Toon posts:

Knoppix

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen knoppix, maar erg veel snap ik er nog niet van.. Ikw eet dat linux doorzetttings vermogen nodig heeft, maar ik he geen idee waar ik goede info kan vinden.. Ook krijg ik wine, sounblaster Audigy player, MSN en ICQ niet aan de praat. Hoe kan ik in godsnaam nou het best beginnen met het instellen enzo? En elke keer als ik weer opnieuw mijn PC met knoppx opstart zijn mijn instellingen weer weg, hoe sla ik dit op?

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Knoppix is een test cd-rom die je dus niet kunt aanpassen of beschrijven. Je kan verschillende instellingen opslaan via een programma maar als je met linux wilt beginnen kan je het beste een distributie (redhat, mandrake etc.) op een apparte partitie installeren op je hardeschijf.

[ Voor 18% gewijzigd door Wietse op 06-04-2003 20:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 20:43:
Ik heb sinds enkele dagen knoppix, maar erg veel snap ik er nog niet van.. Ikw eet dat linux doorzetttings vermogen nodig heeft, maar ik he geen idee waar ik goede info kan vinden.. Ook krijg ik wine, sounblaster Audigy player, MSN en ICQ niet aan de praat. Hoe kan ik in godsnaam nou het best beginnen met het instellen enzo? En elke keer als ik weer opnieuw mijn PC met knoppx opstart zijn mijn instellingen weer weg, hoe sla ik dit op?
Daar is Knoppix niet voor bedoeld

Knoppix is bedoeld als rescue - disk. Dat start je op vanaf je CD-rom en kan je eventueel data mee backuppen enzo

klik voor de lol hier es

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 20:47 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Knoppix is meer iets om aan Linux te kunnen 'ruiken'... als je de volledige maaltijd wilt moet je meer richting Red Hat, Debian en dergelijken gaan :)

[rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml]

* Rafe is nog altijd in de ruik fase. :+

edit:
Je kan ook Red HAt downloaden hoor, alleen dan krijg je geen boekje + abbo op de helpdesk ofzo...
Zie ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/redhat

[ Voor 31% gewijzigd door Rafe op 06-04-2003 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
k, dan redhat maar kopen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Probeer de nieuwe redhat (vind ikzelf erg moooi) of mandrake/suse voor het gebruikers gemak.

msn kan je bijvoorbeeld vinden onder het progje Gaim, en dan de msn plugin ;)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Msn kan ook met een prog op de cdrom. Moet je even zoeken op het knoppix forum.

Er staat zelfs een programma op de cd, om een hdd-install te doen :).
Wel veel schijfruimte nodig ;). Hoe en wat staat ook op dat knoppix forum.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02
In de bovenste link vind je info over wat we verwachten van een topicstart in NOS. Verderop in het document staan linkjes naar documentatie die je eens door zou kunnen nemen. In de onderste link staat een verwijzing naar een Linux cursus. Lees die anders eerst eens door. Daarnaast kun je ook eens op de site van knoppix gaan kijken en in de fora aldaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.