Zalman Heatpipe VGA cooler

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Naar aanleiding van [rml][ videokaart] hoe fan schoonmaken?[/rml] waarin mijn fannetje een klere herrie maakt, heb ik vandaag op de pcbeurs een Zalman VGA Heatpipe cooler gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif

moet ik nog ergens extra rekening mee houden of aandacht aan schenken wanneer ik dit ding zometeen ga installeren, of kan er eigenlijk niets fout aan gaan?
tips iemand? :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Termi
  • Laatst online: 17-08 12:02
Gewoon de manual lezen, komt alles goed lijkt me :).

• paQ
Termi schreef op 06 April 2003 @ 19:06:
Gewoon de manual lezen, komt alles goed lijkt me :).
zekers?
ik ben zo bang dat ik iets mol :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Manual lezen, en anders zijn er ook al diverse topics over deze koeler te vinden. Het verwijderen van de oude heatsink levert meestal nog de meeste problemen op, dus doe daar voorzichtig mee :)

• paQ
Pollewob schreef op 06 april 2003 @ 19:08:
Manual lezen, en anders zijn er ook al diverse topics over deze koeler te vinden. Het verwijderen van de oude heatsink levert meestal nog de meeste problemen op, dus doe daar voorzichtig mee :)
Ik neem aan nadat ik zometeen de pc uitzet zo snel mogelijk de oude fan eraf "wrikken"?

• Pollewob
  • Niet online
Ronddraaien werk vaak wel aardig, en anders met een erg plat voorwerp proberen tussen de sink en de core te komen en hem zo als het ware 'lossnijden'. Een core kan wel wat hebben, maar pas hierbij toch erg op voor beschadiginen :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij de meeste kaarten zit de heatsink gewoon met 2 klikjes vastgemaakt, of met 2 schroefjes. Dan kan je hem er dus makkelijk afhalen. Als dat niet lukt, dan kan je altijd nog wrikken ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eerst ff invriezen toch? En dan met een schroevendraaier eronder...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
Aikon schreef op 06 April 2003 @ 19:41:
Eerst ff invriezen toch? En dan met een schroevendraaier eronder...
neije gek 8)7 :D

doe je toch eerst zo voorzichtig mogelijk proberen om die 2 plastic pinnetjes samen te knijpen,
en dan de koeler eraf te halen
en als dat niet lukt een beetje wrikken (niet te hard ;) )

en dan als laatste optie de vrieskast in :P
maar meestal moet het toch ook wel lukken zonder vriespraktijken
iig niet met een schroevendraaier gaan lopen wrikken, dat kan nogal eens fout aflopen :X O-)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als de kunststof pennen los zijn en de oude koeler wil nog niet los komen dan kun je ook nog flosdraad gebruiken om de koeler van de GPU te scheiden. :) Gewoon het flosdraad er omheen doen en heen en weer halen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Zal deze koeler ook gaan werken met de nieuwe ATI 9800 ?

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand hoeveel performance winst je hiermee haalt als je bv een 9700pro gebruikt.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

dreeke schreef op 06 april 2003 @ 19:12:
Bij de meeste kaarten zit de heatsink gewoon met 2 klikjes vastgemaakt, of met 2 schroefjes. Dan kan je hem er dus makkelijk afhalen. Als dat niet lukt, dan kan je altijd nog wrikken ;)
Ligt eraan.
De koeler zelf zit met zo 2 pinnetjes vast ja.
Maar mijn Hercules kaart had ook nog een klein heatsinkje op de achterkant zitten.
Dat ging er eerst vrij lastig af. Uiteindelijk ben ik zelfs beginnen dremelen eraan :X
Toen ik pas begonnen was met dremelen kwam ie dan weer vanzelf los. Dus je kan best gewoon draaien eraan (niet trekken). Onder dat sinkje zat niks als ik me niet vergis.

Voor de rest moet je eraan denken dat dat ding behoorlijk wat plaats inneemt. 1 PCI-slot verlies je zowieso al.
En ook aan de andere kant (cpu-kant mobo) neemt het wat plaats in. Zo was er enkele weken geleden iemand die hem niet kon gebruiken doordat er een stekkertje vlak naast z'n agp-slot zat.

Voor het installeren zelf is er een heel uitgebreidde handleiding voor (een klein boekje :o ). Dus er kan in principe niet veel verkeerd gaan.
Wel zorgen dat je het juiste setje heatsinks gebruikt (zitten er bij voor de radeon en voor een Gforce4 Ti :) )

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 06-04-2003 20:29 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• paQ
hallo.... hallo.... :).... zien jullie mij ... :)
ik jullie wel.... dan werkt alles dus nog :D

ik heb de kaart er direct uitgehaald nadat ik de PC heb uitgezet... fannetje was behoorlijk warm. Snel de pinnetjes losgepielt, en de fan viel er vanzelf af :+
30 minuten later was ik klaar en alles werkt. Heb pics gemaakt, maar heb geen up-load kabeltje bij de hand... morgen zal ik even posten.

Het ding is wel zwaar zeg :D heb de neiging om er iets onder te zetten :D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hasib schreef op 06 April 2003 @ 20:11:
Weet iemand hoeveel performance winst je hiermee haalt als je bv een 9700pro gebruikt.
Niet zoveel, het is geen koeler om bruut te koelen, hij is bedoeld om STIL te zijn (en dat lukt :P).

PaQ, gefeliciteerd :).

• paQ
IceStorm schreef op 06 April 2003 @ 21:02:
[...]

Niet zoveel, het is geen koeler om bruut te koelen, hij is bedoeld om STIL te zijn (en dat lukt :P).

PaQ, gefeliciteerd :).
dank u :)

hij wordt gewoon warm, maar niet heet... Maarja... zoveel hoeft dat ding ook niet te doen tijdens GoTten :P

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Crash-Override schreef op 06 april 2003 @ 19:45:
[...]

neije gek 8)7 :D

doe je toch eerst zo voorzichtig mogelijk proberen om die 2 plastic pinnetjes samen te knijpen,
en dan de koeler eraf te halen
en als dat niet lukt een beetje wrikken (niet te hard ;) )

en dan als laatste optie de vrieskast in :P
maar meestal moet het toch ook wel lukken zonder vriespraktijken
iig niet met een schroevendraaier gaan lopen wrikken, dat kan nogal eens fout aflopen :X O-)
Ja ok...als er pinnetjes zitten dan die gebruiken ja :P

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Zit deze koeler 'hoog' genoeg van je mobo dat je ram er ook nog onderpast als de kaart dicht bij het ram zit ?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Yorick schreef op 06 april 2003 @ 21:35:
Zit deze koeler 'hoog' genoeg van je mobo dat je ram er ook nog onderpast als de kaart dicht bij het ram zit ?
Geen enkel probleem.
[img width=640 height=480]]http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Zalman01.jpg[/img]

Het design van in mijn geval een GF4 zorgt eerder voor problemen, zie ook de geheugenbankjes.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Bij de zm-80hp A zou dat opgelost moeten zijn...

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Kan ik hem nu met gerust hart bestellen :)

Verwijderd

Yorick schreef op 06 April 2003 @ 21:54:
Kan ik hem nu met gerust hart bestellen :)
Natuurlijk, ik heb hem zelf ook en het is gewoon een prachtstuk op zich..

• Smarron

Smarron

The bend

En de gebruiksaanwijzing is goed, in principe makkelijk te installeren. Zalman heeft het goed voor elkaar.

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

ja lekker de pc s'nacht aan latenstaan zonder hem te horen :z Ik verheug me er nu al op O+

• paQ
Smarron schreef op 06 april 2003 @ 21:48:
[...]
Geen enkel probleem.
[afbeelding]

Het design van in mijn geval een GF4 zorgt eerder voor problemen, zie ook de geheugenbankjes.
die van jou zit er ook een beetje "scheef" op :X
ik dacht dat dat aan mij lag, maar ik zag dat die pipe lichtelijk uit elkaar wordt geduwd door de dickte van het geheel, waardoor het een beetje taps toeloopt...
maar goed... dat "klopt" dus :)

Verwijderd

Ik neem dat als de koelstof weer is afgekoeld dat de die zo weer terug kan stromen...??? :?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:03:
Ik neem dat als de koelstof weer is afgekoeld dat de die zo weer terug kan stromen...??? :?
ja natuurlijk anders werkt de heatpipe niet 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Smarron

Smarron

The bend

paQ schreef op 06 april 2003 @ 22:49:
die van jou zit er ook een beetje "scheef" op :X
ik dacht dat dat aan mij lag, maar ik zag dat die pipe lichtelijk uit elkaar wordt geduwd door de dickte van het geheel, waardoor het een beetje taps toeloopt...
maar goed... dat "klopt" dus :)
Ja klopt. Is ook al een oude foto. Hij zit er nog steeds scheef op, maar amper meer te zien.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

hier nog een leuke review plus installatie-uitleg op THG:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030226/index.html

9800x3d

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk met de memorybanks? Ik heb een Leadtek Ti4400 ViVo en overweg om er een zalman op te zetten, want de 2 fans maken behoorlijk veel lawaai. Echter als ik er een zalman op ga zetten zit er niks mee op de memeorybank wat nu wel het geval is. Ik klok mij video niet over, maar game wel veel. Worden ze dan niet te heet?

Verwijderd

Bij de tweede versie de 80A is dat opgelost..

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:12:
Hoe zit dat eigenlijk met de memorybanks? Ik heb een Leadtek Ti4400 ViVo en overweg om er een zalman op te zetten, want de 2 fans maken behoorlijk veel lawaai. Echter als ik er een zalman op ga zetten zit er niks mee op de memeorybank wat nu wel het geval is. Ik klok mij video niet over, maar game wel veel. Worden ze dan niet te heet?
De memorybanks worden idd niet gekoeld. Zie mijn foto boven ergens. Ik heb ook een Leadtek Ti4400. Geen enkel probleem hoor.

Pagina: 1