Microsoft wil Doom III als Xbox exclusive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Microsoft wil Doom III als Xbox exclusive

INFO

In de laatste editie van Wired Magazine staat een uitgebreid artikel over Doom III, het langverwachte grafisch mirakel van id Software. En in dit artikel worden een aantal nieuwe, interessante dingen over het spel onthuld. Het meest opzienbarende is wellicht dat Microsoft een bom duiten aan id Software geboden heeft om hen ervan te overtuigen om van Doom III een Xbox exclusive titel te maken. Carmack heeft echter altijd veel heil gezien in multiplatform opereren en denkt nog na over het aanbod.

The latest issue of the Wired print magazine has a new article on the development of Doom III, id Software's upcoming and latest game in their celebrated first person shooter series. Among the more interesting tidbits in the article: Microsoft is offering lots of money to id to make an exclusive Doom III Xbox port (id hasn't decided yet if they will do so) and in addition to the already announced multiplayer add-on there will also be a single player mission pack for Doom III. There is also the possiblity of a program that could generate unique Doom III levels on the fly, according to the article.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/small1049643977_0.jpg
Verder is er te lezen dat er mogelijk een programma bij Doom III komt dat on the fly levels voor het spel zal kunnen genereren. Of Doom III oneindig veel spelplezier op de Xbox gaat worden of dat dit alles op een sisser uitloopt zullen we binnen afzienbare tijd te weten komen.

BRON

http://www.gamer.nl/nieuws/17213

Ik vraag me af waarom , en hoe lang gaat dit nog door totdat iemand eens grote stappen gaat ondernemen TEGEN MS .

Want als het echt zo is dan vind ik dat de hele PC game markt over een paar jaar alleen maar bestaat uit MS en EA .
Maar waarom in gods naam :(
Want dit gaat de hele verkeerde kant op.
de kleine teams kunnen zo meteen helemaal geen kans meer krijgen tegen over die grote .
en als dat wel zo is dan gaan de grote toch al uit maken wat er moet HUN spel gaat gebeuren.
IK vind dit echt een hele slechte zaak voor heel de gameindustrie.
Maar wat is jullie mening .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mijn mening is: DoomIII gaat niet draaien op XBOX. Of Microsoft moet de XBOX2 uitbrengen die het spel op 30fps houd....

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 06-04-2003 18:08 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 06 April 2003 @ 18:08:
Mijn mening is: DoomIII gaat niet draaien op XBOX. Of Microsoft moet de XBOX2 uitbrengen die het spel op 30fps houd....
bullshit ...
jij hebt zeker ook de beta op je pc gespeeld?
en weet je wel wat beta inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 22:05

Wmm

Ja, ik ben het met je eens dat dit een hele slechte zaak is voor de gameindustrie, en dan met name de PC markt. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat Carmack erop in zal gaan, hij zal toch ook wel inzien dat dat geen goede ontwikkeling is. En ook zal hij op de pc mooiere graphics tevoorschijn kunnen toveren dan op de X-box, want een high end pc is toch nog altijd supperieur lijkt me. En t gaat om toch voor een groot deel om de graphics?

En ik denk dat er veel meer pc gamers zijn die Doom vroeger gespeeld hebben dan X-box gamers. Dat zijn grotendeels jongere gamers die dat niet meegemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 22:05

Wmm

[quote]Wmm schreef op 06 April 2003 @ 18:13:
[quote]

Verkeerde knop |:(

[ Voor 77% gewijzigd door Wmm op 06-04-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Wmm schreef op 06 April 2003 @ 18:13:
Ja, ik ben het met je eens dat dit een hele slechte zaak is voor de gameindustrie, en dan met name de PC markt. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat Carmack erop in zal gaan, hij zal toch ook wel inzien dat dat geen goede ontwikkeling is. En ook zal hij op de pc mooiere graphics tevoorschijn kunnen toveren dan op de X-box, want een high end pc is toch nog altijd supperieur lijkt me. En t gaat om toch voor een groot deel om de graphics?

En ik denk dat er veel meer pc games zijn die Doom vroeger gespeeld hebben dan X-box gamers. Dat zijn grotendeels jongere gamers die dat niet meegemaakt hebben.
Dat is zeker een goede reden om hem gewooon PC ONLY temaken :P

Omdat de jonge games van nu , de DOOM reeks niet zo hebben mee gemaakt als de wat oudere gamers van toen doom 1 uit kwam .

Wat was dat spel toen spannend en eng voor zn tijd .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja..
XboX, vooral grapics wat belangrijk is.
Doom3, daar hoor ik ook alleen maar dingen over de grapics, niks over de gameplay.

Dan past zo'n spel wel aardig op zo'n doos..
Ik zou dit overigens wel een zeer kinderachtige stap van Microsoft vinden als dit waar is. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze daar nu pas mee zouden komen?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Eigenlijk had ik zoon actie van microsoft wel verwacht, maar hoe dan ook denk ik dat doom 3 niet zoon succes word als iedereen denkt. Waarom? omdat er al veeel te veel first person shooters zijn. Laat ze een keer komen met een nieuw genre spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:35
Dat Doom III excusief is voor de Xbox, als enige console snap ik wel, dat is gewoon iets willen hebben wat de concurrent niet heeft. Maar waarom in hemelsnaam een spel dat voor de PC wordt ontwikkeld Xbox only maken :?
De PC vormt helemaal geen bedreiging voor de Xbox, PC is multimedia, Xbox is een gameconsole. En daarbij komt nog dat een FPS altijd nog het beste op de PC speelt. En de gameplay zal veel te kort worden voor een goed Xbox spel en de multiplayer zal ook niet van-je-het worden, want met 4 man deathmatch is nou niet zo super leuk in een traag spel.
Doom III was dan ook meer voor de graphics gebouwd dan voor de gameplay, graphics kunnen beter worden weergegeven op de PC dan op een console naar mijn mening. En aangezien je een spel niet maakt voor alleen de graphics zouden ze het spel ook modvriendelijk maken. Zie jij jezelf al modden op je Xbox? Dat doe ik dan toch liever op de PC.
Al met al, Doom III hoort op de PC, daarbij is de PC geen bedreiging voor de Xbox, waarom dan meer geld uitgeven dan nodig is?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om het een of het ander, maar staat er niet gewoon dat er alleen een port gemaakt gaat worden naar de XboX. Met andere woorden: Doom 3 komt uit op de PC enop de Xbox?

Dat 'ie dus xbox exclusive is wil zeggen dat de xbox de enige gameconsole is waar je 'em op kan spelen. Tenminste, dat is wat ik uit het verhaal opmaak.

Trouwens, de term "exclusive" houd de laatste tijd toch niet meer in dan: "als je et spel op een ander systeem wilt spelen zul je nog 4 maanden moeten wachten".

Al met al zie ik het niet gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 17:26
Uhmz, Doom 3 draait toch (zoals alles van ID) @ OpenGL en de XBox is een DirectX ding :P

en ik vertrouw het hele Xbox exclusive verhaal niet, kijk bv eens Splinter Cell.
echt zo van "het verkoopt goed, laten we het ook maar op andere consoles uitbrengen.

En word het console exclusive of echt exclusive... GTA is bv PS2 exclusive, maar mag ook op de pc worden uitgebracht.

[ Voor 63% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-04-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
dit gaat dus echt niet gebeuren hoor, ik denk niet dat de jongens van id gaan buigen voor geld(die gasten hebben al heel erg veel verdiend met hun games, alleen doom ii al heeft genoeg geld opgebracht om jaren vooruit te kunnen(doom 1 bracht direct niet zoveel op, veel mensen downloaden de shareware versie maar daardoor waren ze wel heel benieuwd naar doom ii == cashen))

microsoft: leuk geprobeerd, maar nee dit gebeurt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 18:50:
Niet om het een of het ander, maar staat er niet gewoon dat er alleen een port gemaakt gaat worden naar de XboX. Met andere woorden: Doom 3 komt uit op de PC enop de Xbox?

Dat 'ie dus xbox exclusive is wil zeggen dat de xbox de enige gameconsole is waar je 'em op kan spelen. Tenminste, dat is wat ik uit het verhaal opmaak.

Trouwens, de term "exclusive" houd de laatste tijd toch niet meer in dan: "als je et spel op een ander systeem wilt spelen zul je nog 4 maanden moeten wachten".

Hij begrijpt het, het gaat om een 'console-exclusive' en hij komt zoiezo op de PC, kommop... John Carmack heeft altijd veel gepraat over de R300 en de GeForce FX en ze hebben de engine helemaal gemaakt zodat de game alle features van deze superkaarten kan gebruiken. Hij laat dat zoiezo niet vallen.

Microsoft heeft dus geld geboden om hem allene op de XBOX uite te brengen en niet op de PS2 of GameCube. Al hoewel ik me dat soort games niet kan voorstellen op de PS2 en GC omdat de Quake versies daar ook niet zo op bevielen maar Unreal Championship wel op de XBOX.

Maargoed dit is dus heel erg normaal.
Wat dacht je van Sony, die stond ook met geld te wapperen en Rockstar wou maar al te graag dat geld aanpakken om GTA3 eerst op de PS2 uit te brengen en de lente daarop op de PC.

Ik snap dan ook niet dat hier een topic over geopent word aangezien dat hij zoiezo al op de XBOX zou komen, dat stond zoiezo al vast en nu alleen dus op de XBOX verder, niet op een andere console. Op de PC komt ie zoiezo.

[ Voor 3% gewijzigd door Novah op 06-04-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:22

Upke dupke

Oompa Loompa

Onzin, dat het op de PS 2 niet zo goed draait alla. Maar gamecube en x-box moeten dat toch aan kunnen. De hele industrie draait om geld. Maken ze het console exclusief lopen ze geld mis. (hoeveel hadden er ook al weer een PS 2?) Tenzij M$ met zo veel geld over de brug komt dat ID software het niet afkanslaan. Dit is mijn mening, ik zal doom III toch niet kopen want ik houd niet van die spellen, de technologische voortgang die Carmack en zijn team maken is interresanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:50:

Ja daar lijkt het het meest op, ik ben ook van de schrik bekomen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 06 april 2003 @ 18:56:
dit gaat dus echt niet gebeuren hoor, ik denk niet dat de jongens van id gaan buigen voor geld(die gasten hebben al heel erg veel verdiend met hun games, alleen doom ii al heeft genoeg geld opgebracht om jaren vooruit te kunnen(doom 1 bracht direct niet zoveel op, veel mensen downloaden de shareware versie maar daardoor waren ze wel heel benieuwd naar doom ii == cashen))

microsoft: leuk geprobeerd, maar nee dit gebeurt niet :)
gta 1,2 waren volgens mij Pc exclusive hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:33
. Maar waarom in hemelsnaam een spel dat voor de PC wordt ontwikkeld Xbox only maken
Niet de eerste keer, er was ooit zo'n spelletje genaamd Halo dat op PC en Mac zou uitkomen...
Nope, ook PSX.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat Id hiermee accoord gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 19:36:
[...]

wat heeft dat met mijn post te maken? verkeerde gequote waarschijnlijk ;)

als het idd zo bedoeld is dat het dan wel op pc en xbox komt maat niet op gc en ps2 kan ik het nog begrijpen(tis veel moeite om ze naar al die 3 consoles te porten, terwijl ze op de pc al windows, linux en mac zullen ondersteunen doordat opengl heerlijk multiplatform is)
Dr. Strangelove schreef op 06 April 2003 @ 19:45:
[...]

Niet de eerste keer, er was ooit zo'n spelletje genaamd Halo dat op PC en Mac zou uitkomen...
tjah maar een beginnend bedrijf als bungie kan dat geld goed gebruiken, id software heeft al _zoveel_ verdient die hebben dat echt niet meer nodig
[...]

Nope, ook PSX.
klopt

[ Voor 30% gewijzigd door bolleh op 06-04-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

bolleh schreef op 06 April 2003 @ 20:02:

[...]

tjah maar een beginnend bedrijf als bungie kan dat geld goed gebruiken, id software heeft al _zoveel_ verdient die hebben dat echt niet meer nodig
Ja daar dacht ik ook aan, voor Bungie was dit een soort garantie voor succes.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Door nu al te gillen dat microsoft Doom3 Xbox Only wordt, altans dat willen ze fftjes met geld voor melkaar krijgen, gaat de verkoop van xboxen nu al omhoog.

Slim van Microsoft, top bedrijf !

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste mogen ze van mij Doom 3 hebben op de xbox omdat ik er totaal niet op zit te wachten ,maar ik stel me ff voor dat het een game zou zijn die ik graag zou hebben :)

Tja als dat veel gebeurt zou ik de console kopen waar die spellen heengaan ....ik weet niet hoe het zit met een keyboard en muis op de xbox(wat ik echt wel een pre vind voor een shooter/zelfs met Halo) ,maar het online gebeuren van de xbox zie ik wel zitten .

Pas geleden heb ik het ff bij mijn neef gecheckt en ik vond het best wel stoer ...ten eerste ben je zo aan het spelen en bijna zonder lag .

Maar daar gaat het niet om ....het gaat erom waar de games heengaan ga ik heen en nu is er nog zat voor me op de pc dus blijf ik nog even hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:33
Als iemand die al 20 jaar spelletjes speelt, waarvan de eerste 15 ook op een Mac, vind ik dit een irritante opmerking :) Bungie bestond al ruim tien jaar voor MS langskwam. Op de Mac waren ze HET software bedrijf voor gamers, met classics als Minotaur, Pathways into Darkness, de Marathon Trilogy en de Myth serie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Als MS Doom III Xbox exclusief wil maken wat consoles betreft hoeven ze geen moeite te doen, want Carmack heeft al verklaard dat de Xbox de enige console is die technisch gezien Doom III zou kunnen draaien omdat de Xbox zo dicht bij een PC staat. Beetje vreemde zaak dus, want Doom niet op de PC is een utopie.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

NoTimeRemains

I know

laat ze maar doen dan spelen wij @ de NGC en de PS2 wel originele spellen ... ? werkelijk kanker M$

Fijne argumentatie... en dat gescheld mag je ook achterwege laten. :{

[ Voor 33% gewijzigd door The Will op 06-04-2003 22:56 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op 06 April 2003 @ 22:34:
[...]

Als iemand die al 20 jaar spelletjes speelt, waarvan de eerste 15 ook op een Mac, vind ik dit een irritante opmerking :) Bungie bestond al ruim tien jaar voor MS langskwam. Op de Mac waren ze HET software bedrijf voor gamers, met classics als Minotaur, Pathways into Darkness, de Marathon Trilogy en de Myth serie.
ik geef toe dat ik niet veel wist van bungie, maar het feit blijft dat halo de echte cashcow zou worden voor bungie, oa met natuurlijk mogelijke sequels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
het enige wat Microsoft wil is de markt kapot maken... en dit is daarvan weer een mooi voorbeeld

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Phusebox schreef op 06 april 2003 @ 23:26:
het enige wat Microsoft wil is de markt kapot maken... en dit is daarvan weer een mooi voorbeeld
das natuurlijk onzin, het enige wat microsoft wil is zoveel mogelijk winst maken, kan ze geen ongelijk geven maarja wij kunnen die keuze niet maken dus voor ons is het nadelig, gamers willen het liefst gewoon gratis games zonder bugs en goede gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DoomIII op een Pentium3 733 MHz met een gemodde GF3 :z Veel succes, vooral omdat de XBOX een DirectX (D3D) bakje is, en ID dus OpenGL-only is :) Daarnaast mag je blij zijn als je het op die XBOX kunt laten draaien op 400x300x32 Low detail @ 30 fps, en dat is dus helemaal niks vergeleken met een P4 3,06 of een AthlonXP 3000+ met een Radeon9800 Pro erin. Die trekt het waarschijnlijk op 1024x768x32 High detail @ 60 fps, misschien zelfs meer.

Volgens mij is de enige manier om DoomIII goed te laten draaien op een XBox om die revolutionaire belichting van Carmack eruit te laten, en het lijkt me sterk dat Carmack dat gaat doen. XBox only zie ik dan ook niet gebeuren. Er zal zeker ook een PC versie komen, hoeveel geld MS ook biedt (ID hoeft het toch niet meer om het geld te doen :P ). En neem maar van mij aan dat het er op een dikke PC beter uitziet dan op een XBox :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de spec's eigenlijk van z'on X-DOOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:09
Whieee schreef op 07 April 2003 @ 00:21:
DoomIII op een Pentium3 733 MHz met een gemodde GF3 :z Veel succes, vooral omdat de XBOX een DirectX (D3D) bakje is, en ID dus OpenGL-only is :) Daarnaast mag je blij zijn als je het op die XBOX kunt laten draaien op 400x300x32 Low detail @ 30 fps, en dat is dus helemaal niks vergeleken met een P4 3,06 of een AthlonXP 3000+ met een Radeon9800 Pro erin. Die trekt het waarschijnlijk op 1024x768x32 High detail @ 60 fps, misschien zelfs meer.

Volgens mij is de enige manier om DoomIII goed te laten draaien op een XBox om die revolutionaire belichting van Carmack eruit te laten, en het lijkt me sterk dat Carmack dat gaat doen. XBox only zie ik dan ook niet gebeuren. Er zal zeker ook een PC versie komen, hoeveel geld MS ook biedt (ID hoeft het toch niet meer om het geld te doen :P ). En neem maar van mij aan dat het er op een dikke PC beter uitziet dan op een XBox :)
Jij vergeet dat de Xbox geen windows heeft. Bij een pc moet een spel alles via het besturingsysteem doen, maar dat besturingsysteem neemt ook een gedeelte van je cpu en geheugen in. Dus heb je bij een pc meer power nodig wil je een spel laten draaien. Een Xbox spel kan regelrecht alle hardware aanspreken. De stap met het besturingssysteem ontbreekt. Dit samen met het feit dat een console game niet rekening hoeft te houden met verschillende hardware(Ati en Nvidia videokaarten bijvoorbeeld), zoals bij een pc wel het geval is. De game wordt dus gemaakt m te draaien op 1 stuk hardware, hierdoor kan Carmack het noest optimaliseren. Zodoende moet het niet een groot probleem zijn om Doom III te kunnen draaien op een PIII 733 en een Geforce 3,5.

Heeft John Carmack zelf niet gezegd dat Doom III op 30FPS moet draaien op 640*480 met een Geforce 3? Een hogere resolutie heb je niet eens nosig op een console. Kijk bijvoorbeeld maar naar Splinter Cell, als ik dat op mijn pc met 640*480 draai of op mijn Xbox, dan ziet het op de Xbox er beter uit. Alleen wordt het wel mooier op de pc als je de resolutie verhoogt en dingen als FSAA en Anistrophic filtering aanzet.

Verdee is de Xbox helemaal niet een Direct3d bakkie. De XDK ondersteund DirectX, maar het is wel degelijk mogelijk om te proggen in OpenGL op de Xbox. De DirectX ondersteuning in de XDK maakt het voor developers makkelijk om bijvoorbeeld DirectX games van de pc makkelijk om te zetten in een Xbox game.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens mij is 't dikke bullsh*t;

Bedenk wel dat ID-Software zich altijd 100% heeft ingezet om volwaardige spellen te maken.
Deze van dateren tot vroeg in de gaming geschiedenis. ID-Software heeft in 't verleden wel bewezen goede support en ondersteuning te bieden voor de games op meerdere platforms.
Ik geloof dan ook niet dat 't zo is dat Doom 3 op de xbox als exclusive uit komt. Kan microsoft wel willen, en kunnen ze misschien wel een heleboel geld voor gaan neer tellen, en dan nog denk ik dat ID-Software het niet zal doen, waarom zouden ze dat doen? Geld hebben ze al aardig 'genoeg' van. En door te kijken wat ID Software in 't verleden en nu ook de toekomst al heeft betekend voor de (PC) gaming scene, geloof ik nooit dat ze in zee zullen gaan en doom 3 xbox exclusive maken.
Maar da's mijn mening, ik wacht rustig de reactie van ID-Software af op dit (neppe :X :?) bericht

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
bolleh schreef op 06 april 2003 @ 23:58:
[...]

das natuurlijk onzin, het enige wat microsoft wil is zoveel mogelijk winst maken, kan ze geen ongelijk geven maarja wij kunnen die keuze niet maken dus voor ons is het nadelig, gamers willen het liefst gewoon gratis games zonder bugs en goede gameplay
wat jij zegt is onzin; microsoft maakt alleen maar verlies...
dus als het ze alleen om winst ging waren ze nooit aan een xbox begonnen
het gaat ze er gewoon om om nintendo en sony kapot te krijgen, zodat ze nog een monopolie positie hebben...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Laatst online: 10:29

Jox444

Honestly....

Xbox exclusive of xbox only betekend alleen maar dat het in de console markt alleen uit gaat komen op de xbox .
De Pc staat hier totaal los van , het is niet het zelfde markt segment, zijn niet elkaars concurenten, het is een compleet ander platform. Dat is netzoiets als een motor met een auto vergelijken, slaat dus helemaal nergens op.
Dus het komt gewoon netjes op de PC uit....en onder de consoles alleen op de x-box, dus niet iedereen helemaal in paniek en meteen op MS beginnen te flamen
Phusebox schreef op 06 April 2003 @ 23:26:
Nee ze willen geld verdienen, MS is namelijk geen filantropische instelling maar een gewoon bedrijf, net zo goed als Sony de GTA serie voor hun console houd met veel geld, en Nintendo heel de Sonic range die er is / eraan gaat komen op hun console wil houden (wat ik overigens nog steeds weird vind ....dat ik sonic, sega's kindje, op de "oude concurrent" z'n hardware te moet spelen :+ ).
Phusebox schreef op 07 april 2003 @ 09:59:
[...]

het gaat ze er gewoon om om nintendo en sony kapot te krijgen, zodat ze nog een monopolie positie hebben...
Nee ze maken winst....niet op de x-box, maar dankzij windows maken ze winst. En op een gegeven moment gaat de x-box ook winst maken. Voor de rest van het verhaaltje zie hier boven.

[ Voor 21% gewijzigd door Jox444 op 07-04-2003 10:08 ]

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Microsoft heeft dus geld geboden om hem allene op de XBOX uite te brengen en niet op de PS2 of GameCube. Al hoewel ik me dat soort games niet kan voorstellen op de PS2 en GC omdat de Quake versies daar ook niet zo op bevielen maar Unreal Championship wel op de XBOX.
Euhh quake is helemaal niet uitgekomen op de GC dus hoe kan je daar een mening over hebben? :?
AudiRS4 schreef op 06 april 2003 @ 22:50:
Als MS Doom III Xbox exclusief wil maken wat consoles betreft hoeven ze geen moeite te doen, want Carmack heeft al verklaard dat de Xbox de enige console is die technisch gezien Doom III zou kunnen draaien omdat de Xbox zo dicht bij een PC staat. Beetje vreemde zaak dus, want Doom niet op de PC is een utopie.
Ze gingen ook kijken naar een GC versie maar of die er ooit komt lijkt mij nu al helemaal sterk. :)

Trouwens als DoomIII op de Xbox verschijnt draait hij gewoon 30fps hoor maar je daar maar geen zorgen over.

[ Voor 47% gewijzigd door schnumi op 07-04-2003 10:10 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

schnumi schreef op 07 April 2003 @ 10:07:
[...]

Euhh quake is helemaal niet uitgekomen op de GC dus hoe kan je daar een mening over hebben? :?

[...]

Ze gingen ook kijken naar een GC versie maar of die er ooit komt lijkt mij nu al helemaal sterk. :)
Wel op de N64 :P :+
Dat was echt bagger, maar dat is een hele andere discussie

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Jox444 schreef op 07 April 2003 @ 10:10:
[...]

Wel op de N64 :P :+
Dat was echt bagger, maar dat is een hele andere discussie
Tsja wil je de N64 gaan vergelijken met de GC? :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Volgens mij gaat dit toch niet gebeuren.
Dat was ook zo met Halo en Splinter Cell, als ze het al eerst op de X doos uitbrengen dan wordt het toch wel weer gepoort.
Dat doen ze bij microsoft toch altijd als ze ergens geld ruiken.

Maar eerlijk gezegd denk ik datn het niet een eerst voor de Xbox uikomt.
Doom is een shooter en die spelen nou eenmaal beter op de PC.
Ten tweede zouden ze er ook nog een editor bijdoen maar ik zie dit niet gebeuren op de Xbox.
En toch is het wel belangrijk voor spellen om een editor erbij te hebben, denk maar aan half-life, dat is nu nog steeds populair door CS wat dus een mod is.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Phusebox schreef op 07 April 2003 @ 09:59:
[...]

denk je nou echt dat die paar jaartjes verlies draaien wat uitmaakt voor ms? ze investeren nu in iets wat ze in de toekomst alleen maar meer geld gaat opleveren, zo werkt het nou in de business. bovendien draait ms echt wel winst, mischien nog niet met games maar totaal zeker wel hoor, en de games sectie zal in de toekomst alleen maar meer inkomsten genereren

je denkt toch niet dat ms een markt aan zich voorbij laat gaan waar meer geld in omgaat dan de filmindustrie, of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 17:29

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Phusebox schreef op 07 April 2003 @ 09:59:
[...]

bedenk nou zelf, MS is een Profit organisatie, met als hoofddoel winst winst en nog eens winst.

ze maken nu idd geen winst nee, maar denk je dat ze het niet proberen ofzo :)

en nog iets: iedereen loopt over de monopolie van ms te zaniken, maar wat zou jij willen/als doel hebben als jij een bedrijf zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 07 April 2003 @ 11:08:
[...]

denk je nou echt dat die paar jaartjes verlies draaien wat uitmaakt voor ms? ze investeren nu in iets wat ze in de toekomst alleen maar meer geld gaat opleveren, zo werkt het nou in de business. bovendien draait ms echt wel winst, mischien nog niet met games maar totaal zeker wel hoor, en de games sectie zal in de toekomst alleen maar meer inkomsten genereren

je denkt toch niet dat ms een markt aan zich voorbij laat gaan waar meer geld in omgaat dan de filmindustrie, of wel soms?
Dit is dus precies wat Phuse zegt. MS maakt miljarden verlies met het hele XBOX verhaal. Alleen dankzij windows, office en hun hardware voor de PC maken ze nog steeds winst.
Over 1 of 2 generaties is Nintendo de pijp uit en Sony trekt zich terug. Alle games komen op Xbox 2/3 uit, en MS kan de prijzen van de games opschroeven naar 90 euro zonder dat iemand een alternatief kan bieden. MS maakt in plaats van enkele miljarden verlies tientallen miljarden winst en Bill Gates krijgt een vette premie voor het kapot maken van weer een markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 07 April 2003 @ 12:15:
[...]

bedenk nou zelf, MS is een Profit organisatie, met als hoofddoel winst winst en nog eens winst.

ze maken nu idd geen winst nee, maar denk je dat ze het niet proberen ofzo :)

en nog iets: iedereen loopt over de monopolie van ms te zaniken, maar wat zou jij willen/als doel hebben als jij een bedrijf zou hebben.
Simpel een monopolie, maar in elk land is het illegaal wat MS nu dus doet. Behalve in de US of A. Ik ga hier geen betoog voeren tegen Amerika dat heb ik al te vaak gedaan dus vraag dat maar aan iemand anders.
Wat dacht je van het filmpje over nontendo op de officiële xbox site? Hier heeft MS direct een vette boete maar in Amerika lachen ze er hartelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

marketing technisch is het niet echt slim van MS.

Gamers krijgen een grote aversie tegen de XBOX en MS op deze manier. Doom was 1 van de grondleggers (samen met wolfenstein etc) van het huidige 3d fps genre.. een genre wat ZEER groot is en misschien wel het grootste genre in de hele gaming industrie. (gokje)

Op deze manier gaan heel erg veel mensen kwaad worden op MS en op ID software zodat er gewoon extra negatieve publiciteit voor MS komt en de attitude van MS zal bij de consumenten alleen nog maar afnemen.

Overigens verwacht ik zelf niet dat carmack het zal doen.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom3 is echt een spel voor de pc (muis). Lijkt me niet handig van MS om veel geld te lappen voor en spel dat vooral door pc-gamers gespeeld wordt. Hij komt sowieso op de PC uit. Als mensen bereid zijn er een XBOX voor aan te schaffen zijn ze nog eerder bereid om een betere videokaart te kopen denk ik. Maar misschien houdt MS ook wel rekening met het feit dat veel mensen copietjes maken voor de PC en dat dat nog wat minder gebeurt op de XBOX. FPS worden toch niet zo heel erg goed verkocht in de console-markt?
Ik ben wel een Doom-fan en heb een Gamecube, maar lig er echt niet wakker van als hij niet op de Gamecube komt. Ik speel hem dan wel lekker op mijn (nieuwe) pc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Mja, het zou een ZEER slimme zet zijn van Microsoft. Ik denk dat de meeste die anti-Microsoft zijn hier een negatieve reactie neerzetten overigens...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het probleem niet zo,
ik heb jullie nooit horen mekkeren toen Sony titels exclusief voor de PS2 hield, of toen Nintendo dat deed.

Waarom is het ineens zo 'gemeen' als Microsoft dat dus ook gaat doen ..?

Boeieeeeehhh,
als 't alleen op XBox draait speel ik 't gewoon lekker *niet*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Volgens mij leest driekwart van de posters niet, want er is al een aantal keer aangegeven dat het om een console-exclusiviteit gaat en dat Doom III wel gewoon op de PC uitkomt :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 01:53:
FPS worden toch niet zo heel erg goed verkocht in de console-markt?
:o

Halo, best verkochte Xbox spel tot nu toe.
Perfect Dark, top drie best verkochte N64 spellen ooit.
Goldeneye, top 5 best verkochte N64 spellen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 02:38:
ik heb jullie nooit horen mekkeren toen Sony titels exclusief voor de PS2 hield, of toen Nintendo dat deed.

Boeieeeeehhh,
Jah iedereen haalt Nintendo erbij maar welke titels hielden hun dan zelf?

Alle toptitels die op een Nintendo console uitkomen zijn of van Nintendo zelf of van 2nd party of 3rd party zoals bijv RE maar die 3rd party mensen komen er zelf mee Nintendo betaalt ze geen geld daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Als Microsoft stom genoeg is om zo een spel Exclusief... (EN ja net zo exclusief als HALO zeker die ok op de P.C. gaat uitkomen) maar als ze stom genoeg zijn om dat te doen, ga ik persoonlijk naar Microsoft om daar ff een Hell on earth te creeën...Jeez i hate those guys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
argh dat mag echt niet gebeuren!! die bill gates probeert echt alles te verzieken!!!

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Splinter Cell was in eerste instantie ook Xbox-exclusive. Maar uiteindelijk is het toch Multi-Console geworden en ook voor de PC uitgebracht. En dat DoomIII niet op de Xbox loopt is vette onzin. Ik bedoel, Splinter Cell moet je een dikke bak voor hebben om die lekker te laten lopen op een PC. Zo gaat dat ook met DoomIII hoor. Hij loopt dan op een dikke PC echt super, maar hij draait heus wel op de Xbox, al zullen de graphics op de Xbox dan natuurlijk lang niet zo uitzien als op een dikke PC.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

CaptainM schreef op 08 April 2003 @ 13:17:
Splinter Cell was in eerste instantie ook Xbox-exclusive. Maar uiteindelijk is het toch Multi-Console geworden en ook voor de PC uitgebracht. .
Toen Splinter Cell eerst werd aangekondigd was hij al Multi-platform. Microsoft zag het potentieel als eerste en bood een zak met geld voor een tijdelijke exclusiviteit rond de kerstdagen. Tevens werd Ubisoft verboden om ook maar één woord over andere versies naar buiten te brengen, terwijl ze gewoon met de ontwikkeling daarvan bezig waren. Splinter Cell is dus nooit een Xclusive geweest.

Is net zoals DTM Pro Race Driver en Burnout 2, precies dezelfde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 02:38:

Boeieeeeehhh,
Heerlijk zeg om een topic door te lezen en dan uiteindelijk halverwege de tweede pagina iemand met hersenen te zien!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Upke dupke schreef op 06 april 2003 @ 19:14:
Onzin, dat het op de PS 2 niet zo goed draait alla. Maar gamecube en x-box moeten dat toch aan kunnen. De hele industrie draait om geld. Maken ze het console exclusief lopen ze geld mis. (hoeveel hadden er ook al weer een PS 2?) Tenzij M$ met zo veel geld over de brug komt dat ID software het niet afkanslaan. Dit is mijn mening, ik zal doom III toch niet kopen want ik houd niet van die spellen, de technologische voortgang die Carmack en zijn team maken is interresanter.
Op dit moment zijn er nog weinig FPS games op de PS2, dit komt imo doordat er nog niet online gespeeld kan worden en er dus minder vraag naar is. Dat een doom of quake niet goed zou draaien op een PS2 is volgens mij complete onzin, het punt is wel dat vele game ontwikkelaars nog moeten leren porgrammeren voor de PS2 om het onderste uit de kan te halen, een Xbox is gewoon een PC in een doos dus dat is wat eenvoudiger.

Op dit moment is Sony wel marktleider op console gebied, om doom dus alleen op xbox uit te brengen lijkt me niet erg slim, vooral ook omdat rond de zomer de PS2 online gaat :D

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op 08 april 2003 @ 12:53:
[...]

Alle toptitels die op een Nintendo console uitkomen zijn of van Nintendo zelf of van 2nd party of 3rd party zoals bijv RE maar die 3rd party mensen komen er zelf mee Nintendo betaalt ze geen geld daarvoor. :)
Neuh, ze betalen er geen geld voor, maar dan geven ze simpelweg geen toestemming om 'm voor Nintendo uit te brengen.

Denk je nou echt dat zo'n developer zelf zoiets heeft van
"een kleinere markt levert me vast meer geld op, laat ik 't maar voor 1 console uitbrengen ipv 3" ???

Heel simpel, als developer wil je gewoon aan zo veel mogelijk mensen verkopen,
dus wil je dat je markt zo groot mogelijk is.

Markt voor 3 consoles > mark voor 1 console.

Alle console-makers willen het liefst spellen die speciaal voor hun eigen console zijn, want dat geeft de mensen een reden om *hun* console te kopen.

Zowel Nintendo, Sony als Microsoft maken zich schuldig aan het onder druk zetten van developers om hun product exclusief op hun console te krijgen.

Ergo, waarom is het nou alleen zo'n probleem als MS dat doet - en niet als Sony of Nintendo dat doen..?

MS bashen is leuk hoor, maar bij heel veel mensen tegenwoordig zie je dat ze dat alleen maar doen omdat ze denken dat het zo hoort,
niet omdat hun mening op feiten gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet nu niemand dat xbox only, een exclusieve duur is van maar 3 maanden ??? Dus daarna kan die overal opkomen. (info uit xbox magazine)

En verder lijkt het me sterk dat doom3 xbox only wordt, aangezien id al jaren actief is op de pc, doom3 voor de pc ontwikkelt en dan in ene keer gaan porten voor de xbox. Ik dag dat ID wel zonder het succes van m$ kan. En ALS ze dat doen zie ik hem eerder op pc uitkomen en later pas op de xdoos

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

marko77 schreef op 08 April 2003 @ 14:07:
Dat een doom of quake niet goed zou draaien op een PS2 is volgens mij complete onzin, het punt is wel dat vele game ontwikkelaars nog moeten leren porgrammeren voor de PS2 om het onderste uit de kan te halen, een Xbox is gewoon een PC in een doos dus dat is wat eenvoudiger.
Nog moeten leren programmeren op een PS2 om het onderste uit de kan te halen?? Man, de PS2 zit nu aan zijn top hoor. De NGC en de Xbox daar geldt dat juist voor dat ze nog het onderste uit de kan moeten halen en dan vooral de Xbox.\

En dat een Xbox gewoon een PC in een doos is, slaat dus echt compleet op bullshit. Kortzichtigere opmerking kon natuurlijk niet.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

schnumi schreef op 08 April 2003 @ 12:53:
[...]

Ja natuurlijk, en daarom zijn ze ook overgestapt van een console met een userbase van enkele miljoenen, naar een bedrijf die na een 'redelijke' flop (N64) weer een nieuwe console uitbrengt. Uit liefdadigheid :+

Overigens hebben mensen hier stront in hun ogen. Lees eerst eens voor je antwoord, want ze beginnen pas NADAT de PC-versie is uitgebracht MISSCHIEN met het WERKEN AAN een Xbox versie....En slaan de PS2 en GC dus HOOGSTWAARSCHIJNLIJK over.

Zit er maar 1 ding op om toe te voegen aan dit topic: Dit is weggegooid geld, aangezien Carmack Doom III toch niet op de andere consoles uit zou brengen. Wellicht alleen een extra stimulans om hard aan een Xbox-versie te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt grappig om te zien hoe het meerendeel gewoon niet goed op heeft zitten letten bij verklarend lezen op school. Console-exclusiviteit zegt niet dat het niet op de pc uitkomt.

Daarentegen weer echt triest dat er ook even hard op MS gebashed wordt omdat ze geld bieden om deze titel CONSOLE-exclusief op de Xbox te krijgen. Er zijn genoeg Son¥-hoeren onder developers, zoals Rockstar die kwijlend PS2-exclusiviteit belooft voor GTA als Son¥ z'n portemonnee trekt. Sorry voor de woordkeus, maar het is gewoon zo. MS is zeker niet de enige die met geld wappert.

Money talks.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk bedacht van ms maar ik vraag me af of de xbox dat wil aan kan, doom III is zo fucking zwaar. meestal komt het spel een half jaar later alsnog op de pc uit toch? (net als GTA Vice City)

@RefriedNoodle

waarom Son¥ i.p.v. Sony?
what doet the ¥ mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 16:08:
@RefriedNoodle

waarom Son¥ i.p.v. Sony?
what doet the ¥ mean?
Och, iedereen schrijft M$, dus schrijf ik Son¥. De ¥ is het symbool van de Japanse yen. :+

'k Zie geen reden om alleen MS te beschuldigen van geldwolverij als die jappen hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kankeren op Sony... daar weet ik nog wel een leuke van :)

Maar even ontopic.
Zoals hier al enkele (vele) malen is gezegd, het gaat hier om een console-exclusive. Als je ook even nadenkt, en bedenkt dat dit spel al zo ver ontwikkeld is voor de PC, en dat ze het dan opeens niet meer op de PC uit zouden brengen en alleen maar op de xbox... Lijkt me onwaarschijnlijk.

Niet dat dit spel me nou echt razend interessant lijkt, maar goed, zolang het op de pc uit komt, kan de rest me niet zoveel schelen. Xbox exclusive, who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het niet gebeuren en ik moet er ook niet aan denken, ze moeten de boel dan zo tweaken dat het nog enigzins loopt op de Xbox en dan komen niet alle pracht en het detail van de Doom III engine tot zijn recht, daarnaast hoort een FPS, en zeker Doom, gewoon op de PC.

Als het waar is dan snap ik ook wel waarom MS Doom III als Xbox exclusive wil hebben, Nintendo en Sony willen toch ook exclusieve games? Waarom is MS dan zo'n klotebedrijf als ze het alleenrecht op Doom III willen, oke... ze kapen de game dan voor de neus van de PC gamers weg, maar toch is het begrijpelijk. In de games wereld draait het nou eenmaal om snel cashen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 22:32:
Waarom is MS dan zo'n klotebedrijf als ze het alleenrecht op Doom III willen, oke... ze kapen de game dan voor de neus van de PC gamers weg, maar toch is het begrijpelijk. In de games wereld draait het nou eenmaal om snel cashen.
Ze kapen doom III niet voor de neus van PC-gamers weg. Zoals al zo vaak gezegd in dit topic gaat dit alleen maar over de eventuele console versie. Hij komt toch gewoon uit voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 22:32:
Ik zie het niet gebeuren en ik moet er ook niet aan denken, ze moeten de boel dan zo tweaken dat het nog enigzins loopt op de Xbox en dan komen niet alle pracht en het detail van de Doom III engine tot zijn recht, daarnaast hoort een FPS, en zeker Doom, gewoon op de PC.
Ik heb een Xbox en een Athlon XP 1800+ met Geforce 3. Ik weet niet hoe de uiteindelijke versie gaat draaien op mijn pc, maar als de performance (lees: spelervaring) op de Xbox beter is dan op mijn pc, dan weet ik wel welke ik neem.

Het gaat niet om hoe krachtig de Xbox-hardware is vergeleken met PC-hardware, maar wat de developers eruit weten te halen. Het eindresultaat telt, niet MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444

Jox444

Honestly....

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 23:08:
[...]

Ze kapen doom III niet voor de neus van PC-gamers weg. Zoals al zo vaak gezegd in dit topic gaat dit alleen maar over de eventuele console versie. Hij komt toch gewoon uit voor de PC.
Haha,
dat is echt al zooooo vaak gezegd in diverse topics en ook al hier 100 keer....
Maar mensen lezen tegenwoordig niet meer denk ik....

ik geloof dat het HlpDsK was die ooit zei
Lees de draad voordat je bl44t
Of iets dergelijks :+

Vind dit opzich wel een geinig topic maar om nu 500 keer hetzelfde te moeten lezen omdat mensen niet lezen...is redelijk frustie, maar daar had jij volgens mij ook al last van :P

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jox444 schreef op 08 april 2003 @ 23:15:

Vind dit opzich wel een geinig topic maar om nu 500 keer hetzelfde te moeten lezen omdat mensen niet lezen...is redelijk frustie, maar daar had jij volgens mij ook al last van :P
Dat heb je goed begrepen :)
En als het nou in topic van een pagina 20 gebeurt kan ik het nog wel begrijpen. Maar het is toch niet lastig om effe 3 pagina's door te lezen.

Als Doom III uit komt op Xbox denk ik wel dat het er goed uit gaat zien. Ik ben best onder de indruk van Xbox graphics. Maar op de PC zal het natuurlijk mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
http://www.ownt.com/specials/2003/doom3/doom3.shtm

kwijl kwijl... good old days... lekker coop wellicht met zn 2en lekker door levels rennen en nasty demons all over the place splattere?! :9~

P.s. in verhaaltje achter link staat ook meer over mf-xbox-mannen, die nu willen dat idsoftware w8 met release van Doom3 voor pc tot ie op Xbox verkrijgbaar is.
Pagina: 1