Toon posts:

Je pc imuum voor spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen

Voor de gëinteresseerde er is een programma op het internet dat Spyware niet tegenhoudt. Maar deze software maakt je pc imuum voor spyware!!!
Het programmaatje is gratis te downloaden van:

http://www.wilderssecurity.net/spywareblaster.html

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21
Een goede, bekende, af en toe geupdate virusscanner kan dit toch ook?

Verwijderd

Topicstarter
Een virusscanner vind geen Spyware op een pc Alleen maar Virussen en Trojans. Die vinden geen spyware zoals; gator of lop.com

• danslo
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 19:56:
Een virusscanner vind geen Spyware op een pc Alleen maar Virussen en Trojans. Die vinden geen spyware zoals; gator of lop.com
Huh.. Dat was toch adware? B3D projector enzo dat is spyware.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:55
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/spyblaster.gif

Dit programma houdt dus die irritante activex vensters tegen (die bij de IE-standaard instellingen naar boven schieten) het is niet te vergelijken met ad-aware dit is meer preventief terwijl adaware een cleaner is

Icons are overrated

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:58
SpyBot maakt je PC ook immuum :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Ad-Aware en Spybot zeggen dat het toch spyware is. Maar B3D Projector is inderdaad ook spyware

Verwijderd

Helmet schreef op 06 april 2003 @ 19:59:
[afbeelding]

Dit programma houdt dus die irritante activex vensters tegen (die bij de IE-standaard instellingen naar boven schieten) het is niet te vergelijken met ad-aware dit is meer preventief terwijl adaware een cleaner is
Fairfox heeft het over adware niet over ad-aware.
Maar goed, ik denk dat iedereen met Google de definities van adware en spyware wel kan vinden.

Wat ik belangrijker vind is de vraag of dit proggie nou goed werkt of niet....
En is het proggie zelf geen spyware? :o

Verwijderd

Topicstarter
Dat Spybot je pc imuum kan maken weet ik ja. Dat zit er in vanaf versie 1.2 Maar daar kun je alles niet zo gedetailleerd instellen als met Spywareblaster

• danslo
Ik zie op die screenshot :

Type
Spyware

Zijn er ook andere types in die lijst dan?

Verwijderd

Topicstarter
Het programma werkt goed en houd alles tegen. Ik heb het met verschillende stukken spyware geprobeerd.. En er zit geen spyware in dat programma. Want in het menu van Spybot 1.2 word bij Immunize zelfs aangeraden om dat programma te gebruiken om je pc imuum voor spyware te maken

Verwijderd

Topicstarter
Ja helemaal onderaan in de lijst staat type: cookies

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Alhoewel ik de TopicStart niet echt goed vindt (tenslotte kun je niet voor elk handig programmaatje een topic openen) vindt ik het wel nuttig dat mensen hier verschillende anti spyware ervaringen opnoemen. Uiteraardt moet het geen opsomtopic worden; maar moet het nog wel enige waarde hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het lijkt me toch een handig programma, het is toch beter voorkomen dan genezen :)
Je kan zelf ipv "microsoft internet explorer" iets anders typen bij de IE window title text :9

[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 06-04-2003 20:10 ]

• danslo
Hmm.. Ik zal het niet gaan gebruiken. Als je geen verdachte dingetjes opent en af en toe ad-aware draait is er nix aan de hand.

Verwijderd

Uhm, ik kan mij natuurlijk ook vergissen, maar in dit geval is er toch juist helemaal geen sprake van voorkomen? Je onderdrukt de symptomen tijdelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 20:14 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 20:14:
Uhm, ik kan mij natuurlijk ook vergissen, maar in dit geval is er toch juist helemaal geen sprake van voorkomen? Je onderdrukt de symptomen tijdelijk...
Dit programma zorgt er toch voor dat het niet op je pc komt, het wordt dus voorkomen maar ad-aware bv verwijdert het toch van je pc dus geneest. Wat bedoel je met tijdelijk? Er komt wel nieuwe spyware uit maar er komen dan ook weer updates voor.

[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 06-04-2003 20:17 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Dit kan Ad-Aware toch ook met die Ad-Watch?

Of ben ik nou scheel?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 06 April 2003 @ 20:20:
Dit kan Ad-Aware toch ook met die Ad-Watch?

Of ben ik nou scheel?
klopt ad aware kan dit, alleen niet de gratis versie... ;)

• Xander
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 20:21:
[...]

klopt ad aware kan dit, alleen niet de gratis versie... ;)
Hmm, heb ik volgens mij ook geen geld voor betaald.

Eens even kijken bij lavasoft....

Verwijderd

Topicstarter
Nee Ad Watch houd spyware tegen. Spywareblaster zorgt ervoor dat je helemaal niet geinfecteerd meer kan raken

• Xander
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 20:22:
Nee Ad Watch houd spyware tegen. Spywareblaster zorgt ervoor dat je helemaal niet geinfecteerd meer kan raken
Is toch hetzelfde?

Hmm, de PRO versie van Ad-Aware heeft een Ad-Watch, weet niet hoe het met PLUS zit.... Maar de gratis versie idd niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Xander op 06-04-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens die site http://www.wilderssecurity.net (exacte link: http://www.wilderssecurity.net/spywareguard.html )heeft ook een gratis spyware guard op de site.
Handig als je voor Ad-Aware, Ad-Watch niet wilt betalen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
dus ik kan weer met een gerust hart pr0n surfen zonder al die irri javapopupjes met nog meer irri dialers? >:)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Xander
0siris schreef op 06 April 2003 @ 20:26:
dus ik kan weer met een gerust hart pr0n surfen zonder al die irri javapopupjes met nog meer irri dialers? >:)
ja, nu alleen nog een moederblocker :X

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 00:39
FairFox schreef op 06 April 2003 @ 20:11:
Hmm.. Ik zal het niet gaan gebruiken. Als je geen verdachte dingetjes opent en af en toe ad-aware draait is er nix aan de hand.
Helemaaaaal mee eens............
Gewoon een goede virusscanner (NAV 2003 PRO bijv)
Goede Firewall (NPF bijv)
AD-AWARE 6 met nieuwste files

af en toe draaie en alles aan late staan, en nooit last van die dinge
k krijg ook nie van die 40 kb virusshit oid in me mail terwijl de rest
van de gaste die dit niet hebbe hier helemaal mee kapot worde gegooid

dus die proggies die de topicstarter aanbied, tis wel leuk hoor,
maar oplossingen hiervoor bestaan al een tijdje en zijn nog makkelijker ook :z :Y)

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:55
nou als je ziet dat verschillende gratis hosts (cjb.net bijvoorbeeld) tegenwoordig al zulke ads geven is het draaien van dit progje zeker wel de moeite waard maar ja je moet het ook helemaal zelf weten :P

Icons are overrated

Verwijderd

XanderH schreef op 06 April 2003 @ 20:23:
[...]

Is toch hetzelfde?

Hmm, de PRO versie van Ad-Aware heeft een Ad-Watch, weet niet hoe het met PLUS zit.... Maar de gratis versie idd niet.
Ik vind die PRO versie van ad-aware totaal niet fijn werken. die guard blocked veel te veel en je kan niet eenvoudig bepaalde pop-ups ofzow submitten.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 08:21

Stoffel

Engineering the impossible

mwah, ik blijf er toch bij dat als je daar veel last van moet hebben je eens nodig moet gaan letten op je internetgedrag, dan heb je dit soort dingen niet nodig :)

(en dan bedoel ik btw niet: alleen naar sites gaan waarvan je zeker weet dat het clean is, maar gewoon niet klakkeloos klikken, en geen tig obscure kleine programmatjes installeren)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het is nog altijd fijner dat er geen pop-ups komen, ipv dat je 10x op 'Nee" moet klikken en op "annuleren" ;)

Ik heb ook Ad-Aware Pro 6, maar die blocker doet het bij mij helemaal niet... er gebeurt gewoon niks, net alsof ie niet aanstaat.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Oww, nu snap ik pas wat dit doet. Wat mij betreft mag dit op de lijst van verplicht te installeren software op elke schoolcomputer, want bij mij op school zijn er altijd breezer sletjes die op 'ok' klikken bij GATOR en andere spyware :(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Volgens mij is Mozilla ook wel een handig programma tegen spyware ;)

Helemaal sinds hun laatste release, met ingebouwde pop-up blocker heb ik eigelijk nooit last van dit soort dingen :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 22:02:
Volgens mij is Mozilla ook wel een handig programma tegen spyware ;)

Helemaal sinds hun laatste release, met ingebouwde pop-up blocker heb ik eigelijk nooit last van dit soort dingen :)
Nou je het zegt, sinds ik mozilla gebruik kan ik mij geen voorvallen meer herinneren dat er zo'n popup kwam die vroeg of ik een time synchroniser wilde installeren :P

Zal wel komen omdat men hier ActiveX voor gebruikt, wat mozilla geloof ik niet ondersteunt.

micheljansen.org

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 23:20
_-SToFFeL-_ schreef op 06 April 2003 @ 21:21:
mwah, ik blijf er toch bij dat als je daar veel last van moet hebben je eens nodig moet gaan letten op je internetgedrag, dan heb je dit soort dingen niet nodig :)

(en dan bedoel ik btw niet: alleen naar sites gaan waarvan je zeker weet dat het clean is, maar gewoon niet klakkeloos klikken, en geen tig obscure kleine programmatjes installeren)
Tja maar niet iedereen let daarop. Er zijn genoeg onwetende figuren die gewoon doorklikken acher de pc...

Als er niet teveel (commerciele) haken en ogen aan zitten, lijkt het me best interessant. Iig voor de pc bij mijn ouders, ik heb vrijdag ook wat zooi zitten opruimen (oa MS-Connect :( ).

Verwijderd

Dan moet je ze waarschuwen, erover vertellen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:56 ]

• Sassie
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:55:
Dan moet je ze waarschuwen, erover vertellen.
Leg jij maar eens uit wat spyware is aan een msn-typje.

Ik heb iig na het cleanen mijn vader gewaarschuwd erover (en hem gezegd dat ie de laatste computeridee die ie gekocht heeft moet lezen, stond ook wat over spyware, spam en dialers in). Het is ook zijn pc en zijn telefoonrekening. ;)

Verwijderd

Ja :) , conclusie: wil je geen spyware/adware, gebruik SpywareBlaster en/of Ad-Aware

Verwijderd

Imuum: Lekker internetten en per reboot/dag/week/maand je Ghost terug....
Een disk image terugzetten is veel moeilijker[...]
CD erin, PC aan, wachten op piep en klaar, reboot....
Het formateren, herinstalleren, upgraden, enz is meer werk (image terugzetten is op m'n trage PC ongeveer 2 minuten werk). Bovendien is werk en systeemruimte gescheiden op verschillende partities zodat werk niet verloren gaat. Het installeren van het variable werk (leukprog v2.0 ipv 1.2) is dan een fluitje van een cent. Daarnaast kun je van zo goed als elk programma de ini/reg benodigdheden exporteren/importen/installeren per script en heb je helemaal geen DLL/reg zooi nodig als je programma's neemt die ook functioneren zonder installatie.

En dan nog wat: als onbesmet internetten/browsen het doel is: met 1 floppydisk kun je booten en internetten in 1 - probeer die maar eens te infecteren met de writeprotectschuif in de vergrendelstand. En als je nog leuker wilt doen: Windows branden op CD zodat je Kazaa/ftp/OS vanaf CD draait en alleen de HDD gebruikt wordt voor de downloads (die je zo weer kan wissen na het branden) en de ftp-p2p-share op CD/DVD hebt staan...

Kortom, er is meer dan 1 manier, afhankelijk van je doel, de vaagheid van de sites die je bezoekt of toegang toestaat/software die je installeert.

Imuum bestaat niet zolang de imunisatie afhankelijk is van intelligentie (van softwaremakers, gebruikers of programma's).

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 11:24 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 08:57:
Imuum: Lekker internetten en per reboot/dag/week/maand je Ghost terug....
Dat is wel een erg onhandige, omslachtige en domme manier om dit probleem aan te pakken. Een disk image terugzetten is veel moeilijker dan even op virussen scannen en bovendien ben je alles kwijt wat je in de tussentijd gedaan hebt, dus daar moet je ook rekening mee houden. Maak je je image terwijl je LeukProgramma'tjeTM 1.2 geïnstalleerd hebt, en voer je in de tussentijd een upgrade uit naar LeukProgramma'tjeTM 2.0 dan wordt met het terugzetten van je image het register met de 'oude' entries (van 1.2) teruggezet, en heb je dikke kans dat de nieuwe versie niet meer werkt. Als je, net zoals veel tweakers, heel veel software gebruikt en vaak upgrades uitvoert is deze methode een 'road through hell'. (en zeg nou niet dat je voor elke nieuwe installatie je image terug moet zetten, installatie uitvoeren en weer een nieuwe image maken, want dat is helemaal gekkenwerk, want dat moet je dan ook doen als je permissies verandert ergens op je schijf...).
hè, dat moest er even uit :)

micheljansen.org

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik lees eigenlijk alleen maar dat het ActiveX blokt? :?
Hoezo zou je dan direct imuum voor spyware zijn? De spyware die ik heb is namelijk alles gewoon door geinstalleerde programma's waarbij spyware wordt geinstalleerd...

🌞🍃

• Sassie
DataBeest schreef op 08 April 2003 @ 10:37:
Ik lees eigenlijk alleen maar dat het ActiveX blokt? :?
Hoezo zou je dan direct imuum voor spyware zijn? De spyware die ik heb is namelijk alles gewoon door geinstalleerde programma's waarbij spyware wordt geinstalleerd...
Daar is dan weer een ander progje voor: SpywareGuard (te vinden via dezelfde site).
Runt in je systray en zou je moeten waarschuwen als je een .exe of .cab opent waarin spyware zit...

Maar ja die active X block dat is dus voor Gator, CometCurser, BonziBuddy & friends.
Voorkomt iig ellende door mensen die onwetend op ja klikken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sassie op 08-04-2003 10:52 ]

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

- Spywareblaster zorgt er alleen voor dat de spyware uit de lijst geen Accept? Yes/No ActiveX venster meer in Internet Explorer kan geven (ik heb het ook ge-installeerd), het blokkeert dus geen anderszijds geinstalleerde spyware, bijvoorbeeld wanneer je kazaa ofzo installeert.
- Ad Watch (de 5.8 versie in ieder geval) blokkeert geen spyware, maar geeft een popup iedere keer als er een spyware item is aangemaakt. Imo werkt dit niet voor dagelijks gebruik, want het kan zeer irritant kan worden, weet ik uit ervaring. Ik draai het dan ook niet meer. AdAware gebruik ik wel 1x per maand ofzo, misschien nog wel minder, vindt toch nooit wat :)
- Ik gebruik een [url=blabla]hosts[/url] file met daar in zo'n 15.000 adservers die verwijzen naar het ipadres 0.0.0.0 (schijnt iets sneller te zijn dan naar 127.0.0.1 te laten wijzen).
Voor het snel aan en uitschakelen, en editen van dee hosts file gebruik ik het tooltje HostsToggle. Er is zelfs nog een tool dat Hostess heet waarmee je de hosts file kunt beheren in groepen enzo, maar ik vindt het onhandig en gebruik het niet.
- Ik gebruik Mozilla als browser en als emailclient _/-\o_
++ Spam wordt automatisch herkent nadat Mozilla geleerd heeft wat spam is.
++ Mozilla heeft een aantal spam preventie maatregelen. Zo kan voor email cookies, remote pictures, javascript, plugins uitgeschakeld worden. Daarnaast is de mogelijkheid om je mail in original of simple HTML of plain text te bekijken. Zo kan verstuurde spam nooit terug communiceren met een server en dus registreren dat jij het mailtje hebt gelzen.
++ Mozilla heeft een popup manager, ik krijg dus nooit geen popup's meer wanneer ik dat niet wil.
++ De cookie manager werkt nog niet zoals ik wil, liefst zou ik deze hetzelfde hebben als de popup manager. Dus nooit geen cookies behalve op de sites waar ik aangeef dat het wel mag. Da's al meerdere malen gesuggereerd, dus het zal wel een keer komen. Voorlopig heb ik het zo ingesteld dat ie iedere keer vraagt of ie cookies mag aanmaken. Dit heeft als voordeel dat ik kan zien of de server ook een adserver of spy-zooi-server is. Dan wordt de server linea recta richting hosts file ge-copy-paste, om zo nooit meer iets te vernemen van deze server >:)
++ Ik gebruik BannerBlind en AdBlock om banners te blokkeren op basis van afmetingen en via filters.

Volgens mij was dit het zo'n beetje :) Als ik wat vergeten ben, tja, dan edit ik de boel wel ff :D

[ Voor 2% gewijzigd door blackd op 08-04-2003 12:56 ]

Zoek wat je niet eerder vond

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ActiveX kun je ook bij de IE instellingen uitschakelen,
of je gebruikt gewoon Mozilla. Daar heb je dus geen apart ( resourcevretend) programma'tje voor nodig.

Ad's blocken? Laat maar niet merken dat je dat met de ad's op GoT ook doet...
maar op zich werkt een hosts file wel redelijk.

Kan er iemand even een spellingschecker over dit topic gooien? "imuum" ... het ziet er dom uit ... IMMUUN !!!
Wel stom dat iedereen de foute spelling gewoon overneemt, zie je vaker op GoT

Verwijderd

Ik gebruik Mozilla om al die irritante popups te weren :) werkt echt super gewoon!! En eh, Mozilla werkt naar mijn gevoel af en toe sneller dan IE. Twee vliegen in één klap dus :P

edit:
misschien een beetje overbodig, ik zie dat dit hierboven al wordt gemeld 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 12:04 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zarc.oh schreef op 08 April 2003 @ 11:40:
- Ik gebruik een hosts file met daar in zo'n 15.000 adservers die verwijzen naar het ipadres 0.0.0.0 (schijnt iets sneller te zijn dan naar 127.0.0.1 te laten wijzen).
Voor het snel aan en uitschakelen, en editen van dee hosts file gebruik ik het tooltje HostsToggle. Er is zelfs nog een tool dat Hostess heet waarmee je de hosts file kunt beheren in groepen enzo, maar ik vindt het onhandig en gebruik het niet.
In deze hostsfile zijn de adservers van Tweakers.net en Webads.nl opgenomen. Volgens de algemene voorwaarden
Omdat Gathering of Tweakers (GoT) een gratis dienst van Tweakers.net is BV wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Gathering of Tweakers en Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
is dit niet toegestaan. Totdat is aangegeven dat je deze servers uit de hostsfile hebt gehaald, ben je uitgesloten van de diensten van Gathering of Tweakers.net

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1