mpeg2 decoder card nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik heb een PIII 1Ghz met een 8 MB S3 savage3D kaart. Als ik hier DVD mee ga afspelen dan is hij niet helemaal op snelheid. Soms wel, soms niet....

Ik kan er helaas geen andere Video kaart instoppen omdat die videokaart die er nu in zit, vast gekoppeld is aan een videoconferance systeem.

Is het mogelijk om een software matige Mpeg2 codec te instaleren?

Ik heb ok google gezocht naar SoftDVD maar ik wilde eerst vragen wat jullie mening is...

Wat moet ik doen/instaleren...

Is er ook een mogelijkheid tot eenextra MPEG2 decoder kaart?

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

software matige mpg2 decoder zal niet echt gaan werken, je kunt wel alles door je cpu laten doen, maar kwaliteit is over het algemeen niet echt mooi.

Als je aan een mpg2 kaartje kunt komen (die dingen liggen voor het op rapen als je een beetje op marktplaats zoekt) zou ik het zeker doen.
Je cpu zal dan helemaal niet meer gebruikt worden trouwens :P (heb met zo;n kaartje op een P90 en 2MB ATI DVDs vloeiend af kunnen spelen, het scheelt dus een hoop :))

• Alpha_Mouse
dank je wel! super

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Alpha_Mouse
owe nog ff 1 vragie Terw_Dan.... hoe sluit je dat aan? linken die gewoon aan elkaar of hoe zit dat... just asking/wondering

dank!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:56
je lust bioj zo'n kaart de vga uitgang door. Vanuit de dvd-kaart gaat een kabeltje naar de vgauitgang van de videokaart. De monitor sluit je dan aan op de dvdkaart.

Ik heb er nog wel eentje voor je liggen. Ik moet er 25 euro voor hebben

mail maar naar d.j.dijk@student.utwente.nl

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Alpha_Mouse schreef op 06 april 2003 @ 20:58:
owe nog ff 1 vragie Terw_Dan.... hoe sluit je dat aan? linken die gewoon aan elkaar of hoe zit dat... just asking/wondering

dank!
je lust hem door
kabeltje in VGA poort die naar je mpg kaartje gaat, en daar sluit je je monitor op aan.
Heb zelf overigens een DXR3 van Creative, en dat is tot een reso van 1024*768 een perfect kaartje.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Met een P3 1ghz heb je absoluut geen hardware card nodig voor mpeg2, je moet gewoon een goeie video decoder hebben. Hier een link naar de volgens mij de beste mpeg2 codec (Elecard). http://www.elecard.com/ftp/pub/mpeg/decoder/EMpgDec20.zip

ik zou dit dus eerst maar eens gaan proberen

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hellhound schreef op 07 april 2003 @ 02:32:
Met een P3 1ghz heb je absoluut geen hardware card nodig voor mpeg2, je moet gewoon een goeie video decoder hebben. Hier een link naar de volgens mij de beste mpeg2 codec (Elecard). http://www.elecard.com/ftp/pub/mpeg/decoder/EMpgDec20.zip

ik zou dit dus eerst maar eens gaan proberen
imho is software decoden altijd van mindere kwaliteit dan hardware coderen.
Op mijn P90 zagen DVDs er beter uit met hardware compressor dan op mijn Athlon 1666 zonder (ingeschakelde) hardware compressor (vidcard support het wel, maar hardware acceleratie stond uit).

Maar het is natuurlijk wel zo dat je het altijd kunt proberen, ik weet alleen zeker dat de kwali minder is.

• Alpha_Mouse
okey weer wat gelerd het werkt in feite op de manier oe we vroeger allemaal zwoegde met onze vodoo kaartjes :D

toppie!

arjandijk ik gaat ff klooien kijken of ik het aan de praat krijgt anders hoor je van me... iig bedankt ;)

Verwijderd

Ik heb nog zo'n RealMagic kaartje te koop...
ahuizing apostrof cistron punt enel

te..te..te laat!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 23:36 ]

• Alpha_Mouse
ahuizing apostrof cistron punt enel

duidelijike taal

bij de weg het is "apenstaart" :p

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Of je nu in software of in hardware decodeert, het toegepaste algoritme is het belangrijkste voor de kwaliteit. Het maakt dus werkelijk geen reet uit of dat nu in hardware of software gebeurt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Alpha_Mouse
pff ik werd echt schijt ziek van het beeld dus ik heb uit frustratie mijn eigen DVD speler er in gedaan, gekoppeld aan een 80 aaderige kabel...

probleem opgelost :D

soms is het zo makkelijk :)

bedankt mensuh

Pagina: 1