Toon posts:

Dhcp problemke

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het booten komt de pc dus steeds terug met de melding van de netwerkkaart:

"Client Mac ADDR"
Daarboven sta de netwerkkaart, zal dus wellicht hiermee te maken hebben maar waarom blijft hij daar zolang staan en kan ik dat veranderen?

Er was inderdaad een manier om dat te veranderen maar het minmum is hier toch drie seconden...mijn vraag is nu eerder, kan ik dit niet helemaal wegwerken? Ik heb uit vele topics hier begrepen dat het met dhcp te maken heeft ofzo. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit in het geheel niet meer vertoont wordt??

O ja die netwerkkaart wordt gebruikt voor een netwerkje tussen 2 pc's(host-client). Kan er mij iemand stapsgwijs begeleiden hoe ik dit doe, ik las hier heel vele topics maar ben nog geen stap verder geraakt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Waar wordt dat getoond ?
Bij het besturingssysteem ? en welk is dat dan wel ?

Wees eens duidelijker, ik kan hier niets aan vastknopen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
bootrom op je nic uitzetten,

1) via een gui tool onder windows (intel/3com nics)
2) via een toetsencombo tijdens het opstarten (intel nic)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dit betreft een realtek rtl 8139 family netwerkkaart onder win xp pro. En deze melding komt bij het booten alleer xp wordt geladen...

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:30
Boot from lan in BIos disable?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
heel eigenaardig is dit niet terug te vinden in het bios

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 19:13:
heel eigenaardig is dit niet terug te vinden in het bios
Klopt, het zit op je netwerkkaart, dus daar moet je het ook op uitschakelen :+

Verwijderd

Topicstarter
kan je me even de weg wijzen want ook hier vind ik het niet....

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand raad? Ik had inderdaad tijdens de boot zo een zin als "press shift+F10 for configuration" maar heb het zover gekregen met te experimenteren dat ik die zin niet meer terugkrijg en blijkbaar helpt het niet van dit nog te doen om het configuration scherm van de netwerkkaart terug te krijgen en ik denk dat het daar is dat viptweak bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan er me echt niemand verder helpen? De netwerkkaart zoekt volgens me naar dhcp ofzo aangezien ik een draaiende slash zie in het bootscherm en daarvoor staat er dhcp...maar wat kan ik doen om hier vanaf te geraken?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
*kuch*
Niet kicken binnen 24 uur en anders hebben we daar een edit knopje voor ;)

Kijk even op de site van realtek, en download daar een handleiding etc. Daar moet je kunnen zien wat je kan instellen en hoe.

Overigens kon ik met mijn 3com dat zo uitzetten of die een ip moest opzoeken via dhcp, statisch ip of helemaal geen ip moest opzoeken...

Verdiep je even wat beter in de info, en lees anders de NT faq om wat meer te leren van dergelijk zaken als dhcp etc. :)

Euh je deed het dus ook niet binnen 24 uur het kicken :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 08-04-2003 22:36 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 19:15:
[...]

Klopt, het zit op je netwerkkaart, dus daar moet je het ook op uitschakelen :+
Dit was dus juist, alleen wist ik niet waar. BIj het booten had je inderdaad de mogelijkheid om een configuratieschermpje van de netwerkkaart te openen en daar moest de ROM BOOT worden gedisabled...dus als er nog iemand met dit probleem zit.

Euch...kicken?
Pagina: 1