Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
zekers?
ik ben zo bang dat ik iets mol
Ik neem aan nadat ik zometeen de pc uitzet zo snel mogelijk de oude fan eraf "wrikken"?Pollewob schreef op 06 april 2003 @ 19:08:
Manual lezen, en anders zijn er ook al diverse topics over deze koeler te vinden. Het verwijderen van de oude heatsink levert meestal nog de meeste problemen op, dus doe daar voorzichtig mee
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
neije gekAikon schreef op 06 April 2003 @ 19:41:
Eerst ff invriezen toch? En dan met een schroevendraaier eronder...
doe je toch eerst zo voorzichtig mogelijk proberen om die 2 plastic pinnetjes samen te knijpen,
en dan de koeler eraf te halen
en als dat niet lukt een beetje wrikken (niet te hard
en dan als laatste optie de vrieskast in
maar meestal moet het toch ook wel lukken zonder vriespraktijken
iig niet met een schroevendraaier gaan lopen wrikken, dat kan nogal eens fout aflopen
Ligt eraan.dreeke schreef op 06 april 2003 @ 19:12:
Bij de meeste kaarten zit de heatsink gewoon met 2 klikjes vastgemaakt, of met 2 schroefjes. Dan kan je hem er dus makkelijk afhalen. Als dat niet lukt, dan kan je altijd nog wrikken
De koeler zelf zit met zo 2 pinnetjes vast ja.
Maar mijn Hercules kaart had ook nog een klein heatsinkje op de achterkant zitten.
Dat ging er eerst vrij lastig af. Uiteindelijk ben ik zelfs beginnen dremelen eraan
Toen ik pas begonnen was met dremelen kwam ie dan weer vanzelf los. Dus je kan best gewoon draaien eraan (niet trekken). Onder dat sinkje zat niks als ik me niet vergis.
Voor de rest moet je eraan denken dat dat ding behoorlijk wat plaats inneemt. 1 PCI-slot verlies je zowieso al.
En ook aan de andere kant (cpu-kant mobo) neemt het wat plaats in. Zo was er enkele weken geleden iemand die hem niet kon gebruiken doordat er een stekkertje vlak naast z'n agp-slot zat.
Voor het installeren zelf is er een heel uitgebreidde handleiding voor (een klein boekje
Wel zorgen dat je het juiste setje heatsinks gebruikt (zitten er bij voor de radeon en voor een Gforce4 Ti
[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 06-04-2003 20:29 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
ik jullie wel.... dan werkt alles dus nog
ik heb de kaart er direct uitgehaald nadat ik de PC heb uitgezet... fannetje was behoorlijk warm. Snel de pinnetjes losgepielt, en de fan viel er vanzelf af
30 minuten later was ik klaar en alles werkt. Heb pics gemaakt, maar heb geen up-load kabeltje bij de hand... morgen zal ik even posten.
Het ding is wel zwaar zeg
Niet zoveel, het is geen koeler om bruut te koelen, hij is bedoeld om STIL te zijn (en dat luktHasib schreef op 06 April 2003 @ 20:11:
Weet iemand hoeveel performance winst je hiermee haalt als je bv een 9700pro gebruikt.
PaQ, gefeliciteerd
dank uIceStorm schreef op 06 April 2003 @ 21:02:
[...]
Niet zoveel, het is geen koeler om bruut te koelen, hij is bedoeld om STIL te zijn (en dat lukt).
PaQ, gefeliciteerd.
hij wordt gewoon warm, maar niet heet... Maarja... zoveel hoeft dat ding ook niet te doen tijdens GoTten
Ja ok...als er pinnetjes zitten dan die gebruiken jaCrash-Override schreef op 06 april 2003 @ 19:45:
[...]
neije gek![]()
![]()
doe je toch eerst zo voorzichtig mogelijk proberen om die 2 plastic pinnetjes samen te knijpen,
en dan de koeler eraf te halen
en als dat niet lukt een beetje wrikken (niet te hard)
en dan als laatste optie de vrieskast in
maar meestal moet het toch ook wel lukken zonder vriespraktijken
iig niet met een schroevendraaier gaan lopen wrikken, dat kan nogal eens fout aflopen![]()
Geen enkel probleem.Yorick schreef op 06 april 2003 @ 21:35:
Zit deze koeler 'hoog' genoeg van je mobo dat je ram er ook nog onderpast als de kaart dicht bij het ram zit ?
[img width=640 height=480]]http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Zalman01.jpg[/img]
Het design van in mijn geval een GF4 zorgt eerder voor problemen, zie ook de geheugenbankjes.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
die van jou zit er ook een beetje "scheef" opSmarron schreef op 06 april 2003 @ 21:48:
[...]
Geen enkel probleem.
[afbeelding]
Het design van in mijn geval een GF4 zorgt eerder voor problemen, zie ook de geheugenbankjes.
ik dacht dat dat aan mij lag, maar ik zag dat die pipe lichtelijk uit elkaar wordt geduwd door de dickte van het geheel, waardoor het een beetje taps toeloopt...
maar goed... dat "klopt" dus
ja natuurlijk anders werkt de heatpipe nietVerwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:03:
Ik neem dat als de koelstof weer is afgekoeld dat de die zo weer terug kan stromen...???
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ja klopt. Is ook al een oude foto. Hij zit er nog steeds scheef op, maar amper meer te zien.paQ schreef op 06 april 2003 @ 22:49:
die van jou zit er ook een beetje "scheef" op
ik dacht dat dat aan mij lag, maar ik zag dat die pipe lichtelijk uit elkaar wordt geduwd door de dickte van het geheel, waardoor het een beetje taps toeloopt...
maar goed... dat "klopt" dus
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030226/index.html
Verwijderd
De memorybanks worden idd niet gekoeld. Zie mijn foto boven ergens. Ik heb ook een Leadtek Ti4400. Geen enkel probleem hoor.Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:12:
Hoe zit dat eigenlijk met de memorybanks? Ik heb een Leadtek Ti4400 ViVo en overweg om er een zalman op te zetten, want de 2 fans maken behoorlijk veel lawaai. Echter als ik er een zalman op ga zetten zit er niks mee op de memeorybank wat nu wel het geval is. Ik klok mij video niet over, maar game wel veel. Worden ze dan niet te heet?