Toon posts:

[winxp]100%cpu gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder een topic geopent, maar daar zit een slotje op omdat ik niet goed gezocht had enz...
Nu heb ik dus het probleem dat me comp af en toe sloom is..ik heb al verschillende dingen geprobeerd. ad-aware en norton programma's erover heen gegooid. Gezocht bij google enz...

Als ik een programma start zoals kazaa dan ligt me cpu gebruik opeens op 100% en na een tijd zakt ie weer. Als ik een file donwload via kazaa is er hetzelfde probleem. Als ik een muziekje luister en iemand stuurt wat via msn dan gaat me geluid haperen. Kheb geen spy-ware kunnen vinden.
8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeeuh, misschien is het handig om dan nog wat extra info te geven (ja ik weet dat copy paste uit je andere topic genoeg is, maar het lijkt me erg overdreven dat iedereen dat zo moet opzoeken ;) )
  • welk OS? Tralala 8)7
  • welke hardware?
  • aangezien het over netwerk lijkt te struikelen: welke NIC en welke NICdrivers?
  • welk proces pakt die 100% CPU?
    ^^ zoeken op de naam van het proces zal al een hoop helpen waarschijnlijk.
Zo zonder info kunnen we nog niets meer doen dan de tip [search=100% CPU] of [search=99% CPU] doen :Y)

edit:
zeg maar hetgene dat gevraagd wordt in Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) plus SA Policy staat O-)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 06-04-2003 22:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 06:51
je hebt helemaal gelijk,het wordt nu een beetje raden

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je chipset drivers zijn ws niet geinstalleerd en dat zorgt ervoor dat je CPU belasting bij alle IDE activiteiten 100% is

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Bij Kazaa ben je niet de enige die dat heeft. Zelf heb ik er nooit last van, ik heb een 56K verbinding, maar m'n oom met chello en een 2200+ heeft dat ook wel eens. Het gaat dan wel om een paar seconden of zo, zeker nooit meer dan 5.

Verwijderd

Topicstarter
[list]
• welk OS?
• welke hardware?
• aangezien het over netwerk lijkt te struikelen: welke NIC en welke NICdrivers?
• welk proces pakt die 100% CPU?
OS: Windows xp proffesional..(volgens mij staat dat bij topic titel)
Hardware:
win xp professional
256 ddr sd
geforce4 TI 4200
maxtor 60 gb
P4 1.8GHZ
Euh...wat wil je nog meer weten?

Kben beetj N44B maar wat zijn NIC en NICdrivers?:'(

Als ik kijk wel proces die 100% pakt..dan kan ik dit dus niet vinden...Ik kijk bij ctr alt delete en dan processen, maar niets schiet op dat moment richting 100

Over kazaa gesproken: het zal niet aan mijn verbinding liggen omdat ik een adsl 768,0 kbps verbinding heb

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 21:56 ]

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 06:51
Nic is de netwerkaart in je pc

Verwijderd

100% belasting kan idd niet. in task manager kan je dus zien welke programma deze belasting veroorzaakt. altijd nieuwste drivers draaien helpt ook veel. Overigens erg sterk dat je geen spyware kan vinden als je kazaa gebruikt, zit namelijk volgepakt met spyware!! in elk geval zou ik ipv kazaa de versies zonder spyware gebruiken, zoals kazaa lite, icm dietkazaa ofzo.........
succes

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ten eerste: Dit topic hoort volgens mij in WOS thuis

Ten tweede: Ik weet voor 75% zeker dat een svchost.exe proces zoveel cpu gebruikt, zoek er maar eens op ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 22:02:
100% belasting kan idd niet. in task manager kan je dus zien welke programma deze belasting veroorzaakt. altijd nieuwste drivers draaien helpt ook veel. Overigens erg sterk dat je geen spyware kan vinden als je kazaa gebruikt, zit namelijk volgepakt met spyware!! in elk geval zou ik ipv kazaa de versies zonder spyware gebruiken, zoals kazaa lite, icm dietkazaa ofzo.........
succes
ja kheb wel spyware gevonden, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. en in vind geen processen in taks manager die veel gebruiken. Me svchost komt ookn niet boven de 5 uit.
Het zal wel weer formateren worden.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Installeer Linux ;-) Van Windows is het bekend dat ie regelmatig eens naar 100% gaat, zelfs een muis bewegen kost al weet ik hoeveel van een processor in Windooz

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:48
Wat zijn je systeem specs?
Hoelang is een tijdje, want ik weet uit ervaring met een pII-400 dat Kazaa en clock-cycle freter is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Guru Evi schreef op 06 April 2003 @ 22:38:
Installeer Linux ;-) Van Windows is het bekend dat ie regelmatig eens naar 100% gaat, zelfs een muis bewegen kost al weet ik hoeveel van een processor in Windooz
like that's gonna solve all his problems...

hou het aub ontopic, hier vraagt de topicstarter toch helemaal niet om?

maar topicstarter, is de load continu 100% of af ent oe 100%?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Euh, jeroen188, piem0lhoofd ;)
Heb je al format C: gebprobeerd :) ? Sinds wanneer heb je het probleem? Is hij traag meteen bij het opstarten of pas na een tijdje? Misschien heeft het met je geheugen te maken, dat Windows er een beetje raar mee omgaat?
Ik heb hier ook 5x svchost.exe draaien geloof ik, hoe werkt dat precies? Is dat essentieel? Ik heb een aantal articles gelezen via de search, die iemand liet zien :P. Maar om nou te zeggen dat ik er echt meer van weet.. Bij mij vreten die 5* svcdhost ongeveer 30MB ram?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[search=svchost]
[google=svchost]
moet genoeg info opleveren.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

Dr C

met C en CK

druk op CTRL-ALT-DEL -> taskmanager laat je precies zien wel proces veel CPU inneemt en bij je er zo achter. Kan ook CPUIDLE zijn bv.. Met deze info kom je niet echt ver iig

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

hoeveel download's staan er in kazaa. ikweet namelijk uit eigen ervaring dat als er meer dan 200 download's instaan dat ie ook je hele cpu in belsag neemt ook als is ie er maar met 3 bezig.

Verwijderd

Topicstarter
bij het opstarten is ie bij het scherm voor "welkom bij windows xp" ook langzamer dan normaal. Hij is niet constant op 100% maar gewoon als die iets moet laden schiet ie naar 100% en begint het een beetje te haperen. Bij 1 download doet ie dit ook.
Dit probleem heb ik nooit gehad, me systeem draaide bijna een half jaar goed, toen heb ik hem opnieuw geinstalleerd en na 2 weken had ik dit probleem. Maar ik denk dat het maar weer format C: wordt :(

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 22:44

Visjes

Blub........

Had ik laatst ook.

kijk met CTRL+ALT+DEL of heel toevallig het programma services.exe al de cpu ik beslag neemt.
Als dat wel het geval is moet je kijken onder services onder controle panel ->administrative tools ->services en kijk of er opvallende programmas lopen.

Ander gebruik search om te kijken of de services niet aan hoort te staan en hoe je het het beste uit kan zetten

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb de laatste tijd dat harde schijf bewerkingen 100% CPU tijd vergen :(

Wat ik heb gecontroleerd:
- beide harde schijven draaien op UDMA (!)
- nieuwere videokaart drivers vervangen door oudere (waarvan ik wist dat ze goed werken)
- gecontroleerd op spyware: nix gevonden
- nieuwere bios geflashed
- nieuwere HPT drivers geïnstalleerd
- gechecked op virussen
- IDE controller uit apparaatbeheer geknikkerd en daarna gereboot (nog steeds UDMA)

Installatie is nu zo'n 1,5 jaar oud, draait superstabiel, op de 100% CPU tijd bij harde schijf acties na. En het heeft wel goed gewerkt :?

Oh ja systeem: XP, PIII-750, 512 MB RAM, Matrox G400, of zie mijn specs ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• danslo
  • Laatst online: 20:21
hmmz.. Je had het over geen spyware.. En virussen? Heb je er al op gescand?

Verwijderd

www.housecall.nl, voor een virusscanner ;). Format C: hoeft niet altijd, check idd wat er allemaal draait op je comp. Check eventueel geheugen met memtest86? Zou ook nog wel eens dwars kunnen liggen. Anders gooi je windows er een keer overheen, doet t ook altijd goed.
Heb je windows update gedaan? Kan ook nog wel eens helpen..

Verwijderd

Topicstarter
kheb toch de updated versie van norton 2003, geen virussen. Als ik de xp erin doe en windows eroverheen gooi...blijven dan al mijn huidige bestanden bestaan?

• danslo
  • Laatst online: 20:21
Als je geen format doet wel :P

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

toch vreemd hier, ik heb coolmon draaien.. ik zie als ik gewoon een beetje mijn muis beweeg door het startmenu heen, dat de cpu op 100% zit.. dat lijkt me niet de bedoeling en dat was ook nooit zo :?

* CAP-Team gaat morgen windows xp maar eens herinstalleren.... :|

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1