Draadloos ringleiding systeem, bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11
Ik ben op zoek naar een draadloos ringleiding systeem. Voor degene die niet weten wat een ringleiding is:

Voor mensen met een gehoorapparaat (like me), is er een mogeljkheid om bijv. muziek via een bepaalde functie van je gehoorapparaat te ontvangen. Hiervoor met een een ringleiding systeem aanleggen. Het komt er op neer dat je bijv. in je kamer een ring aanlegt (van snoer), wat uiteindelijk bijeen komt in een kastje dat door dit snoer een magnetisch veld opwekt wat ervoor zorgt dat mensen met een hoorapparaat dit signaal opvangen (het gehoorapparaat zet dit signaal om in geluid). Je moet je in deze ring bevinden om het geluid te ontvangen (alhoewel dit in de praktijk nogal anders is)

Nou is het probleem: ik heb hier nu een ringleidingsysteem liggen, maar als ik naar LAN-party's ga heb ik altijd het probleem dat mijn koptelefoon op mijn hoorapparaat drukt. Nu zat ik eraan te denken om te kijken of er ook een draadloos ringleiding systeem bestaat.

Bestaat zoiets? Zodat je dus geen snoer meer hoeft aan te leggen om dit geluid te ontvangen? Dit zou namelijk ideaal zijn, op LAN-party's.

Ik zat er zelf al aan te denken om een snoer te maken (een kleintje), met een weerstand ertussen (zodat ik het systeem niet opblaas), en dan dat snoer eventueel om m'n nek te leggen en zo het geluid ontvang.

Nou is mijn vraag dus: Is zoiets mogelijk, of zijn er kant en klare systemen hiervoor te koop?

BTW GoT Search en Google leverden (zoals ik al verwachtte :+) niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[google=neckloop] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ja, inderdaad moet je een hals lus gebruiken.
Overigens ben ik een CI gebruiker, dus is alles weer anders voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze bestaan nu ook voor gsm's zie:
http://www.phonito.nl/intro_index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ah, dat moet ik dus hebben :) Ik wist alleen niet waar ik op moest zoeken :)

Deze die kan ik gewoon in m'n headphone aansluiting van mijn ringleidingsysteem doen? Want de aansluiting lijkt op een 3,5"jack. De aansluiting waar m'n andere draad inkomt die is weer heel anders, vandaar.

Edit: Volgens mij heb ik mijn systeem daar niet eens bij nodig, en kan ik hem direct in m'n audio out drukken :+

Ideaal :) Ik ga eens ff zoeken of er nog winkels in Nederland zijn die zulk soort dingen verkopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Milenco op 06-04-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Okay.. Ik heb het nu zo gedaan:
Een 3 1/2" jack plugje gepakt, een snoertje erbij -> Deze aangesloten aan de beide kanten van het plugje, en het werkt *D

Het signaal is wel redelijk zwak, maar dit is natuurlijk op te lossen door een versterkertje :)
Pagina: 1