[CPU Usage] Minimaal 17 %

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Naar aanleiding van dit topic --> [rml][ GF4 Ti 4200] Gemold?[/rml]
is het mischien wijs dat ik deze open aangezien het dus niet aan de videokaart/geheugen/voeding en/of processor ligt. Het enigste wat overblijft is het moederbord. Is er een manier om dit te controleren met een ander programma dan met de task manager van Windows XP? Het gaat om een 1300 Mhz processor (niet geoverclocked)

Geprobeerd maar hielp niet:
Terugclocken
Andere voeding
Ander geheugen
Andere videokaart
Andere HD
Andere- en geen CD-Rom speler/Brander
Chipset koeler (KT133 chipset, standaard plastic sink zonder koelpasta)
4 keer formateren
CMOS Clearen
ESCD Clearen (geen idee wat dit is)

Vroeger had ik altijd tussen de 0 en de 4 procent, maar nu van het één op het andere moment krijg ik dat niet meer voor elkaar, en spellend draaien nu <stout woord hier ;)>, FPS op "rustige" plekken is normaal, maar heel snel drops etc...

Iemand enig ideë wat dit verder nog kan zijn dan een brakke chipset en/of hoe ik dit kan controleren en waarmee?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 20:08
je hebt natuurlijk niet de mogelijkheid om al je hardware te testen op een ander moederbord :?
als het dan verholpen is, dan weet je al een stuk meer :)

• m33p
Is al gedaan, behalve de processor... maar die kan ik helaas niet testen (kan de proc niet van andere mobo slopen... die comp wordt veel gebruikt)

Edit:
Ja kan d´r dus wel af maar moe´k naar de winkel koelpasta halen :P maar volgens mij is´t nix met de proc, temp´s enzo zijn ook normaal

[ Voor 37% gewijzigd door m33p op 06-04-2003 19:44 ]

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
kdenk dat je cpu gewoon achterhaald is. mijn p4 1,4 ghz heeft al moeite met IGI2 en unreal2... :( wat het gekke is is dat direct x 7 spellen en sommige van 8 gewoon soepel lopen.

• m33p
Nej nej, dat is´t niet, spellen die eerst goei liepen lopen nu kut met peren om´t zo maar ff te zeggen...

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Welk proces veroorzaakt die load dan? Misschien kunnen we daar wat mee.

fotoblog

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

Heb je de programma's die op de achtergrond draaien gecheckt? Heb je windows XP performance tweaks uitgevoerd, zo niet probeer dat eens om te kijken of dat wat uitmaakt. Misschien net een foute instelling ergens.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

'Normaliter' gebruikt windows xp bij mij tussen de 30-80% van m'n cpu :/
Ik heb last van het welbekende probleem dat een svchost-proces loopt te kloten. Gelukkig kan ik dat proces ook vrij gemakkelijk stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 07-04-2003 01:05 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Probeer idd de background progs/services na te gaan; of er 1 van die voor veel cpu-usage zorgt. In idle mode is 0-8% normaal, afhankelijk van hoeveel services er zowiezo 'vast' draaien. Als je taskmanager qua processen zo 'leeg' mogelijk is, dan zou het aan een ander stukje hardware buiten de al genoemde onderdelen kunnen liggen. Check je apparaatbeheer, of er ergens een kruisje, vraagteken of uitroepteken staat, en wat er dan mee aan de hand is.

Als dit allemaal niet werkt, en het blijkt toch je moederbord te zijn (onwaarschijnlijk, maar you never know) dan zou misschien een BIOS-update/flash helpen, om wat conflicten en fouten te verhelpen :), maar ik gooi het nog steeds op een backgroundprocess ;)

edit:
Nej nej, dat is´t niet, spellen die eerst goei liepen lopen nu kut met peren om´t zo maar ff te zeggen...
Hmmmm klinkt bekend. DirectX al nagekeken, gede-installed en geherinstalled? Dit zou het namelijk ook kunnen zijn. Probeer eens Dx8.1 te installen, da's 1 van de meest betrouwbare/cleane Dxjes tot nu toe. Zorg eerst dat je je oude de-installed.

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 07-04-2003 08:46 ]

LinkedIn
Instagram

• m33p
Helaas is een bios flash niet een optie aangezienik een HP Bios / bioschip heb... Op de HP site staat 1 bios update maar die is niet geschikt voor mijn moederbord (ASUS VM133 geval, KT133 chipset) en een orginele ASUS Bios flashen lukt ook niet aangezien de flash tools geen oudere versie van een ASUS bios kan vinden (vanwege de HP versie dus).

DirectX ligt het ook niet aan, al 3 keer geformateerd, DX 8.1 en 9a geprobeerd, beiden geen effect. Ook zijn het geen achtergrond services, gechecked en zou ook niet kunnen vanwege formateren...
Pagina: 1