Toon posts:

hoe monitor je een LAN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb thuis een LAN die via een router (draytek Vigor 2200) werkt. Ik vroeg me af of er een progrmaatje is waarmee je file transfers kunt beijken over de LAN. Als je zelf iets download van een computer in de LAN dan krijg je zo'n bestand kopieren balkje met de voortgang, maar ik kan niks vinden waarmee je kunt zien wanneer en wat er van mijn eigen computer wordt gehaald. IK heb me suf gezocht op het internet voor zo'n programma, en heb iets gedownload waarmee je wel het verkeer naar buiten kunt zien, maar juist niet wat er allemaal binnen de LAN gebeurd. Weet iemand iets?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoiets zou dan op je router moeten draaien lijkt me, en ik denk niet dat je op je Vigor software kunt installeren, met een software router zou het misschien mogenlijk kunnen zijn, maar dan moet dat stukkie software ook de monitor-functie hebben die jij zoekt.

Ey!! Macarena \o/

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb zelf Iris, das een hele goede network sniffer :)

Verwijderd

je kan het in ieder geval zien bij je management, en dan bij sessions als der dingen van je pc worden gehaald...

Verwijderd

Topicstarter
management en sessions? bedoel je in de router, of is dat een functie in de OS? Ik heb windows 2000 trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
geen replies meer?
Er moet toch een simpele manier zijn om file tranfers te volgen binnen een LAN. Al die network sniffer programma's zijn wel mooi, maar te ingewikkeld voor wat ik wil zien, en bovendien heb ik nog steeds niet kunnen zien hoe je file transfers binnen de LAN hiermee kunt monitoren. Een kleine freeware programma of anders een DOS commando moet toch bestaan waarbij ik simpelweg kan zien wie, waneer, wat en hoe snel iemand een file van mijn shared folder heeft gekopieerd?
Please een reply, want de internet zoekmachines geven 100000 meldingen over bedrijven, security, firewalls, bla bla, maar NIET een aantwoord!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:47

mokumouse

LOLstoel User

probeer look@lan is gebruiken ze bij ons op school ook. ff zoeken op http://www.download.com

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al geinstaleerd...hele mooie geluidjes, maar kan geen functie vinden voor wat ik wil.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Commandprompt, en dan netstat en / of nbtstat gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Wat denken jullie te gaan zien met sniffers ?? als die draytech een switchje heeft zie je dus heel weinig tenzij je arp cache gaat polluten, of gebruikt de topicstarter een hubje ???

Verwijderd

Topicstarter
nee ik gebruik geen hub. En in de ARP cache zie je ook niets nuttigs.

Kan je met netstat ook tansfers zien de een tijd geleden zijn gedaan?

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
mischien Commview van tamosoft. .??

http://www.tamos.com/download/main/

[ Voor 36% gewijzigd door Freelancer op 10-04-2003 11:40 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dan moet je nog met een sniffer kunnen zien wanneer iemand van *jouw* compu leecht. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

nee, ik zou in jouw geval even tesseract proberen

http://www.webattack.com/get/tesseract.shtml
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 11:34:
nee ik gebruik geen hub. En in de ARP cache zie je ook niets nuttigs.

Kan je met netstat ook tansfers zien de een tijd geleden zijn gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mash man, ik zal hem proberen zodra ik thuis kom.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Ik gebruik zelf VisualRoute, en dit vindt ik zelf een heel makkelijk programmaatje. Het kan intern, maar ook voor adressen over de hele wereld gebruikt worden.. Je ziet een tabel, met gegevens van elke hop, maar ook een kaartje, waarop je kunt zien waar de server/workstation zich bevindt.
Het is te downloaden van http://www.visualware.com/visualroute/index.html

en zo is het voorspeld!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:45:
management en sessions? bedoel je in de router, of is dat een functie in de OS? Ik heb windows 2000 trouwens...
Windows 2000 Start -> Settings -> Control panel -> Administrative tools ->
Computer management -> Shared folders -> Sessions

Succes !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dat session ding is wat ik zoek. Maar intussen heb ik ook wat network sniffer's geinstaleerd, inclusief Iris. Ik zie dat de St Thomas universiteit om de een of ander reden met mijn computer communiceerd (ik heb verder totaal niks met hun te maken), en ik wil hun IP adres met Iris blokeren, alleen Iris sluit altijd uit zichzelf als ik bijvoorbeeld de Guard functie wil aanzetten. Is het moegelijk dat er een Trojan op mijn systeem zit die hiervoor verandwoordelijk is? De firewall op de router staat aan, maar ik heb daar niks aan geconfigureerd. Is het dan ook nuttig om firewalls op de Pc's zelf te installeren, of moet die router firewall voldoende zijn? En moet ik nou die router firewall zelf gaan configureren, of is ie ok zoals ie is?

Verwijderd

bedoel je iets van een tripwire ofzo ipv een sniffer ??

Verwijderd

Ik heb een programma dat heet DU meter 3.02. Daarmee kan je alleen zien wat er van jou pc wordt gedownload en hoeveel jij download van anderen. Je hoeft er helemaal niks aan te configureren gewoon installen dan doet ie het goed. Nadeel: Je moet op iedere pc het prog installeren om te zien hoeveel GB er door het netwerkt is gegaan. Je moet ff op Google zoeken naar het programma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 18:08:
Is het moegelijk dat er een Trojan op mijn systeem zit die hiervoor verandwoordelijk is?
met een simpel en gratis programma als Zonealarm kunje dit al blokkeren. Verwijderen blijft het beste...
Tips hiervoor oa op: http://www.wilders.org

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 14:24
Als het over gewone windows shares hebt:
Netwatcher!
Die houdt ook meteen logjes enzo bij. Het geeft wel geen snelheden weer, maar als ik zo snel goed heb gelezen wilde je vooral weten welke bestanden er van je pc geplukt werden
Pagina: 1