[Freesco] 2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Voor een paar weken terug heb ik zonnet breedband besteld icm een ethernet modem. Als router gebruik ik een oude 486 die zonder onnodige stroomverbruikers 20 watt verbruikt :) Ik wil op deze bak Freesco geen draaien vanaf diskette.

Nu test ik 2 versies van Freesco nl 0.2.7 en 0.3.1 Normaal gesproken zou ik de nieuwste versie draaien maar aangezien de diskette bij 0.3.1 bijna vol is kun je verder weinig met freesco.

Als je al bijvoorbeeld 1 simpel html bestandje wil uploaden naar de webserver lukt dat niet omdat de ruimte niet toelaatbaar is. Daarom draai ik dus nu 0.2.7 alleen daar zit weer geen ftp server in.

Nu kwam ik aan het denken: is het niet mogelijk dat ik er een tweede diskette station bij doe en dat mount als /www ? Of kan ik beter gebruik maken van het interne geheugen en een ramdrive aanmaak :?

Verder een vraag hoe het zit met de ingebouwde firewall van Freesco. Ik kwam namelijk deze link tegen: http://freescosoft.freebs...2.7/paranoid-firewall.htm is dat iets om te gaan gebruiken of is dat niet nodig :?

Verwijderd

Naar mijn weten zit het met de firewall van Freesco wel goed. Ik draai zelf 0.2.5 (omdat de rest niet wel draaien :( ). Heb je geen HDD in die bak zitten? Want dan kun je wel makkelijk dingen uploaden en is vrije ruimte geen issue meer.

Als je het per se vanaf floppy wil draaien, kun je denk ik beter 0.2.7 nemen. Je kan dan wel een package Samba en FTP installen. Dan kun je wel dingetjes uploaden.

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Samba, past dat nog erbij, op een flop?
@JVaags: Ik zou zeker overwegen geen servers te draaien op mijn freesco bak, maar erachter (=veiliger). OK velen doen het wel. Die hebben er dan wel allemaal een disk in hangen.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Major7 schreef op 06 April 2003 @ 20:40:
Samba, past dat nog erbij, op een flop?
@JVaags: Ik zou zeker overwegen geen servers te draaien op mijn freesco bak, maar erachter (=veiliger). OK velen doen het wel. Die hebben er dan wel allemaal een disk in hangen.
Ik ga enkel services draaien voor het lokale netwerk. Ik dacht hierbij aan een klein webserver (gemeenschapelijke startpagina) en een ftp server (om de startpagina up te loaden)

Verwijderd

Waarom hang je er geen oude hdd in? Iedere tweaker heeft toch wel een 500 mb oude hdd liggen :P
Anders koop je zo'n ding voor 2 knaak 80 en een zak appels - heb ik ook gedaan. Freesco heeft een prima hdd manager die hem uitschakelt na xx tijd inactive. Bovendien heeft Freesco standaard een Apache file listing draaien op poort 92 wat ook een leuk stukje speelgoed is. En om het af te maken is er ook een freesco sambaswat (filesharing met browserinterface op poort 901)
Samen met FTP is het een perfecte fileserver / router voor weinig.

Het command is trouwens move2hhd dacht ik B)

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:16:
Waarom hang je er geen oude hdd in? Iedere tweaker heeft toch wel een 500 mb oude hdd liggen :P
...
Dan gaat dat ding direct weer zoveel stroomverbruiken. Het scheelt namelijk best wel veel of je er wel of geen HD in hebt.

Ik heb gister een tweede floppy drive eraan gehangen maar ik kan die helemaal niet aankoppellen vanuit Freesco? In de opstartlog zie ik hem wel voorbij komen maar in de /dev directory ontbreekt /dev/fd1 :?
Pagina: 1