Dynamic IP / Remote Connection troubles.

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:26
Even een situatieschetsje van het kleine netwerkje op m'n werk:

1 van DEZE jongens met daarachter een 3 PC-tjes met voor aller zekerheid nog eens ZoneAlarm (gaat om persoonsdatabase met ondermeer credit-card gegevens). Hierop een kabelaansluiting (Motorola kabelmodem) van de goede vrienden van Telenet met het gebruikelijke dynamische IP adres.

Nu moet ik een helpdesk in the U.K. toegang verschaffen tot dit netwerk middels een vast IP. Dit gezien zij 'eventjes' hun eigen netwerk hebben omgegooit en ik niet langer de connectie vanhier tot stand kan brengen, hetgeen voorheen de oplossing was. Hierbij kom ik nu 2 problemen tegen:

Uno: Het overduidelijke verschil tusssen het huidige dynamische en het vereiste static IP-adres. Als de PC direct aangesloten was lostte ik het op met de overheerlijke service van No-ip.com en hun auto-update tooltje. Telenet voorziet wel in een vaste-ip service maar de extra kosten zijn niet voor de poes (gedraag jullie) en dan nog zit ik met 't volgende:

Dos: Ik krijg met geen mogelijkheid de USR8000 zover om PC Anywhere door te laten naar PC1. Ik heb ruimschoots gezocht in de knowledge base van US Robotics en Symantec en elders. Duidelijk is dat poorten TCP/UDP 5631 en 5632 open moeten staan. Wat ik echter in het veld "trigger" van het scherm "special applications" moeten invullen kunnen ze me zelfs bij US Robotics support in Ierland niet vertellen 8)7.

Kan iemand wat licht doen schijnen opdeze materie? alvast bedankt!

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
uno:
als je je router altijd aan laat staan heb je ook altijd hetzelfde ip adres. ik heb mijn domein ook gewoon naar mijn router ip adres laten wijzen, en dat adres is al 2 jaar niet meer gewijzigd omdat mijn router altijd aan staat.
ik heb dus ook gewoon kabel met een dynamisch ip adres, voor de duidelijkheid.

duo
ik neem aan dat men van 'buiten' (het internet) naar 'binnen' moet.
je moet inderdaad dan de juiste poorten op het juiste protocol open zetten (en hoe dat met jou router moet weet ik niet)
daarnaast moet je ook nog een poort mapping op je router aanmaken. dus dat poort 5631 en 5632 naar de interne pc wijzen waar pcanywhere op draait.
alleen het openzetten van de poorten is dus NIET voldoende.

kun je hier iets mee?

I wish I had a cool signature like everybody else