Versterker kopen want als je versterker heel erg bagger is zal zo een pedaaltje je niet veel helpen. Ik zelf heb daarom ook een Marshall Tube amp gekocht en dat geluid is bijna perfect en als je tweede hans gaat zoeken hoeven ze helmaal niet zo duur te zijn.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 21:19

Fisico

by Fabian

discussie over muziek kan in NSTM.

een zoektocht naar een bepaald middel om muziek te maken past beter in AV

NSTM >AV

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 23:41
voor metal kan je de metalzone van boss nemen, ikzelf ben zeer tevreden over de jackhammer van marshall. Ik speel wel punk en dat komt er ook uit!.. Zelf heb ik de metalzone ook geprobeert maar die vond ik te 'electrisch' klinken.
Het voordeel van een pedaaltje is dat je wel meestal je eigengeluid bij optreden hebt, daarom heb ik die jackhammer ook gekocht. Ikzelf heb ook een marschall versterker maar als ik gaat optreden en op een andere versterker ga spelen van een ander merk, of een met heel veel knopjes (:P), of zonder footswitch, noem maar op dan ben ik wel blij met mn kastje.

Verwijderd

Voor het exacte effect is er een heel goede (maar ja de prijs...)
oplossing:
ROLAND GT-6
http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=22

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een Squier Strat (hmm, beginners gitaartje :{ maar doet het prima) en ik vroeg me af of het mogelijk is om daar ook een goede distortion uit te krijgen (Fender 15R amp)?? Ik bedoel geen gescheur á la Rage against the machine; dat lukt me zo wel; maar idd wat de topicstarter zegt á la Rammstein?

Verwijderd

Bedenk wel dat Rammstein op hun album's altijd minstens acht lagen (sporen) per gitaar opnemen, en dat je er ook een zware bas doorheen hoort. Laat staan de duizenden euro's aan effecten dat ze in de mix eroverheen gooien. Dat geluid wat je op hun cd's hoort is GROOT en zoiets (thuis) exact willen simuleren is haast onbegonnen werk. Ik zeg niet dat je er niet naar mag stréven :) Maar het is gewoon niet realistisch om zoiets uit een oefenversterkertje te verwachten :)

Als je gitaar niet scheurt, dan doet je versterker (en effecten) dat ook niet. Kijk eens naar de elementen die je hebt, misschien kan je daar een verbetering in aanbrengen (kijk eens naar een EMG'81 humbucker). Waar je bij Feedback eens naar moet kijken is de Korg AX 1G, veel scheur (en meer) voor weinig geld!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:46 ]

Verwijderd

Koop gewoon een goede versterker, en een goed voetpedaal, dan kun je er ongeveer elk geluid mee uithalen.. De geluiden die je tegenwoordig hoort zijn zwaar gemodificeerd en gemixt, maar kun je zelf ook wel maken. Niet dat ik het zou willen, aangezien ik het geluid van een gitaar graag het geluid van een gitaar wil laten houden, en niet een electronisch gegenereerd geluidje..

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
als zoon gast zeg dat je niet een duur/goede versterker hoeft te kopen heeft ie het mis, met een goede versterker kun je zoveel meer dan alleen een beetje je volume en treble/bass regelen. ik heb zelf dus een stront versterker maar als ik zou kunnen kiezen had ik een marshall (heb jim marshal wel eens in levenden lijfe ontmoet, heb alleen de poster daarvan weggegooid eikel die ik ben)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Boss MT-2 laat zelfs goedkope gitaartjes als beulen klinken, dat is een erg coole distortion. Is natuurlijk ook afhankelijk van je smaak, apparatuur en speelstijl. Anderen gebruiken weer Big Muff Pi's, Tubescreamers of weet ik niet wat. Veel proberen is iig slim. Feedback heeft genoeg speelgoed om je een tijdje mee te vermaken. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Goh grappig!
Blijkt het net zo te zijn dat ik 3 dagen geleden een Boss pedaaltje heb gekocht zoals hier boven ieder is aan geven. Ik heb zelf een Ibanez Steve Vai (jem77 die met die flowerprint) en een Marshall JCM2000 versterker met 2x een speaker kabinet der onder (Alle pedalen gaan bij mij over de bekende FX loop van Marshall behalve dan de Waha-pedaaltje is).... ja er komt lawaai uit :X >:)
Oke het is best heavy shit wat ik heb, maar ik speel dan ook al 10 gitaar en 5 in jaar in de band en heb al heel wat gitaren en versterkers versleten.
Ik was zelf niet echt tevreden over het geluid voor bepaalde "zwaardere nummers van onze band en voor covers zoals Meshuggha, Tool, Deftones enz enz" waarbij je dus soms in drop D of drop Cis en nog soms in Ais speelt. Het klonk allemaal net te schel. Dus naast mij andere 2 pedalen maar zoeken. En kwam dus gauw op deze uit.
Ik kan je hem zeer aanraden als je dus het zwaardere werk wil spelen. Ook heb je wat "minder" power/kwaliteit dan mij. Ik kan je zowat 100% garanderen dat er best goed geluid uitkomt met jouw setup.
Als je toch net er in en er uit wilt zitten in die geluidzone om ook punk, rock te kunnen blijven spelen, koop dan een marshall jackhammer. Deze laatste stuurde ik naar huis omdat het niks nieuws toevoegde aan mij reeds hebben geluiden.

Dus het is net maar wat je echt wilt hebben, en in dit geval volgens mij toch de Boss de beste keuze.

Ps: Het maakt niet uit als jij geen FX loop hebt op je versterkt. Je prikt gewoon jouw pedaaltje tussen je gitaar en versterker in.
shure-fan schreef op 08 April 2003 @ 01:01:
als zoon gast zeg dat je niet een duur/goede versterker hoeft te kopen heeft ie het mis, met een goede versterker kun je zoveel meer dan alleen een beetje je volume en treble/bass regelen. ik heb zelf dus een stront versterker maar als ik zou kunnen kiezen had ik een marshall (heb jim marshal wel eens in levenden lijfe ontmoet, heb alleen de poster daarvan weggegooid eikel die ik ben)
Het is wel waar wat je zegt. Maar als je goed investeerd in pedalen en je zelf leert met zulke nummers (je moet eigenlijk wel dat zwaardere geluid wenning hebben als je gaat spelen) en daarna voor 500euro een tweede hans marshall valvestate 265vs koopt. Dan kan je al heeeel lekker schreuren :z

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 15:26 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-08 10:36

steveman

Comfortabel ten onder

Ik sprak daar laatst een jongen over in de trein. Als ik hem weer zie pak ik meteen pen en papier (al die hardware namen onthoud ik niet zo snel namelijk :P)

offtopic, mooi icon!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Hughes & Kettner Warp Factor: NU in de Warp serie van NUghes&Kettner. Dit is het NU metal pedaal bij uitstek voor de zwartste en zwaartste NU metal sounds. Koop hem dus NU en gebruik hem NU meteen, NU het nog kan. (aldus feedback)

brp, nu is rammstein niet echt nu-metal (whatever dat dan ook mag zijn) ... maar hier krijg je er een lekker laga geluid mee uit ...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 15:03 . Reden: rare zin ]

• Niakmo
da_rippah schreef op 07 April 2003 @ 22:25:
Ik heb een Squier Strat (hmm, beginners gitaartje :{ maar doet het prima) en ik vroeg me af of het mogelijk is om daar ook een goede distortion uit te krijgen (Fender 15R amp)?? Ik bedoel geen gescheur á la Rage against the machine; dat lukt me zo wel; maar idd wat de topicstarter zegt á la Rammstein?
Mijn eerste gitaar is ook een strat maar het is bijna onmogelijk om daar geod metal geluid uit te krijgen, daarom heb ik er ook een Bill Lwrence L500 XL element ingezet waardoor de gitaar dubbel zoveel output heeft en als ik hem dan in mijn Marhalltje stop komt er genoeg metal geluid uit. Ik zou een stuk kunnen opnemen als je het verschil wilt horen. En het is gewoon per persoon welk pedaaltje je bevalt en ik hou gewoon meer van mijn distortion op mijn Marshall amp die door de buizen word "gemaakt" dan door een klein electronisch pedaaltje.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:59
Wat sommigen suggereerden: een Ibanez Tube Screamer gaat je nooit het geluid van Rammstein o.i.d. geven. Dit is een overdrive pedaal en is een stuk subtieler dan die "over the top" megadistortion die je zoekt. Ik heb zelf een TS-10 (jaren 80 versie van de TS-9 Tube Screamer) maar gebruik dat ding alleen voor slaggitaar. Als het een stuk lomper moet trap ik m'n Roger Mayer Voodoo1 pedaal wel in :)
Ik kom alleen nooit meer aan gitaar spelen toe :(

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tube screamer is ook al een heel oud pedaaltje dat uit de tijd stamt dat ze nog nooit van metal gehoord hadden. Zeker niet bedoeld voor modern scheurgeluid. Maar zoals velen al zeggen: het begint bij een gitaar met genoeg output, die Ibanez van ts zal dat wel hebben. Wat nog belangrijker is, is je speeltechniek, je kan door de juiste aanslag een aggressief geluid krijgen terwijl je niet eens zo heel veel oversturing uit je versterker haalt.

Met die versterker zul je trouwens geen meter verder komen denk ik. Het is een oefenversterkertje. Ik ga ervanuit dat je niet veel geld te besteden hebt (welke muzikant heeft dat wel ;) ) dan raad ik je aan om eens naar 2e hands Marshall Valvestates te zoeken. Ik heb de mijne een paar jaar geleden verkocht voor iets van 400 gulden. Daar zit behoorlijk veel gain in, een contour-knop om van 70's rock naar metal te gaan en hij is nog best handzaam/licht. Omdat er al een tijdje een hele nieuwe serie Valvestates is, kan je die eerste serie misschien voor weinig kopen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tubescreamer is inderdaad voor de bluesachtige dingen..

wat je eens moet proberen is een van dane-electro (rood/bordeaurood pedaal (de grotere versie) kan even niet op de naam komen..

verder moet je je midden weg draaien en je hoog en laag omhoog..zo krijg je het metal effect..

op marshall's bereik je dit sneller... met een line6 pod, of behringer V-amp nog sneller ;)

contour is eigenlijk een parametrische eq met voor ingestelde waarde
q vs volume en peak frequentie geloof ik (zodat je geen piekfreq's krijgt)

btw.. wil je je distortion onder controle houden , gebruik geen enkelspoels elementen ala fender.. een mooie soapbar / paff elementen kunnen ze tevens beter aan.

je hebt ook zogenaamde stack-elementen (fender noemt ze "nois-less" ) zijn 2 elementen boven melkaar ipv naast melkaar.. zo krijg je een "singlecoil" achtiger geluid maar je kan er ook mee scheuren (in controle houden)

vergeet niet dat je het sprankelende wat de enkelspoels heeft totaal wegneemt

ik heb een setje stack elementen en een small versie van de p90 in mijn gitaar zitten.. mooie middenweg, maar het kan beter..

vergeet ook niet dat een houtsoort veel doet met et geluid... maar houd in je achterhoofd dat het verschil tussen de verscillende soorten elementen het meest uitmaakt

als je wilt solderen is dit trouwends ook leuk :)
source = gitaarwerk.net O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/info/SPswitchhumbucker.gif

deze schakelt je elementen over de breedte in serie of parralel
een serie of parralel heeft veel met je controle te maken.. de normale manier van enkelspoels elementen aansluiten is parralel.. humbuckers in serie

wat ik bij mijn andere gitaar heb gedaan is met een trek-potmeter die dubbelpolig is deze schakeling gemaakt.. even die solderen.. en verder hoef je niets aan je gitaar te verbouwen.. klinkt super.. en anders ;) maar wel mooi.. aanrader :)

offtopic:
Ik heet niet voor niets Gitaarwerk,
of ik goed kan spelen ligt hier geheel buiten ;)

[ Voor 27% gewijzigd door gitaarwerk op 08-04-2003 23:39 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Dat vind ik idd ook een heel goed punt waarop je let TheLemon. Je speel techniek speelt ook een rol. Maar ja dat moet je echt leren door veel oefenen, luisteren en vooral zelf veel ontdekken en je eigen "geluid" zoeken.
Maar goed. Of je koopt nu en Boss pedaaltje en daarna hard aan het werk voor een tweede hansie Marshall valvestate/Laney G-serie's versterker of je koopt direct een nieuwe versterker door wat bij te verdienen/lenen.
BTW TheLemon. Elke gitaarist heeft geld over voor zijne liefhebbende gitaar :P. Gewoon werken tot je er bij neer valt. Ik heb ook zo al mijn spul bij elkaar gekregen (nou niet dat ik er 10 keer voor neergevallen ben :) ). Maar ja dan wordt het kiezen OF gitaar OF Tweakstuff....... a what tha lame gewoon allebij :9

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 22:22
Als je nog niet zo lang speelt heb je inderdaad meer aan een fijne (lees duurdere) gitaar dan aan een dure versterker.

Er worden hier erg zinnige dingen gezegd over het klinken zoals een band op plaat klinkt, trouwens, dus probeer dat in het achterhoofd te houden.

Om trouwens hetzelfde geluid te krijgen moet je meer hier aan denken:

(2 zijn voor backup en 1 voor monitor (wedge)) :9~

Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~dennis/forum/rampowerrig.jpg

en de effecten 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~dennis/forum/ramfxrig.jpg

Maar voor thuis denk ik dat je het meest hebt aan een BOSS Metalzone, een Jackhammer (iets minder bzzz), een ZOOM TRiMetal TM-01 (kan ik uit ervaring aanraden) of een Hughes & Kettner Warp Factor.

De voorgenoemde Ibanez Tubescreamer (of een ProCo RAT) werden vroeger gebruikt door metalbands om een zwetende buizentop (Marshall JCM800 2204) nog zwaarder te laten oversturen. Klinkt ERG vet en dynamisch!

Ik gebruik zelf een Peavey 5150II voor een Deftones/ System of a Down achtige oversturing, en een multieffects voor alle effecten (ik haat tapdansen op allerlei pedaaltjes)

voor een overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dennis808/pics/skirl_dennis_2002.gif

Tip! Neem je eigen gitaar mee (als ze 'm daar niet hebben) en probeer de pedalen op dezelfde versterker als je thuis hebt. Dit voorkomt veel verrassingen.

Succes! \m/

[ Voor 16% gewijzigd door dennis808 op 09-04-2003 08:46 ]

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• TheLemon

TheLemon

Ja en als je echt goed bent verdien je natuurlijk je centen met gitaarspelen (helaas voor weinigen weggelegd). Maar inderdaad wel prioriteiten stellen. Ik heb op mijn 16e die Marshall Valvstate gekocht en een Gibson Les Paul allemaal van bijbaantjes. (ja, ik speelde toen al 7 jaar, dus ik vond wel dat ik dat verdiend had...)
Heb die Les Paul trouwens nog wel, echt enorm vette scheur daarin. Kan ik voor bijna alles gebruiken, van blues/rock/70's t/m metal. Heb er vorig jaar wel een Fender Tele (namaak 50's model) bijgekocht voor het cleanere werk en de slagjes met meer crunch geluid.

edit:
Dennis808, zet die \img even de andere kant op: /img, ben wel benieuwd namelijk

[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 08-04-2003 23:49 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

telecasters blijven de mooiste gitaren vind ik O+ (niet qua uiterlijk dan)
deze gitaar leent zich echt super voor stringbenden..
helaas speel ik op dit moment meer piano dan gitaar, maar ik moet mijn naam maar eens in eren houden door snel mijn website af te maken :P

Een versterker (even toevoegen) maakt meer uit trouwends dan de gitaar waarmee je speelt.

offtopic:
Heeft iemand hier weleens op een matchless chieftain gespeeld? (behalve dan die in de line6 ofzo zit)

• TheLemon

TheLemon

[Nickchange] Pianowerk :D
Matchless bestaat al een tijdje niet meer dacht ik. Is de produktie alweer opgepakt inmiddels door een ander?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

TheLemon schreef op 08 April 2003 @ 23:53:
[Nickchange] Pianowerk :D
Matchless bestaat al een tijdje niet meer dacht ik. Is de produktie alweer opgepakt inmiddels door een ander?
nee, blijven de oude bakken.. ik heb een aantal opnames van matchless icm met telecasters gehoord... mooiste geluid ooit O+ (The Hellecasters)

nickchange helaas niet meer mogelijk ;)
(btw, voor wat ik weet wil ik best uitkomen.. O-) )

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 08-04-2003 23:55 ]

• Niakmo
ik heb zelf een Marshall JTM60. Is een volledig buizen marshall met een mooi clean kanaal wat heel veel marshalls missen en de scheur is niet overdreven maar goed genoeg en ik krijg er een goed metallica geluid bijv uit. Ik heb er Bill Lawrence elementen in mijn gitaar gezet voor meer output want het scheelt ook heel veel. Maar het beste is om jou gitaar mee naar de winkel te nemen en gewoon alle pedaaltjes uitproberen en pas op voor multieffect dingen ze kunnen in de winkel of thuis mooi klinken maar zodra je in een band gaat spelen kan je geluid zo wegvallen.

Verwijderd

Waar Rammstein hun nummers mee hebben opgenemen zijn Mesa Boogie amp met SanSamp voorversterker. Kruspe speelt op een custom ESP met actieve hummie's en Landers speelt op een MusicMan EVH.

Ik heb zelf een Marshall AVT275 -> Boss GT-6 -> Jimmy Dunlop WahWah -> Ibanez S540 Custom Made en een Peavey EVH Wolfgang

Zoiets als een Boss MT2 of een Tubescreamer van Ibanez zijn zeer goeie dingetjes en veel 2e hands te verkrijgen. Kijk maar eens op marktplaats.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 21:21 ]

• TheLemon

TheLemon

Die jtm60 ken ik niet, is dat een nieuwe? Ik dacht dat de originele alleen in 45 en 100Watt gemaakt werden. Ik heb zelf een gemodde JTM100 uit de 60's, met toegevoegd scheurkanaal en nog wat kleine wijzigingen (o.a. twee van de vier EL34's hebben plaatsgemaakt voor 6L6-en).
4x12" vintage kabinet heb ik zelf gemaakt. Ook de amp van binnen helemaal opnieuw bedraad.
Afbeeldingslocatie: http://62.166.176.16/shared_files/lemonsgear.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TheLemon op 09-04-2003 22:24 ]

• Niakmo
TheLemon schreef op 09 april 2003 @ 22:17:
Die jtm60 ken ik niet, is dat een nieuwe? Ik dacht dat de originele alleen in 45 en 100Watt gemaakt werden. Ik heb zelf een gemodde JTM100, met toegevoegd scheurkanaal en nog wat kleine wijzigingen (o.a. twee van de vier EL34's hebben plaatsgemaakt voor 6L6-en).
4x12" vintage kabinet heb ik zelf gemaakt. Ook de amp van binnen helemaal opnieuw bedraad.
[afbeelding]
whaaaaaa die telecaster :9~

Ik ben zelf op zoek naar een Strat met maple nek en vaste brug of zo een telecaster maar ik heb niet meer dan 1000 euro te besteden :(.

Mijn JTM60 komt 1996 en van de laaste productie dus zonder oververhit probs :).
ik ben nog wel op zoek naar een 1x 12" cabinet van marshall maar die zie je niet veel.

• TheLemon

TheLemon

Ha, die Tele is gloednieuw en was iets van 750 euro. Is namelijk een Mexicaan, moet je maar eens op gaan spelen. Dit is het 50's special blabla model. Toets is echt goed afgewerkt. Niet te vergelijken met die Japanners.

• Niakmo
Ik heb een paar van die Mexicans geprobeert maar ze klonken toch niet als een jaren 70 tele maar als je zo een in goede staat vind zijn ze heeel erg kostbaar en de nieuwe highway serie is misschien wel wat maar die heb ik nog nooit gespeelt. Maar ik ben nou vooral 2de hans aan het zoeken naar iets moois :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als ze niet klinken en de bouw is niet al te veel anders kan je een mooie vintage pickup toch kopen van seymour duncan? die elementen zijn echt verschrikkelijk goed.. (ja er zijn veel meer, maar toch steekt deze er boven uit )

Verwijderd

zirus schreef op 09 April 2003 @ 22:21:
Ik ben zelf op zoek naar een Strat met maple nek en vaste brug of zo een telecaster maar ik heb niet meer dan 1000 euro te besteden :(.
Eén woord: Fender :P Zij maken erg mooie telecasters (Mark Knopfler heeft er een paar), en zijn makkelijk te krijgen onder de €1000. Bovendien zijn ze ook nog eens van goede kwaliteit, en hebben ze een goede 'sound'..

Alleen of ze ook vaste-brug modellen hebben weet ik niet zeker :?

Edit: En maple-neck is sowieso geen probleem :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:33 ]

• TheLemon

TheLemon

Vrijwel elke Tele heeft een vaste brug, maar hij zoekt volgens mij een Strat met vaste brug of een 70's Tele. Mijn bandgenoot heeft een Strat uit de 70's (met zo'n grote headstock), zit wel een seymour duncan brugelement op, geeft erg veel output, behoorlijk dik geluid als je flink scheurt, maar toch helder (het blijft een Fender...). Hij laat die pook er altijd af, als je dan die veren goed strak aandraait gaat het prima hoor.

Verwijderd

Die, tremolo heet het geloof ik :?, laat ik er idd ook altijd af. Ik duw anders m'n snaar wel omhoog en/of druk gewoon met m'n hand op de brug :)

Weinig ervaring met Telecasters. Zou dus niet echt weten wat gebruikelijk is. Zelf heb ik het niet zo met Telecasters. Ik heb altijd het gevoel dat er iets mist bij die bovenste 'ronding' :? :D

Edit: Gitaar uit m'n icon (Dire Straits handelsmerk) is ook wel mooi :P Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.zetosa.com.pl/piotrus/greenpages/direstraits/sultans-l.jpg

Alhoewel het zonde is om hiermee te scheuren :P

Edit2: TheLemon: lekker geluidje hoor, die band! Vooral dat eerste nummer op de site is goed!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:10 ]

• TheLemon

TheLemon

offtopic:
We gaan wel erg offtopic nu, maar ja.

O da's al weer oud. Ben nu de laatste hand aan het leggen aan twee nieuwe nummers met veel beter geluid. Die zal ik tzt posten in het grote thuisstudio-topic.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

voor de DIY-ers heb ik EVT nog wel schema's van distortion pedalen (oa tubescreamer, bluesbreaker, ProCat en nog wat )

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 23:41
Ik heb voor mn PWS voor school een distortion in elkaar geknutselt :P, er kwam wat gepruttel haha. We moesten namelijk een eigen ontwerp doen maar met een bestaand ontwerp kwam er nog steeds gepruttel uit :). We hebben wel een voldoende gekregen trouwens

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

El_Hefe schreef op 11 April 2003 @ 00:52:
Ik heb voor mn PWS voor school een distortion in elkaar geknutselt :P, er kwam wat gepruttel haha. We moesten namelijk een eigen ontwerp doen maar met een bestaand ontwerp kwam er nog steeds gepruttel uit :). We hebben wel een voldoende gekregen trouwens
ik ken het O-)
ik heb ooit geprobeerd de BIG MUFF distortion te bouwen.. niet helemaal volgends plan :D

Pagina: 1