Wat word beter ondersteund door stand alone dvd players? +/-

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ben bezig met een projectje voor mijn baas.
Idee is om (voorlopig) 100 DVD's te branden met foto's erop.
Wil hij dan gaan gebruiken ter vervanging van de folders, zodat mensen een indruk kunnen krijgen van wat wij doen.
Allemaal leuk natuurlijk, gaat tot nu toe gesmeerd.
Maar nu komt dus het branden, wat kan ik nu het beste doen?
DVD-R of DVD+R?
Gaat me nu even niet om kwaliteit, maar om compatibiliteit.
Moet natuurlijk niet zo zijn dat mensen thuiskomen en die DVD in hun player stoppen en er niks gebeurd.
Zit er aan te denken om er een aantal in ander formaat te branden, mocht dit toch gebeuren (dvd+r weigert, kunnen ze ruilen voor dvd-r)
Maar waarmee speel ik nu het safest? Wat word het meest ondersteund?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschilt weer per player.
+R werkt hier beneden niet (terwijl het op een andere standalone weer wel werkt).

Omdat je niet kunt vertellen wat voor speler iemand thuis heeft staan kun je niet bepalen of je + of - moet hebben
Verder kun je natuurlijk wel kijken wat de meest verkochte spelers zijn en wat die ondersteunen, maar hoe weet je nou of jouw klanten die juist hebben.

Mijn tip, koop dure CDRs, fik op een lage snelheid videocds en je hebt iets waar je geen gezeik mee hoeft te verwachten (op 1 of 2 spelers na die het schijfje niet slikken misschien).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
SVCD is idd echt de oplossing. DVD's werken voor geen meter omdat er idd geen enkele garantie is, behalve als je ze laat persen.
Met een oplage van 100 stuks zou dat ook nog wel misschien een optie zijn.

http://www.cd-duplicatie.nl/duplicatie.html

Senile! Senile Oekaki

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

_bas_ schreef op 06 April 2003 @ 23:22:
SVCD is idd echt de oplossing. DVD's werken voor geen meter omdat er idd geen enkele garantie is, behalve als je ze laat persen.
Met een oplage van 100 stuks zou dat ook nog wel misschien een optie zijn.

http://www.cd-duplicatie.nl/duplicatie.html
Wow, heb je die prijzen gezien op die site. Behoorlijk hoog als ik eerlijk moet zijn.

Kan de TS beter VCD (of zoals jij zegt SVCD, nog betere kwaliteit) gaan fikken, want dat is vele malen goedkoper.

bovendien is het ter vervanging van foldermateriaal. een VCD kan makkelijk 45 minuten video bevatten met acceptabele kwaliteit (wat SVCD is weet ik zo niet, maar ik dacht de helft), ik kan me niet voorstellen dat de TS 1.5uur aan video op een schijfje wilt hebben :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 00:39
Ik zou voor vcd gaan, want bijna iedere dvd spelert kan dat aan, voor svcd is het een heel ander verhaal!

Je zou de header trick voor een svcd kunnen proberen,maar voor de meeste compatibilitiet raad ik je vcd aan.
Vooral omdat het hier primair om fotos gaat.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Is het niet zo dat als je dvd's goed brand (niet on the fly en in iso formaat ipv joliet) dat ze dan al bijna door elke speler worden gepakt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 13:51:
Is het niet zo dat als je dvd's goed brand (niet on the fly en in iso formaat ipv joliet) dat ze dan al bijna door elke speler worden gepakt?
nee, dat is niet zo.
heb het geprobeerd beneden, maar het werkte niet.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Dus het is het slimst om gewoon op vcd te branden?
Had dit dus al gedaan als sample, maar het moet dus op DVD, ff proberen om er voor mezelf een dvd brander uit te slepen :~
SVCD word trouwens heel matig ondersteund door dvd players.
VCD word idd meer ondersteund, maar ook niet door elke dvd speler en dan ligt het ook nog aan de schijfjes.
Heb hier beneden een Sony dvd speler staan die lust alleen Novastar cd's (en die zijn failliet :( )
Dus denk ik dat ik met dvd net zo veel kans heb als met vcd (iets minder kans dan )
Maar mijn vraag is dus, wat word meer ondersteund - of + ???
Zoalas ik al zei wil ik best een aantal dvd's in ander formaat branden voor lastige players.
maar wat is de hoofdmoot?
90 DVD-R en 10 DVD+R branden dan maar?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Paquito
  • Niet online
Ik zou voor DVD+R gaan. Dit wordt ook de waarschijnlijke standaard, dus dan zit je als bedrijf meteen goed. Als media zou ik Fuji, Verbatim of Philips gebruiken zodat je zeker geen gezeik cq leesproblemen in dvdspelers krijgt.

Verder wordt DVD+R door veel players gewoon ondersteund, je kan dit o.a. zien in deze compatiblity lijst:
http://www.dvdplusrw.org/...ibilitylist_dvdvideo.html

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Kijk aan zo'n antwoord heb ik wat :)
Zal maar eens beginnen met 90+ en 10- dan, zien we wel hoe het uitpakt :) THX all :)

Verwijderd

zou ik toch maar niet doen.
ik zou 90- en 10+ doen
degenen die een dvd+rw brander hebben schreeuwen allemaal hard dat +r de standaard wordt, omdat ze dat willen en omdat ze als argument gebruiken dat microsoft het ondersteunt. een zeer slecht argument, want het gaat bij microsoft niet om de compatibiliteit, maar om het geld. windows is immers een klote besturingssysteem waar van alles aan mankeert. een klote standaard kan daar dus nog wel bij, dat verschil merk je niet meer.

de grootverbruikers zijn allemaal -r aanhangers, om de simpele reden dat het beter compatible is met huis tuin en keuken spelers. dvd-r is ook nog eens goedkoper.
als je op www.rpc1.com kijkt dan zie je dat men alleen geintereseert is in firmware van de pioneer dvd-branders. alleen die worden gepatcht zodat je 1x dvd-r op 2x kan branden, an straks ook op 4x. er is niemand die zich bezig houdt met de firmware van dvd+ en dvd+/- branders (alleen het regio gedeelte).
uit het forum van die site blijkt ook hoeveel dvd-r gebruikers er zijn en dat er amper +r aanhagers zijn.

nederland is een van de weinige landen waar +r een naam heeft, maar in de rest van de wereld is +r net zoiets (misschien iets meer dan) dvd-ram.
aangezien nederland niets betekent op wereld niveau, wordt -r de standaard.
eigenlijk is -r de standaard al.

-r schijfjes worden veelal per spindel verkocht. +r meestal nog per stuk. dit is duidelijk te zien in het aanbod op www.opus.nl

ik hoop dat ik jou (en een hoop anderen) bij deze heb overtuigd

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wussy, als ik jou was zou ik het verhaaltje maar eens wat nuanceren ..
Ergo: die scheldwoorden kunnen wel weggelaten worden :z

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De meeste dvd spelers standalone die ik heb geprobeerd spelen allemaal dvd-r af, dvd+r zie ik niet zo veel behalve de nieuwe spelers. DVD-r gaat in bijna alles, +r dus niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Kijk eens naar de lijst DVD branders:

DVD-R:
- Teac
- Pioneer
- Toshiba

DVD+R:
- Sony
- HP
- Fujitsu-Siemens
- Aopen
- Nec
- Ricoh
- Mitsumi
- Traxdata
- Freecom

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 13:15:
Kijk eens naar de lijst DVD branders:

DVD-R:
- Teac
- Pioneer
- Toshiba

DVD+R:
- Sony
- HP
- Fujitsu-Siemens
- Aopen
- Nec
- Ricoh
- Mitsumi
- Traxdata
- Freecom
Ik zeg het maar even maar de Sony DRU500A(X) kan DVD-R en DVD+R branden.

Verwijderd

Dutch3men schreef op 10 April 2003 @ 13:23:
[...]

Als je me naam had gechecked had je geweten dat ik deze apparaten zelf verkoop. Sony ondersteunt met de DRU-500AX/ULX en DRU-510A/UL de plus en de min ja, maar ze ondersteunen zelf de + variant.
Met de - en + ineen zagen ze een markt. Dat hebben we met zn allen wel gemerkt.

• Bor

Bor

Dutch3men schreef op 10 April 2003 @ 13:23:
[...]

Inderdaad, bovendien bestaat -r al veel langer dan +r en zijn er daardoor meer dvd spelers die wel -r kunnen lezen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
AAARGHH!!!
Nou word ik gek :)
Nou weet ik nog niet wat ik zal doen :(
Zie ik eerst een lijst waarin staat dat veel dvd spelers +r kunnen lezen en nu word dat dus weer totaal tegengesproken !
He gaat er om dat men in Nederland op een Thuis-DVD-speler deze dvd's af kunnen spelen.
Heb dus niks met het buitenland te maken en ook niks met pc-dvd spelers.
Wat moet ik nou doen?? :?

• Paquito
  • Niet online
Inderdaad, bovendien bestaat -r al veel langer dan +r en zijn er daardoor meer dvd spelers die wel -r kunnen lezen.
Wat een onzin zeg. Mijn _Pioneer_ dvd speler is al 4 jaar oud en hij leest gewoon mijn DVD+R en DVD+RW. Hetzelfde geld voor mijn _Pioneer_ dvd-303 (PC-DVDROM) die ook al zo'n 4jaar oud is.
Ik denk toch echt dat de meeste problemen veroorzaakt worden door slechte media en/of slechte authoring....
Btw. Die lijst kan je echt wel vertrouwen, er wordt echt geen poep gepraat daar.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Nog meer ideen??Iemand?

• SpeedBart
  • Laatst online: 02-03 11:15

SpeedBart

Futurama 0wnage

Persoonlijk zou ik zeggen ga voor -r en gebruik de search eens es of evt. www.google.nl voor dit soort vragen. Het zal nog een hele tijd duren voor een de standaard word en misschien komt er helemaal wel geen standaard en blijft +r en -r wel naast elkaar bestaan. Zelf heb ik de ervaring dat -r door meerdere home players worden ondersteunt dan de +r

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Daarom open ik hier ook een topic, kom veel tegen op google, maar dat is allemaal zo theoretisch ingesteld.
Ik wil juist graag ervaringen horen van mede-tweakers, de praktijk is beter dan de theorie.
Een lijstje zegt me niet veel, kan ook wel een lijstje op i-net zetten met mijn voorkeur :)
Ervaringen wil ik horen, zo veel mogenlijk :)

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 21:44

Redlihcs

? of !

Ga voor VCD als je zekerheid wilt hebben dat het overal op werkt. Simpel.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

SVCD zou ik zeker niet doen! Is leuk voor thuis, maar niet om uit te delen. Draait lang niet overal vlekkeloos op.

Verwijderd

vcd en svcd is bij lange na geen dvd kwaliteit, dus dit is helemaal niet ter sprake.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 12:15:
zou ik toch maar niet doen.
ik zou 90- en 10+ doen
degenen die een dvd+rw brander hebben schreeuwen allemaal hard dat +r de standaard wordt, omdat ze dat willen en omdat ze als argument gebruiken dat microsoft het ondersteunt. een zeer slecht argument, want het gaat bij microsoft niet om de compatibiliteit, maar om het geld. windows is immers een klote besturingssysteem waar van alles aan mankeert. een klote standaard kan daar dus nog wel bij, dat verschil merk je niet meer.
Wat is dit nu weer voor opruiend blaatverhaal?
ik hoop dat ik jou (en een hoop anderen) bij deze heb overtuigd
Mij in ieder geval absoluut niet, kom eerst maar eens met normale en steekhoudende argumenten, ipv alleen maar trolls.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Maak een foto-VCD!! Het is dan wel geen DVD maar wel uitstekende kwaliteit!
Foto-VCD ondersteunt 704x576 (PAL).

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom zie ik hier uberhaupt een discussie? Google maar raak en overal staat duidelijk dat -r in veel meer standalone spelers werkt dan +r. Echter is de voorsprong wel aan het afnemen. En er zijn bijna geen spelers die alleen +r lezen. Dus -r is gewoon de meest logische keuze. Zorg dan wel dat je op goede dvd's brand. (pioneer of verbatim)

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 14-04-2003 13:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Redlihcs schreef op 14 April 2003 @ 13:22:
Maak een foto-VCD!! Het is dan wel geen DVD maar wel uitstekende kwaliteit!
Foto-VCD ondersteunt 704x576 (PAL).
Ook niet alle dvdspelers ondersteunen Foto cd. Hetzelfde geld voor SVCD.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 09:03
maar zo te horen wel de meeste, en dat is toch wat je wilt als bedrijf, want je maakt geen goede indruk als ze je reclame/folder niet kunnen lezen, dan denken de mensen: ow dat werkt hier niet dan kunnen ze maar naar de kl*t* lopen (zo zou ik iig denken, maar ja wie ben ik.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

justifire schreef op 13 april 2003 @ 17:42:
Daarom open ik hier ook een topic, kom veel tegen op google, maar dat is allemaal zo theoretisch ingesteld.
Ik wil juist graag ervaringen horen van mede-tweakers, de praktijk is beter dan de theorie.
Een lijstje zegt me niet veel, kan ook wel een lijstje op i-net zetten met mijn voorkeur :)
Ervaringen wil ik horen, zo veel mogenlijk :)
Misschien een idee om eens even bij winkels als Mediamarkt, Scheer & Foppen, etc. langs te gaan en vragen wat veel wordt verkocht?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Bor

Bor

Raven- schreef op 11 April 2003 @ 19:04:
[...]

Wat een onzin zeg. Mijn _Pioneer_ dvd speler is al 4 jaar oud en hij leest gewoon mijn DVD+R en DVD+RW.
Dat jouw Pioneer dat doet wil niet zeggen dat de meeste oudere apparaten dat doen. In een PS2 kunnen bijvoorbeeld geen DVD+R of +RW, dat geldt ook voor veel dvd spelers. Ik heb tot nu toe veel geexperimenteerd maar kom toch echt tot de conclusie dat -r bijna altijd werkt en +r lang niet zo vaak op oudere apparaten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En dan is het ook nog altijd de vraag wat je doelgroep aan DVD speler heeft.

Je kunt wel weten dat de helft op -RW draait, maar zodra maar 2 van de 100 mensen een ding heeft dat -R support heb je er nog niets aan.

Al eens aan een Mini DVD gedacht, is de kwaliteit en formaat van een DVD, gefikt op een CD, past dan max 18 mins op.
Kwam het ergens tegen (vcdhelp.com ofzo, geen idee meer, mijn hersens zijn beetje vergiet atm). Dus zoek daar eens naar, heb je kwaliteit, compatibiliteit en de mogelijkheid om het te fikken :)

• Paquito
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 14 april 2003 @ 13:46:
[...]

Dat jouw Pioneer dat doet wil niet zeggen dat de meeste oudere apparaten dat doen. In een PS2 kunnen bijvoorbeeld geen DVD+R of +RW, dat geldt ook voor veel dvd spelers. Ik heb tot nu toe veel geexperimenteerd maar kom toch echt tot de conclusie dat -r bijna altijd werkt en +r lang niet zo vaak op oudere apparaten.
Dat klopt, maar het geeft wel aan dat de leeftijd van de apparaten er niet veel mee te maken heeft. De PS2 staat er trouwens om bekend om heel moeilijk te werken met dvdr media. Ik vind het zelf ook niet echt een 'dvd speler'. Maar goed, sommige mensen kunnen die natuurlijk in huis hebben staan. :)
Al eens aan een Mini DVD gedacht,
Daar zou ik niet aan beginnen, want dat gaat op heel weinig spelers werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Paquito op 14-04-2003 15:21 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik brand ook een paar dvd's in het andere formaat voor degenen die geen ondersteuning hebben voor het ene formaat.
Maar ja wat word dat ene formaat?
Neig toch naar -R, niet iedereen koopt elk jaar een nieuwe dvd speler, meest mensen die ik ken hebben een dvd speler van een paar jaar oud staan.
Ja VCD werkt igg wel goed, maar DVD kwaliteit is toch wel ff wat beter.
Bovendien past op een DVD veel meer dan op een VCD,
Met een VCD heb je het met een beetje muziek en een paar fotoos zo vol.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kort maar krachtig :Y)

88% leest -R
84% leest +R

Dus ik zou voor - gaan :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

DE OPLOSSING: ;) _/-\o_
===========

Zet het opVHS band. De oorlog tussen VHS, BetaMax en Video2000 is al lang geleden beslecht. Onderling zijn de VHS-banden ook redelijk uitwisselbaar. Wat opgenomen is op een philips is vaak ook af te spelen in een JVC of PIONEER.

Of trek ik nu een beerput open en komt er een flinke discussie op gang. 8)7
(Jammer dan Video2000 niet heeft gewonnen)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DannyVersluis schreef op 15 April 2003 @ 18:17:
Kort maar krachtig :Y)

88% leest -R
84% leest +R

Dus ik zou voor - gaan :)
Waar zijn de bronnen?

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 15-04-2003 18:40 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik gok dvdrhelp.com :?

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 23:52
Mja, dat niemand nog echt met die site heeft gesmeten.
1207 DVD Players support DVDR: 89%
154 DVD Players do not support DVDR: 11%
1361 DVD Players tested (999 DVD Players are not tested).

791 DVD Players support DVDPLUSR: 83%
158 DVD Players do not support DVDPLUSR: 17%
949 DVD Players tested (1411 DVD Players are not tested).

Dus zowel absoluut als relatief wint DVD-r.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik heb een hp dvd300i en de dvd+r die ik brand werken zonder problemen in een sony,jvc,philips.

Verwijderd

VHS heeft gewonnen van hun technisch betere concurenten betamax en video2000, omdat VHS in de piraterij en seks industrie gebruikt werd. zo zal het uiteindelijk ook gaan met dvd-r.

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Ik denk niet dat DVD-R het gaat winnen.

Reden: Er komen nu erg goedkope DVD+R branders op de markt. Denk aan de NEC ND-1100A. Bij mij was dit doorslaggevend. Over een paar jaar kan bijna elk apparaat om met de plus en min variant. Voor mij dus geen argument om voor de een of voor de ander te kiezen.
Momenteel is het verschil tussen de goedkoopste met een plus en min brander ongeveer 80 euro. Maar goed... dat is mijn subjectieve mening.

Pagina: 1