- Spywareblaster zorgt er alleen voor dat de spyware uit de lijst geen Accept? Yes/No ActiveX venster meer in Internet Explorer kan geven (ik heb het ook ge-installeerd), het blokkeert dus geen anderszijds geinstalleerde spyware, bijvoorbeeld wanneer je kazaa ofzo installeert.
- Ad Watch (de 5.8 versie in ieder geval) blokkeert geen spyware, maar geeft een popup iedere keer als er een spyware item is aangemaakt. Imo werkt dit niet voor dagelijks gebruik, want het kan zeer irritant kan worden, weet ik uit ervaring. Ik draai het dan ook niet meer. AdAware gebruik ik wel 1x per maand ofzo, misschien nog wel minder, vindt toch nooit wat

- Ik gebruik een [url=blabla]hosts[/url] file met daar in zo'n 15.000 adservers die verwijzen naar het ipadres 0.0.0.0 (schijnt iets sneller te zijn dan naar 127.0.0.1 te laten wijzen).
Voor het snel aan en uitschakelen, en editen van dee hosts file gebruik ik het tooltje
HostsToggle. Er is zelfs nog een tool dat
Hostess heet waarmee je de hosts file kunt beheren in groepen enzo, maar ik vindt het onhandig en gebruik het niet.
- Ik gebruik Mozilla als browser en als emailclient

++ Spam wordt automatisch herkent nadat Mozilla geleerd heeft wat spam is.
++ Mozilla heeft een aantal spam preventie maatregelen. Zo kan voor email cookies, remote pictures, javascript, plugins uitgeschakeld worden. Daarnaast is de mogelijkheid om je mail in original of simple HTML of plain text te bekijken. Zo kan verstuurde spam nooit terug communiceren met een server en dus registreren dat jij het mailtje hebt gelzen.
++ Mozilla heeft een popup manager, ik krijg dus nooit geen popup's meer wanneer ik dat niet wil.
++ De cookie manager werkt nog niet zoals ik wil, liefst zou ik deze hetzelfde hebben als de popup manager. Dus nooit geen cookies behalve op de sites waar ik aangeef dat het wel mag. Da's al meerdere malen gesuggereerd, dus het zal wel een keer komen. Voorlopig heb ik het zo ingesteld dat ie iedere keer vraagt of ie cookies mag aanmaken. Dit heeft als voordeel dat ik kan zien of de server ook een adserver of spy-zooi-server is. Dan wordt de server linea recta richting hosts file ge-copy-paste, om zo nooit meer iets te vernemen van deze server

++ Ik gebruik
BannerBlind en
AdBlock om banners te blokkeren op basis van afmetingen en via filters.
Volgens mij was dit het zo'n beetje

Als ik wat vergeten ben, tja, dan edit ik de boel wel ff
[
Voor 2% gewijzigd door
blackd op 08-04-2003 12:56
]